Genindlæsning af X extension
Fra : Kasper Laudrup

Dato : 24-07-05 15:10

Hejsa,

Først kort udgave af mit spørgsmål:
Er det muligt at genindlæse en "X extension" efter at X-serveren er op og
køre, på samme måde som det er muligt med rmmod/insmod med kernemoduler?

Længere version:
Når min laptop "kommer op igen" efter at have hibernatet, kan jeg ikke
længere se film via Xvideo udvidelsen med mplayer (eller xine for den
sags skyld). Der vises kun en blå skærm. Dette er temmeligt
frustrerende, da X11 driveren ikke kan vise fullscreen. Ved at genstarte
x-serveren virker det fint igen, men det er selvfølgelig en smule
frustrerende at skulle gøre det, blot for at se video. Derfor gætter jeg
på en løsning kunne være at genindlæse Xvideo driveren (det har virket
med kernemoduler der heller ikke har fungeret efter hibernate), men andre
forslag er naturligvis også velkomne.

Jeg kører X.org version 6.8.2 på en "mixet" Debian/Ubuntu installation.

På forhånd mange tak!

Kasper

--
"Share your knowledge. It's a way to achieve immortality." -- Dalai Lama

Fra : Kasper Dupont

Dato : 24-07-05 21:27

Kasper Laudrup wrote:

> Når min laptop "kommer op igen" efter at have hibernatet, kan jeg ikke
> længere se film via Xvideo udvidelsen med mplayer (eller xine for den
> sags skyld). Der vises kun en blå skærm.

Jeg har ingen anelse om hvorvidt det hjælper, men det
første jeg ville prøve var at skifte over i en tekst
terminal og tilbage igen. (Typisk Ctrl+Alt+F1 og
Ctrl+Alt+F7).

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.

Fra : Kasper Laudrup

Dato : 25-07-05 20:57

On Sun, 24 Jul 2005 22:26:45 +0200, Kasper Dupont wrote:

> Jeg har ingen anelse om hvorvidt det hjælper, men det
> første jeg ville prøve var at skifte over i en tekst
> terminal og tilbage igen. (Typisk Ctrl+Alt+F1 og
> Ctrl+Alt+F7).

Tak for forslaget, men det hjælper desværre ikke.
Det gav mig dog den ide, at jeg kan se filmene i en tekstterminal med
svga-lib, men det er desværre meget grimt (Gætter på det er 256 farver).

Andre forslag er naturligvis meget velkomne, jeg har selvfølgelig prøvet
at "google" lidt efter det, uden held.

Tak,
Kasper

--
"Share your knowledge. It's a way to achieve immortality." -- Dalai Lama

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-07-05 21:25

Kasper Laudrup skrev i dk.edb.system.unix:

> Tak for forslaget, men det hjælper desværre ikke.
> Det gav mig dog den ide, at jeg kan se filmene i en tekstterminal med
> svga-lib, men det er desværre meget grimt (Gætter på det er 256 farver).

Når du har logget på i den anden terminal, så kan du starte X derfra, med

startx -- :1
og så kan du se filmen der.

Det løser ikke problemet, men det virker,,, Kræver dog en passende posion
RAM / (swap)

Ivar Madsen
Hjælp til med at få overblik over CC's ADSL priser på
http://milli.dk/index.php/CC_ADSL_priser