qmail
Fra : Niels Bachmann

Dato : 04-06-01 18:59

Jeg har installeret qmail, og langt om længe fået det til at starte op. (se
tidligere post).
Jeg kan godt sende mail vha. "echo to: en_eller_anden@et_domain.dk |
/var/qmail/bin/qmail-inject"
Jeg kan osse checke om der er kommet mail til mig, men det er jo heller ikke
qmail der tager sig af det.
Problemet er at jeg ikke kan modtage mail, og ikke sende mail.

Har bokset længe med det, og læst alle mulige opsætnings vejledninger. Helst
ville jeg bare have den til at virke med Sendmail metoden, så den leverer
til /var/spool/mail/$user. Men ./Mailbox/ er osse ok. Jeg har prøvet begge,
men ingen af dem virkede.

Gode råd er velkomne !

MVH/ Niels Bachmann
"Mandrake.... Have you ever seen a 'commie drink a glass of water?"

http://www.precious.dk

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 05-06-01 04:31

Niels Bachmann wrote:

> Gode råd er velkomne !

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men kan da give dette råd: Beskriv
hvilke fejlmeddelelser du får, hvad du har forsøgt at gøre og hvilke
forholdsregler du har taget. Har du tjekket om qmail lytter på port 25?
Citer fejlmeddelser.

--
Hroi Sigurdsson
Fried ice cream is a reality! -- George Clinton

Fra : Niels Bachmann

Dato : 05-06-01 12:06

Efter at ha' installeret qmail 3 gange, fandt jeg ud af , (kl 04 i nat), at
jeg var kommet til at skrive ' i stedet for `
i run filerne.

Niels Bachmann