Prisen for en barnepige
Fra : Ukendt

Dato : 23-07-05 16:28

Hejsa

Vi er ved at lede efter en barnepige til vores 13 mdr. gamle datter, men
har
egentlig funderet lidt over - hvad er timeprisen for en barnepige (i 14-15
års alderen) i dagens danmark ? Og er der forskel på om det er eftermiddag
eller aften ?

Mvh

Henrik

Fra : Carina Kristensen

Dato : 23-07-05 20:32

normalt er det ca 30 kr i timen...

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-05 22:09

"Carina Kristensen" <carina_kristensen@yahoo.dk> wrote in message
> normalt er det ca 30 kr i timen...

Tak for det

Mvh

Henrik

Fra : Mette & Jacob

Dato : 23-07-05 23:16

Vi har før haft diskussionen om timeløn til en barnepige, og der var meget
stor uenighed om beløbets størrelse. Jeg vil mene at 30 kr er lige i
underkanten af hvad man kan byde en barnepige. Jeg er 28 år idag, og da jeg
som 15-årig passede børn, fik jeg også ca. 30 kr i timen. Det er tretten år
siden..! Måske er det en god ide at aftale et fast beløb for en hel aften,
men ellers vil jeg mene at 35-40 kr er et mere passende timebeløb. Til
sammenligning får en service-medarbejder på 16 år på en tankstation ca 55 kr
i timen...

MVH Mette

Fra : KC

Dato : 24-07-05 07:53

"Carina Kristensen" <carina_kristensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> normalt er det ca 30 kr i timen...

Det var billigt - I Slagelse må jeg af med mellem 60 og 70......

mvh

KC

Fra : Carina Kristensen

Dato : 24-07-05 14:34

Det er ikke andet end et par år siden jeg stadig var barnepige.. og der
var
det ca 30 kr.. og var der flere børn så fik man lige lidt ekstra... og
skulle man også gøre rent mm fik man også mere... Flere af mine veninder
var
også barnepiger og de fik ca det samme... max 40 kr ca.

Hvis man vælger piger i en 13-14 års alder er de da lykkelige for at få
det
i timen, de har jo ikke rigtig andre job muligheder (udover avis - hvilket
giver dårligere end barnepige!).. som kassedame mm skal man være 16...

60-70 kr i timen... så ville jeg sq med glæde stadig være barnepige

Fra : Henrik

Dato : 28-07-05 21:03

Ja, jeg tvivler også stærkt på at man kan finde barnepiger til 30 kr i
timen i Lyngby hvor vi bor!!

En timeløn på 30 kr i timen minder dog også om underbetaling efter min
mening.. Selvom det er "efter skat" og alt det her.

Mvh
Henrik

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-07-05 22:29

Henrik wrote:
> Ja, jeg tvivler også stærkt på at man kan finde barnepiger til 30 kr i
> timen i Lyngby hvor vi bor!!

hvor der er vilje er der vej..... det handler jo om at forhøre sig i
omgangskredsen.... der er altid nogen der kender nogen der nok gerne vil
tjene en skilling ;)

> En timeløn på 30 kr i timen minder dog også om underbetaling efter min
> mening.. Selvom det er "efter skat" og alt det her.

prøv engang at se sådan på det, at hvis hun havde skulle betale skat af det,
havde lønnen været ca 60 kr i timen, for eftermiddagsarbejde...

sammenlignet er lønnen i Københavnsområdet for butiksbude under 18 år er 46
kr. i timen.
en ungarbejder i byggebranchen på 15 år modtager 40% af mindstebetalingen
for voksne.... for voksne er lønnen pr 1. maj 2002 92,90 kr, hvilket giver
den 15 årige 37.16 kr i timen... og her taler vi altså om job i
byggebranchen som er væsentligt hårdere end babysitning.... (bygge og
anlægsoverenskomsten er min kilde)
en ungarbejder under metal københavn får således 53,40 kr i timen...

det er sådan lige hvad jeg har fundet ud af på denne tid af døgnet hvor jeg
faktisk burde ligge i min seng*G*

jeg synes ikke at 30 kr, for timearbejde på tidspunkter man selv sætter fast
og siger til eller fra, i trygge rammer og med intet videre kendskab til en
bestemt arbejdsopgave end almindelig sund fornuft er i underkanten for en
14-15 årig ;)
ikke i betragtningen af de arbejdsopgaver man kunne tænke sig en ung mand i
byggebranchen kunne udsættes for, til kun knapt 8 kr mere i timen ;) og ikke
nær så meget frihed*G*

man er ligesom nødt til at sætte det lidt i perspektiv synes jeg.... når man
har en ung babysitter til feks at hente barnet i børnehave og blot holde det
under opsyn og evt servere en enkelt snack eller lignenende, mens ungen
leger eller ser tv eller bare hygger, så synes jeg da det er ude af
proportioner at give feks 50 kr i timen for det, hvis der er tale om en ung
pige.... taler vi om en voksen kvinde der feks bruger det som supplement til
sin SU eller lignende, eller fordi man er mere tryg ved en voksen, så er
sagen en ganske anden.....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : IMB

Dato : 29-07-05 08:03

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in

> prøv engang at se sådan på det, at hvis hun havde skulle betale skat
> af det, havde lønnen været ca 60 kr i timen, for
> eftermiddagsarbejde...

Har ungerne ikke stadigvæk frikort? Hvad lyder den på nu om dage?

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-07-05 16:13

IMB wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in

> Har ungerne ikke stadigvæk frikort? Hvad lyder den på nu om dage?

jeg kan ikke lige huske det... uinder 30K mener jeg....
men husk på at selvom pigen har et babysitterjob så "slider" det jo næppe på
hendes frikort, da det jo typisk er den slags arbejde der er kontant betalt
ved kasse et.....
det giver hende muligheden for at have et frikortsjob ved siden af.....

Fra : IMB

Dato : 29-07-05 21:40

> [...]
> kontant betalt ved kasse et.....
> det giver hende muligheden for at have et frikortsjob ved siden

Mjo... hvis hun da ikke skal gå i skole og skrive SMSer. Det tager jo også
tid

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-07-05 23:01

Henrik wrote:
> [...]
> egentlig funderet lidt over - hvad er timeprisen for en barnepige (i
> 14-15 års alderen) i dagens danmark ? Og er der forskel på om det er

der er flere ting der spiller ind....

aften"arbejde" vil uvilkårligt være dyrere end eftermiddag...
alderen på barnepigen...
ansvarsnivauet...
aktivitetsnivauet...

generelt set synes jeg personligt ikke det er ved siden at at give mellem 30
og 50 kr..... stigende efter graden af ansvar og deslige....

feks,
14 årig pige, eftermiddagspasning, max 3 timer, ansvarsnivau = minimalt,
begrænset til en eftermiddagsmad og let underholdning... hun vil sikkert
være glad for 30 kr i timen hvis det feks er flere gange på månedsbasis....
skal hun rejse langt bør hun nok have lidt ektra til transporten.... hvilket
giver hende muligheden for at tjene 360 kr om måneden (1x3 timer en gang om
ugen i en måned)

andet eks.
15/16 årig pige, aftenpasning, 5-7 timer, ansvarsnivau = stort, udvidet til
at servere aftensmad, gøre klar til seng og evt i bad, putning og at være
alene i hjemmet i x antal timer, ca 1 gang månedligt, der vil jeg mene 50 kr
i timen var minimum, dvs en pige på en sådan aften kan tjene 250-350 kr....
hjemtransport/transportudgift dækket er naturligvis en selvfølge....