MS Windows
briani 27239
Opstarts rækkefølge
Fra : SB

Dato : 22-07-05 22:22

Måske et lidt dumt spørgsmål, men er der nogen måde man kan ændre
opstarts rækkefølgen af programmer i hurtig start og dem der vises i
proces linien.

Grunden til spørgsmålet er at jeg har et program "Core Center", som
fulgte med mit MSI bundkort, og det styre bla. fan hastighed og man kan
aflæse sin CPU temperatur. Det er nemlig ikke altid det kan starte op,
der bliver istedet for meldt nogle fejl, og efter at min PC har startet
op og jeg har kvitteret for fejlene, kan jeg starte Core Center op uden
problemer

--
SB

Fjern "mk", hvis du vil sende en mail direkte til mig

Fra : jda^fx

Dato : 23-07-05 00:00

On Fri, 22 Jul 2005 23:21:40 +0200, SB wrote:

> [...]
> der bliver istedet for meldt nogle fejl, og efter at min PC har startet
> op og jeg har kvitteret for fejlene, kan jeg starte Core Center op uden

Nedenstående script er et eksempel på hvordan man starter et program med
vbscript, her er det 'Calculater' eller Windows lommeregner der bliver
startet.

Option Explicit

Call CoreCenter

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Sub CoreCenter

   Dim WshShell

   Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

   WshShell.Run "C:\WINDOWS\system32\calc.exe"
   WshShell.AppActivate "Calculater"

End Sub

Hvis du gemmer det som eks. start.vbs erstatter lommeregneren med din Core
Center og så kan du ellers fylde på nedad. vbscript bliver kørt fra top til
bund, så rækkefølgen vil være den rækkefølge dine 'Call' kommandoer står i.
Så kan du til sidst sætte scriptet ind i startmenu og fjerne programmerne
derfra
--
Jakob

Fra : SB

Dato : 23-07-05 00:19

Det ser rigtig godt ud, det må jeg prøve imorgen, tak for hjælpen