vandsten i haven
Fra : T.K

Dato : 22-07-05 21:46

Jeg har fået etableret en vandsten i min have. Problemet er at der allerede
efter godt og vel en måned med konstant rindende vand er ved at danne sig
lidt alger. Kan jeg mon tilsætte lidt algemiddel uden at det vil skade evt.
fugle der kommer på besøg eller er der andet lille fif der måske er bedre???

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-07-05 15:45

Hej,

On Fri, 22 Jul 2005 22:46:14 +0200, "T.K" <t@fritid.tele.dk> wrote:

> [...]
>fugle der kommer på besøg eller er der andet lille fif der måske er bedre???

Jeg tror fuglene kan lugte algemidlet og holder sig væk. Jeg gav vores
en sjat klorin - det virkede fint og samtidig hold vovserne helt med
at drikke af den

** lars

Fra : Soliema

Dato : 23-07-05 19:54

> Jeg tror fuglene kan lugte algemidlet og holder sig væk. Jeg gav vores
> en sjat klorin - det virkede fint og samtidig hold vovserne helt med
> at drikke af den

*LOL* det problem har jeg nemlig også, at mine 2 frække hunde gør, og de kan
drikke meget vand, på en varm sommerdag, men den er jo sat for deres skyld,
tror de...

hmm jeg valgte nu bare, at købe en større balje til det...

/Anne Mette

Fra : Lars Knudsen

Dato : 24-07-05 10:06

On Sat, 23 Jul 2005 20:54:15 +0200, "Soliema"
<soliema@tdcadsl.invalid> wrote:

>*LOL* det problem har jeg nemlig også, at mine 2 frække hunde gør, og de kan
>drikke meget vand, på en varm sommerdag, men den er jo sat for deres skyld,
>tror de...

Hunde og rindene vand altså... Det smager bare bedre! Selv om der står
en spand med vand til dem er springvandet altså bare mere lækkert!

>hmm jeg valgte nu bare, at købe en større balje til det...

Det var også kun på grund af algerne jeg hældte klorin i. Og det kan
vovser altså heller ikke li'... Men sjovt - den ene snusede længe til
den og så lettere forurettet ud

** Lars