Printer virker ikke i Firefox (samt tre
Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-07-05 14:04

Jeg har prøvet at installere Debian "fra bunden", altså ved at undlade
at installere mere end de basale pakker under installationen. Jeg har så
sidenhen installeret x-window-system og gnome. Min printer genkendte
Debian ikke umiddelbart, men jeg fik sat den op, ved hjælp af denne
guide: http://www.linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=HP-PSC_750xi

Nu kan jeg skrive ud fra b.la. gedit, og jeg kan også skrive en fin
printertestside ud, men fra Firefox kan jeg ikke skrive ud. Vælger jeg
'Print', står 'Printer' til 'PostScript/PSC-750xi'. Klikker jeg på
'Properties', står der under 'Print Command':
lpr ${MOZ_PRINTER_NAME:+'-P'}${MOZ_PRINTER_NAME}

Og så de små tillægsspørgsmål:

1) Når jeg installerer Debian "fra bunden" som forklaret ovenfor, er der
så noget jeg skal huske at installere eller konfigurere, som ikke
lige er så åbenlyst som en window manager? gnome-volume-manager fandt
jeg heldigvis ud af at installere - jeg klarer den ikke uden den. :)

2) Jeg havde regnet med at kunne installere x-window-manager, og så bare
køre startx, men det var åbenbart ikke nok. Jeg fik en fejl, der
bl.a. sagde noget med at der manglede en .xsession-fil i mit hjemme-
bibliotek (men også mere, som jeg ikke kan huske). Det gad jeg ikke
lige bøvle med, så jeg installerede Gnome, og så startede X op uden
problemer (næsten, den brokker sig kun over at xscreensaver mangler).
Hvad skulle jeg have gjort for at starte X uden Gnome (for det kan
man da godt, ikke?)?

3) Hvordan starter jeg X automatisk ved start-op?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-07-05 14:17

On 2005-07-22, Lars Stokholm <stokholm@despammed.com> wrote:
> [...]
> sidenhen installeret x-window-system og gnome. Min printer genkendte
> Debian ikke umiddelbart, men jeg fik sat den op, ved hjælp af denne

Hov, glemte lige at sige at jeg har brugt Cups-metoden.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-07-05 14:54

On Fri, 22 Jul 2005 13:03:56 +0000, Lars Stokholm wrote:

> [...]
> er så åbenlyst som en window manager? gnome-volume-manager fandt jeg
> heldigvis ud af at installere - jeg klarer den ikke uden den. :)

For GUI til printer: apt-get install gnome-cups-manager
> [...]
> problemer (næsten, den brokker sig kun over at xscreensaver mangler).
> Hvad skulle jeg have gjort for at starte X uden Gnome (for det kan man

Installeret en anden desktop: kde, xfce4, fluxbox ext.
xscreensaver: apt-get install xscreensaver
> 3) Hvordan starter jeg X automatisk ved start-op?
apt-get install gdm

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 22-07-05 19:00

Lars Stokholm <stokholm@despammed.com> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> Hov, glemte lige at sige at jeg har brugt Cups-metoden.

Du mangler måske at installere pakken cupsys-bsd?

/Rasmus

May the smurf be with you... Always.
-- Obi-Smurf Kenobi