aktivt email link fra databasen
Fra : freak

Dato : 22-07-05 13:57

Når folk opretter sig i min database, skriver de deres email.
Den kommer bagefter hentet med ind på en side, andre kan se og
henvende sig på. Jeg vil derfor gerne have, at email linket er
aktivt når det er blevet hentet fra databasen til asp siden.
Hvordan gør jeg det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : MooreHojer

Dato : 22-07-05 14:41

> [...]
> henvende sig på. Jeg vil derfor gerne have, at email linket er
> aktivt når det er blevet hentet fra databasen til asp siden.

Aktivit? Mener du så de kan trykke på det?

Prøv noget i stil med:

--
MooreHojer

Fra : freak

Dato : 23-07-05 11:13

> Aktivit? Mener du så de kan trykke på det?
>
> Prøv noget i stil med:

> --
> MooreHojer

Hej MooreHojer
Ja, jeg mener at de skal kunne trykke på det.
Jeg kan ikke få din kode til, at fungere sammen med min. Som den
er nu ser den sådan ud for emailen:
Kan det være noget med % koden der ikke passer på det, jeg har i
forvejen?

Fra : MooreHojer

Dato : 23-07-05 11:34

> Jeg kan ikke få din kode til, at fungere sammen med min. Som den
> er nu ser den sådan ud for emailen:
> Kan det være noget med % koden der ikke passer på det, jeg har i
> forvejen?

Her er en anden mulighed for hvordan det kan laves:
Response.Write "<a href='mailto:" & rs("mail") & "'>" & rs("mail") &
"</a>"

Men hvis vi ser din kode er det lettere at give dig den bedste metode

--
MooreHojer

Fra : freak

Dato : 25-07-05 08:52

> [...]
> "</a>"
>
> Men hvis vi ser din kode er det lettere at give dig den bedste metode

Hej MooreHojer
Den sidste du kom med virker! Så tak for det.
Mvh. freak

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-07-05 22:39

freak wrote:
> [...]
> henvende sig på. Jeg vil derfor gerne have, at email linket er
> aktivt når det er blevet hentet fra databasen til asp siden.

Før du gør det, så tænk lige på, at adresserne så også kan høstes af
spamrobotter. Mailadresser på en offentligt tilgængelig webside er i disse
tider ret hassarderet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : freak

Dato : 23-07-05 11:03

> Før du gør det, så tænk lige på, at adresserne så også kan høstes af
> spamrobotter. Mailadresser på en offentligt tilgængelig webside er i disse
> [...]

Nu er mit site for en lille gruppe og det er password beskyttet, men ellers
har du fuldstændig ret.
Mvh. freak

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-07-05 08:56

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote in

> Før du gør det, så tænk lige på, at adresserne så også kan høstes af
> spamrobotter. Mailadresser på en offentligt tilgængelig webside er i
> disse tider ret hassarderet.

Tillad mig i den forbindelse at gøre opmærksom på noget kode jeg lavede
for noget tid siden. Den stopper netop spamrobotter fra at høste
adresserne.

http://asp.stocholm.dk/bluremail

--
Jesper Stocholm