Kan ikke finde printserver
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-07-05 23:38

Jeg har sat en Trendnet printserver TE100-P2U1P til mit lille netværk, men
under installation findes den ikke.
Den er sat til en trådløs router (som har 4 rj45 forbindelser) af mrk.
dlink.
Jeg kan se, at når netkablet sættes i, så lyser dioderne på routeren som de
skal. Bag på printserveren, kan jeg også se at den grønne led tændes,
hvilket jeg opfatter som om, at router og printserver ser hinanden.
Under installationen skal programmet finde printserveren, men det dukker
aldrig op. Jeg kan se på dioden på printserveren, at den modtager signal fra
routeren, mens der søges, idet den grønne diode blinker, hvor den ellers
står med fast lys, når der ikke er aktivitet.
Jeg har prøvet at resette printserveren, uden at det hjalp.
Jeg har sat en hp deskjet 6122 til via parallel port og en canon Pixma
ip3000 via usb1.
Hos Trendnet findes der kun den samme driver, som fulgt med printserveren og
intet sted kan jeg finde nogen beskrivelse af, hvad der kan være galt/hvad
man skal gøre, når printserveren ikke findes.
Nogen forslag?

Kurt

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-07-05 09:25

On Fri, 22 Jul 2005 00:37:53 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

> [...]
>intet sted kan jeg finde nogen beskrivelse af, hvad der kan være galt/hvad
>man skal gøre, når printserveren ikke findes.
Prøv at installerer selve printserveren uden at der er printere koblet
til denne.

Er du sikker på at den både kan bruge parallel port og USB på samme
tid ?

Printserveren skal have en IP adresse. Kontroller i din DHCP om der er
uddelt en IP adresse til den MAC adresse som printserveren har.
Prøv evt. at pinge den IP som printserveren får tildelt.
Hvis der er svar fra printserveren kan du prøve at skrive IP adressen
i en browser, så får man nogen gange et web-interface hvor mange sjove
ting kan lade sig gøre.

Uden IP adresse til printserveren bliver det ikke nemt at få til at
virke.

/Hans

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-07-05 23:38

> Prøv at installerer selve printserveren uden at der er printere koblet
> til denne.
>
> Er du sikker på at den både kan bruge parallel port og USB på samme
> tid ?

Ja, det fremgår klart af vejledningen, at den kan håndtere dem samtidig. Men
jeg har også prøvet dem hver for sig, uden at det hjalp noget.

> [...]
> ting kan lade sig gøre.
>
> Uden IP adresse til printserveren bliver det ikke nemt at få til at

Hmm - det er min router, som er dhcp server, og i den kan jeg kun se, at
den har givet en ip til min pc. Når jeg kobler yderligere en pc på, kan jeg
også se, at den får en ip, men ikke printserveren. Der findes så nogle
felter, hvor man manuelt kan skrive nogle dns adresser, og der har jeg så
prøvet at skrive noget, men det ændrer intet.
Så jeg har nok et problem med, at den åbenbart ikke ser printserveren,
hvilket jo så undrer mig lidt, da jeg kan se aktivitet mellem routeren og
printserveren.

Kurt