logind problemer med vsftpd
Fra : co0kie

Dato : 21-07-05 19:14

Hej,

Jeg kører Ubuntu 5.04 (server) på en lille bærbar, og vil prøve at sætte
en rigtig webserver op.
Jeg kan rent faktisk sætte alt op på den som jeg har brug for, php4,
mysql, phpmyadmin og selvfølgelig apache2.
Men nu mangler jeg "bare" lige ftp adgang til den bærbare, dertil vil
jeg gerne "bare" bruge et standard ftpd, evt. vsftpd?

Jeg kunne godt tænke mig at have en bruger, evt. (webserver), til at
have /var/www som hjemmekatalog, hvor brugeren så kan uploade filer
dertil, hvor de for chmod'et 755.

Nogen der kan hjælpe med mit "lille" problem?
Jeg vil virkelig gerne lære mere om linux som server.

PS. Jeg er ny i linux, men er snart ikke mere nybegynder

Mvh
- co0kie