Ubuntu, ATI-drivere, laptop
Fra : Kasper Johansen

Dato : 21-07-05 00:51

Hej gruppe.

Min laptop har et ATI Radeon 9600, 128mb DDR. Jeg vil gerne installere
drivere, så jeg kan få fyret op under mine spil. Men på ATI's hjemmeside
står der at jeg skal søge drivere fra dem der har lavet min computer.

Det er en luxus noname computer, så det bliver lidt svært.

Ubuntu har allerede set at det er et Radeon 9600 Mobile.

Skal jeg bare prøve at installere normale ATI-drivere eller bør jeg
prøve en anden driverpakke?

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Jesper Krogh

Dato : 21-07-05 07:11

I dk.edb.system.unix, skrev Kasper Johansen:
> Skal jeg bare prøve at installere normale ATI-drivere eller bør jeg
> prøve en anden driverpakke?

Du er sikkker på at det ikke er godt nok som det er?

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Kasper Dupont

Dato : 21-07-05 07:26

Kasper Johansen wrote:

> [...]
> står der at jeg skal søge drivere fra dem der har lavet min computer.
>
> Det er en luxus noname computer, så det bliver lidt svært.

Det bliver ikke nemmere at at man vælger en branded
computer, for producenten leverer heller ikke nogen
driver.

> Ubuntu har allerede set at det er et Radeon 9600 Mobile.
>
> Skal jeg bare prøve at installere normale ATI-drivere eller bør jeg
> prøve en anden driverpakke?

Det har jeg selv prøvet, driveren sagde, at der ingen
grafikchip var. Men prøv da alligevel, det kan være
du er heldigere end mig.

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.

Fra : Sanmann

Dato : 21-07-05 14:50

On Thu, 21 Jul 2005 01:50:46 +0200, Kasper Johansen wrote:

> [...]
>
> Ubuntu har allerede set at det er et Radeon 9600 Mobile.
>

> Skal jeg bare prøve at installere normale ATI-drivere eller bør jeg

Hejsa.

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men her er en guide til til en zepto
med ati 9600/9700

http://www.student.dtu.dk/~s971652/ati_radeon.shtml

MVH
Brian Lassen