opsætning af Aethra Starvoice 1020
Fra : pjl

Dato : 20-07-05 20:22

Hej..

min gamle router er udskiftet med (Aethra Starvoice 1020N) fra CC.
Hvor jeg før kunne forwarde således ... set nat entry add 10.0.0.2 8080
217.XXX.XXX.XXX 8080 tcp,
så fungerer det anderledes med den nye router.
Dette gøres direkte gennem en browser. Jeg har sat parametrene således:

protocol: - Public Port: - Private Port: - Port Range : - Private IP
Address:
UDP - 8080 - 8080 - 0 -
10.0.0.2
TCP - 8080 - 8080 -
- 10.0.0.2

Jeg bruger webcam på hjemmeside som nu ikke fungerer efter skiftet. Har
Restartet og slukket routeren som foreskrevet.

er der nogen som kan hjælpe her?

mvh Per Juul Larsen

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-07-05 09:02

pjl <juul@larsen.dk> skrev 2005-07-20:
> [...]
>
> Jeg bruger webcam på hjemmeside som nu ikke fungerer efter skiftet. Har
> Restartet og slukket routeren som foreskrevet.

Port range skal være 1 og ikke 0. Når du skriver 0 åbner den ingen
porte. Port range betyder hvor mange porte du vil åbne og man tæller fra
den port du har sat ind før.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : MN

Dato : 21-07-05 10:25

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> wrote in message

> Port range skal være 1 og ikke 0. Når du skriver 0 åbner den ingen
> porte. Port range betyder hvor mange porte du vil åbne og man tæller fra
> den port du har sat ind før.

Hvis han skriver 1 i range åbner han for port 8080 & 8081.

Og som du skriver tæller man fra den port 8080 og hvis range er 0, er det
kun port 8080.

Mogens.

(Som har en Aethra Starvoice 1020N)

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-07-05 10:35

MN <willemoesgadeFJERNES@gmail.com> skrev 2005-07-21:

> [...]
>>

> Hvis han skriver 1 i range åbner han for port 8080 & 8081.
>
> Og som du skriver tæller man fra den port 8080 og hvis range er 0, er det

Sådan fungere min ikke. Meget mystisk. Hvilken firmware version kører du
med?

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : MN

Dato : 21-07-05 10:51

> [...]

KLIP

> Sådan fungere min ikke. Meget mystisk. Hvilken firmware version kører du
> med?
>
> Martin

I følge CC hjemmeside er det sådan det skal laves. Og det virker her.

Fra min Router:

Boot Version: 1.8.0.0
Boot Date: 25/02/2004 12:12
ATOS Version: 2.0.24
ATOS Date: 27/09/2004 11:56
Hardware: 1993F
Product Code: 708190108
Serial Number: 000557
StarVoice version: 1.4.17
StarVoice model: SV1020N
Les version: 1.4.11

Mogens

Fra : pjl

Dato : 21-07-05 14:14

Tak for gode svar...
1. Hvordan tjekker jeg hvilken version min model har?
2. Er der andre forbehold jeg skal tænke på ved opsætning at Porte og
forwarding ?
Som skrevet fungerer det endnu ikke hos mig og kunne ønske mig min gamle
router Cisco tilbage.
Jeg har kun ændret parametrene i NAPT/List of Proxy. Jeg kan se dem ved at
åbne konfigurationen.
3. Hvilket program kan portscanne min IP for at se om der er hul igennem ?

mvh Per Juul Larsen

">

Fra : MN

Dato : 21-07-05 17:14

"pjl" <juul@larsen.dk> wrote in message
> [...]
> åbne konfigurationen.
> 3. Hvilket program kan portscanne min IP for at se om der er hul igennem ?

Det virker da hos dig. Jeg kan se dig.

Klippet fra CC side:

Bemærk: Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at tilgå services via
WAN-adressen fra LAN'et på indersiden af routeren. Dvs. at det ikke er
muligt at se hjemmesider som hostes på samme netværk som man selv sidder via
den offentlige IP eller via eget domæne.

Mogens

Fra : pjl

Dato : 21-07-05 17:25

-:) Du kan se mig ???
Hvad mener du ? på mit webcamera eller kan du se min port??
Jeg har to webcam... Det ene har sin egen webserver og kan tilgås overalt.
(når routeren tillader det)
Det andet er et Logitech som bruger WebcamXP som server. Det fungerer ikke.
Det skulle kunne ses her: http://www.pjlarsen.dk/webcam.htm

Hvordan skal jeg forstå kommentaren nederst som jeg ikke har bemærket?

mvh Per Juul Larsen

Fra : MN

Dato : 21-07-05 18:04

> [...]
> Det skulle kunne ses her: http://www.pjlarsen.dk/webcam.htm
>
> Hvordan skal jeg forstå kommentaren nederst som jeg ikke har bemærket?

Jeg kan se en beige sofa m.m. på 217.157.197.165:8080

Og du kan ikke tilgå 217.157.197.165:8080 fra dig selv.

Mogens

Fra : pjl

Dato : 21-07-05 19:07

Ok tak for hjælpen !
Ved du om begrænsningen i Routeren ophæves på et tidspunkt ?
Og hvordan kunne du regne min IP ud?

Fra : MN

Dato : 21-07-05 20:32

> Ok tak for hjælpen !
> Ved du om begrænsningen i Routeren ophæves på et tidspunkt ?
> Og hvordan kunne du regne min IP ud?

Den står i headeren på dit indlæg

Det med routeren ved jeg ikke.

Mogens

Fra : pjl

Dato : 22-07-05 21:52

Hej

Da jeg ikke tilgå 217.157.197.165 fra mig selv, hvordan har jeg så mulighed
for at
chekke hvilke porte på routeren der er åbne. Har brug for port 5001 og port
5003

Fra : MN

Dato : 23-07-05 07:41

> [...]
> mulighed for at
> chekke hvilke porte på routeren der er åbne. Har brug for port 5001 og

De er vel kun åbnet hvis du har lavet en "list of proxy" og er de der, så må
der være åbent.

Mogens

Fra : pjl

Dato : 23-07-05 10:07

Tak for dit hurtige svar
Ok kan jeg se dem må jeg vel regne med at de er åbne... men ærgerligt
ikke at kunne tjekke det anderledes idet jeg bruger et webcam det benytter
sig
af portene.
Selvsagt kan jeg ikke herfra fra min IP se om webcam fungerer...på min
browser.