Ansvars forsikring
Fra : NiceDane

Dato : 20-07-05 09:05

Hvad findes der af ansvarsforsikringer i Danmark når man skal arbejde
inden for dykker industrien?
Jeg vil tro at det er obligatorisk at være forsikret i det man
begynder som eks. Divemaster.
Gode råd og oplysninger modtages med taknemmelighed.
Kristian

Fra : Torben

Dato : 20-07-05 09:34

"NiceDane" <kristiand@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> begynder som eks. Divemaster.
> Gode råd og oplysninger modtages med taknemmelighed.

Som divemaster i teaching status er du forsikret "automatisk" gennem PADI
nordic.

Mvh. Torben

Fra : NiceDane

Dato : 21-07-05 01:15

Tak for infoen, det kan jeg så se frem til når jeg flytter tilbage til DK næste år.
Mvh Kristian

Fra : Bo Christensen

Dato : 21-07-05 07:47

Forsikringen som Padi tegner for dig i dit medlemskab er kun til for at
beskytte Padi's egen undervisningsmetoder. Hvis de fraviges så kan de også
frasige sig ansvaret fordi du ikke følger deres standarder.
Hvis du vil være sikker skal du kontakte en forsikringsmægler, og han vil
sikkert sige at det mindste du kan klare dig med er en
erhvervsansvarsforsikring. Samt en heltidsulykkesforsikring.

MVH

Bo

Fra : NiceDane

Dato : 22-07-05 04:22

Jeg tænkte det nok, helt så enkelt skulle det ikke være.
Tak for info Bo, har du nogen anbefalinger/pris ideer?

Kristian

Fra : Torben

Dato : 22-07-05 22:35

> [...]
> sikkert sige at det mindste du kan klare dig med er en
> erhvervsansvarsforsikring. Samt en heltidsulykkesforsikring.

Men det gør man jo også, hvis man skal arbejde som divemaster ik´ ??
ellers arbejder man vel ikke særlig længe.

/Torben