Kan ikke pinge eksterne adresser
Fra : PEF

Dato : 20-07-05 11:08

Jeg får følgende fejl:
failed to open stream: Connection timed out in ...

Jeg kan heller ikke pinge eksterne adresser:
ping: sendmsg: Operation not permitted

SUID er sat på ping.

Jeg ved, at årsagen skyldes en fejl i rettighederne på en fil/mappe i
/etc - jeg ved bare ikke hvilke(n).

Er der en eller anden, der kender svaret?

På forhånd tak.
Mvh
Peter

Fra : Kasper Dupont

Dato : 20-07-05 13:11

PEF wrote:

> [...]
> /etc - jeg ved bare ikke hvilke(n).
>
> Er der en eller anden, der kender svaret?

Virker det hvis du kører ping som root?

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.

Fra : PEF

Dato : 21-07-05 10:26

Kun på localhost. Får følgende fejl på eksterne adresser:
ping: sendmsg: Operation not permitted

/Peter

Fra : Henrik Blunck

Dato : 21-07-05 10:33

PEF skrev Torsdag den 21. juli 2005 11:26 i beskeden
<42df6a2b$0$39285$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> i gruppen
dk.edb.system.unix:
> Kun på localhost. Får følgende fejl på eksterne adresser:
> ping: sendmsg: Operation not permitted
> /Peter

Har du en router hvor du er kommet til at lukke for udgående kommunikation?

Henrik Blunck
Vil du vide mere om Linux - http://www.linux-svar.dk
Oversættelse af manualer m.v. - http://www.ikt-strategi.dk

Fra : Kasper Dupont

Dato : 21-07-05 10:53

PEF wrote:

> Kun på localhost. Får følgende fejl på eksterne adresser:
> ping: sendmsg: Operation not permitted

Sært - prøv at bruge strace (eller noget tilsvarende)
på ping kommandoen.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-07-05 11:19

PEF <xx@xx.xx> writes:

> Kun på localhost. Får følgende fejl på eksterne adresser:
> ping: sendmsg: Operation not permitted

Har du brugt iptables til at begrænse udgående trafik? Det vil også
give dig en sådan fejl, hvis dine iptables-regler ikke tillader at du
sender ping-pakker.

--
Jacob - www.bunk.cc
He who is content with his lot probably has a lot.