Søges Uwatec digital manometer
Fra : Johnny Christensen

Dato : 19-07-05 09:48

For 5 år siden introducerede uwatec et digital dykkermanometer. Kort tid
derefter havde scubastore dem til omkring 1200,- kr
Er der nogen der ved hvor de købes billigt i dag ??

mvh
JZC

----
www.johnnychristensen.com vragbilleder fra skandinavien.

Fra : Allan Hansen

Dato : 19-07-05 10:50

"Johnny Christensen" <Johnny_chri@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> For 5 år siden introducerede uwatec et digital dykkermanometer. Kort tid
> derefter havde scubastore dem til omkring 1200,- kr
> Er der nogen der ved hvor de købes billigt i dag ??

Sidst jeg så et i DK var i dykkercentret men det er nok et par år siden.
Ellers har jeg set at de har hos
http://www.scubamarket.com/eng/stuw0005.php

Hvor får man så et manometer til ilt som har en fin indeling eller et
digitalt der er til at betale ?

Allan Hansen

Fra : Johnny Christensen

Dato : 19-07-05 19:26

"Allan Hansen" <REMOVETHISenghans@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.scubamarket.com/eng/stuw0005.php
>
> Hvor får man så et manometer til ilt som har en fin indeling eller et

Takker for oplysningen.
Det er netop til en dekanteringsslange som det skal bruges. Til min egen
slange, har jeg brugt det i 4 år. Det blev o2 rengjort ved selve
anslutningen. André (søsport import) har den rette fitting så det kan
monteres. Selve tryksensoren sidder bag en membran, så der er ingen ko på
isen.

Jeg kiggede også efter digital dekanteringsmanometer oprindeligt, men de der
var på markedet, var for store, brugte ekstern batterier, var ikke vandtæt,
kunne ikke tåle mishandling, forkert pris osv osv.
Uwatec'en opfyldte alle de punkter og lidt til. I 2001 blev jeg skyldt en
god sjat penge af et center, så jeg måtte plukke af varelageret i stedet
for. Så slog jeg bla. straks grapperne i en uwatec digital spg.

Efterhånden er der også 6 af mine kammerater der har gjort det samme, ingen
har oplevet nogle problemer endnu.

Batterilevetiden er ca 10 år ved dykningsbrug. Dekantering tager slet ikke
så lang tid, så man kan vel forvente bedre levetid end 10 år.

mvh
JZC
----
www.johnnychristensen.com vragbilleder fra skandinavien