ferie med 10mdr gammelt barn
Fra : Søren

Dato : 19-07-05 20:13

Hej

er der nogen der har nogen gode fif til, hvor man kan holde lidt ferie med
et barn på 10 mdr (meget aktivt barn), vi bor i midtjylland - og vil gerne
lidt rundt, evt. dagsture i jylland/fyn eller til sjælland med 1 eller 2
overnatninger.
det vi havde overvejet var a la himmelbjerget, givskud (han er nok for
lille)

alle gode råd modtages med kyshånd

-Søren

Fra : Cat

Dato : 19-07-05 20:41

Søren skrev:
> [...]
> overnatninger.
> det vi havde overvejet var a la himmelbjerget, givskud (han er nok for

Gummistøvler og regntøj på og ud i den nærmeste vandpyt, hvis altså
ellers han kan gå. Ellers er det for vådt

Vi havde vores med i Tivoli i København i den alder. Hun var ellevild
med det lille (dengang gule/nu blå) pariserhjul. Hun hvinede og skreg og
personalet foreslog os bare at lade hende blive siddende. Så skulle de
nok passe hende. Vi gjorde det nu ikke.

Uanset hvad I gør så husk at få barnevognen med. Så er han altid hjemme
og kan sove i vante omgivelser.

Jeg mener forresten også, vi var i LEGOLAND, da den store var 6 og den
lille var 1. Der er meget fine puslefaciliteter og masser at kigge på
for både de store og den lille.

Tine

Fra : IMB

Dato : 19-07-05 21:31

"Søren" <duppe@NOSPAMedb.dk> wrote in

> [...]
> med 1 eller 2 overnatninger.
> det vi havde overvejet var a la himmelbjerget, givskud (han er nok for

Har I overvejer Havnstrup (http://www.jyllandsparkzoo.dk)? Den skulle
efter sigende være børnevenlig og jeg husker den som et godt sted da
jeg i min barndom besøgte haven med mine bedsteforældre.

Hvad med akvarierne? Den i Grenå og Nordsømuseet i Hirtshals er også
gode steder. Aalborg Zoo er et rigtigt godt sted.

Hvad med godset Hessel (http://www.herregaarden-hessel.dk) eller een af
de andre åben landbrug-arrangementer?

Der er også Hjerl Hede (http://www.hjerlhede.dk), som jo er
levendegjort.

Så er der jo altid selve Vesterhavet, Rold Skov og andre natursteder.

Og jeg bliver nødt til at nævne Jesperhus blomsterpark
(http://www.jesperhus.dk), som bestemt også er et besøg værd.

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message

Fra : Cat

Dato : 19-07-05 21:35

IMB skrev:

<en masse om feriesteder>

Kors hvor er du velbevandret - jeg kontakter dig, næste gang jeg skal
til Jylland

Kunne du bruge de råd, du fik i m.k.b? Der kommer sikkert flere de næste
par dage.

Tine

Fra : IMB

Dato : 20-07-05 08:14

Cat <ta@uu.dk> wrote in news:1udDe.61173$Fe7.200364@news000.worldonline.dk:

> IMB skrev:
>
> <en masse om feriesteder>
>
> Kors hvor er du velbevandret - jeg kontakter dig, næste gang jeg skal
> til Jylland

Tak! Men det er altså kun et lille antal af de større attraktioner herovre.
Men jeg kan absolut anbefale Mønsted og/eller Daugbjerg kalkgruber, Bette
Jenses Hyw og Svenskehulerne på Fur og så videre

> Kunne du bruge de råd, du fik i m.k.b? Der kommer sikkert flere de næste
> par dage.

Jeps. Det var en hjælp. Det gjorde ikke ret meget ved den lilles mønster
men mere ved mit hovede. Sjovt at nogen gange så hjælper det bare at tale
om et problem, man behøver ikke nødvendigvis løsninger.

Fra : Cat

Dato : 20-07-05 11:36

IMB skrev:

> Jeps. Det var en hjælp. Det gjorde ikke ret meget ved den lilles mønster
> men mere ved mit hovede. Sjovt at nogen gange så hjælper det bare at tale
> om et problem, man behøver ikke nødvendigvis løsninger.

Kender fornemmelsen

Tine

Fra : IMB

Dato : 20-07-05 08:03

IMB <im@nospam_brunsgaard.dk> wrote in

> "Søren" <duppe@NOSPAMedb.dk> wrote in

<blabla>

Jeg glemte helt Randers Regnskov. Vi har/havde årskort 2004-2005 og skal
afsted igen når vores yngste på 3 måneder er blevet en tand ældre.

Fra : Lars Raaby

Dato : 20-07-05 11:57

IMB skrev:

> Jeg glemte helt Randers Regnskov.

Ja og aqua i Silkeborg, eller himmelbjerget eller Danparts i Gjern eller
elmuset i Tange.... find selv flere steder hvor de voksne kan få noget
ud af det.
Et barn på 10 mdr. er total lige glad hvor den skal hen. At hygge sig
hjemme ved Mor og Far kan være lige så godt.

Det er først i år at vi har været på ferie og ude at køre turer.

--
MVH
Lars Raaby

Fra : Mette

Dato : 20-07-05 12:05

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjemme ved Mor og Far kan være lige så godt.
>
> Det er først i år at vi har været på ferie og ude at køre turer.

Jeg er fuldstændig enig. Det eneste man skal have i tankerne, når man
planlægger ferie med en baby, er om der er gode barnevognsforhold. Jeg kan
ikke rigtigt se ideen i at mor og far kører landet tyndt for at se
børneseværdigheder, for babiens skyld, når dette barn er glad bare han/hun
er tæt på mor og far.
Jeg rejste over atlanten med min nu 6 årige datter flere gange inden hun
blev 2 år. Men da hun denne sommer skulle flyve på ferie til Egypten samme
med os, så var det som første gang.
Mao. Man planlægger ikke ferie _for_ de små, men for de voksne, så længe de
er så små som jeres

Fra : Inger Pedersen

Dato : 20-07-05 12:30

"Mette" <Mette@dk> skrev i en meddelelse

> Mao. Man planlægger ikke ferie _for_ de små, men for de voksne, så længe
> de
> er så små som jeres

Enig.
Jeg har længe undret mig over, hvad glæde et barn på 10 mdr. skulle kunne
have af de tidligere forslag - som i øvrigt er aldeles udmærkede forslag til
større børn.

Når man er 10 mdr. er det toppen at sidde eller ligge i barnevognen og
studere trætoppe og se bladene bevæge sig i solglimt og vind. Eller at ligge
på maven i sand eller græs og kigge på en tusindfryd eller en flue eller
snegl og måske forsøge at fange dem.

Det vigtigste i den forbindelse er, at ferien bliver tilrettelagt, så der er
tid og ro, og at far og mor ikke er stressede, og at de laver noget, DE er
glade for, så de udstråler glæde.
Kan de så bruge ferien til at genopdage hinanden og puste ud efter
spædbarnsforældre- og amme- og hormonsvingningshalløjet, vil det være
suverænt.

God ferie!

Hilsen Inger

Fra : IMB

Dato : 20-07-05 19:42

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in

> Enig.
> Jeg har længe undret mig over, hvad glæde et barn på 10 mdr. skulle
> kunne have af de tidligere forslag - som i øvrigt er aldeles udmærkede
> forslag til større børn.

Hm.. det var nu forslag til steder man kunne besøge som forældre og få
en tur ud af det og stadig have en 10 mdr gammel baby med. Det var ikke
steder som jeg mener man besøger for babyens skyld. Det var skam med
vilje at jeg ikke nævnte Djurs sommerland, Legoland eller nogen af de
andre lande med vilde forlystelser.

Men hvis det er sagt, så vil de fleste babyer på 10 mdr da hygge sig
gevaldig på de fleste af de steder jeg nævnte - hvorfor ikke? De fleste
børn kan jo godt lide at se dyr - og andre børn.

PS. Daugbjerg kalkgruber er nok ikke det mest børnevenlige sted og hvis
I tager til Fur, så regn med at skulle bære barnet en del. Men disse
eksempler var også mest for at blære mig overfor Cat

> [...]
> Kan de så bruge ferien til at genopdage hinanden og puste ud efter
> spædbarnsforældre- og amme- og hormonsvingningshalløjet, vil det være

Enig.

Fra : Cat

Dato : 20-07-05 20:05

IMB skrev:
> PS. Daugbjerg kalkgruber er nok ikke det mest børnevenlige sted og hvis
> I tager til Fur, så regn med at skulle bære barnet en del. Men disse
> eksempler var også mest for at blære mig overfor Cat

Det virkede - jeg blev død imponeret !

Tine

Fra : Ivar

Dato : 19-07-05 22:26

Søren skrev:

> [...]
> lidt rundt, evt. dagsture i jylland/fyn eller til sjælland med 1 eller 2

For et barn på 10 måneder er enhver tur i barnevogn eller klapvogn
en oplevelse. Vælg I blot ud fra jeres egne ønsker (og hvor der kan
køres med klapvogn), så længe der sker noget, er det en oplevelse for
barnet.
Til næste år er det vigtigt hvad der vælges, der vil dyr og legepladser
til småbørn være sagen.

Ivar Magnusson

Fra : Søren

Dato : 20-07-05 20:20

[snip]

1000 tak for de mange input, meget kan vi bruge, og det er også som mange
nævner - ikke for barnets skyld (iår) men steder der er nemt tilgængelige
med barnevogn, grønne områder o.lign.

tusind tak

-Søren

Fra : IMB

Dato : 21-07-05 15:35

"Søren" <duppe@NOSPAMedb.dk> wrote in news:42dea3f8$0$78286$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> [...]
> nævner - ikke for barnets skyld (iår) men steder der er nemt tilgængelige

Randers Regnskov er ikke nemt tilgængelig med barnevogn. Men har I en
klapvogn eller paraplyvogn så kan man komme rundt de fleste steder - hvis
man vel og mærke holder sig væk i myldretiden hvor man ikke kan trække
vejret uden at skubbe til nogen. Efter kl 15 på gode vejrdage er normalt et
godt tidspunkt at besøge skoven.