indtjening - campingudstyr
Fra : Jette

Dato : 19-07-05 08:37

Vi har fundet alle tiders produkt til inprægnering af campingvogne. Er der
nogen, der ved hvilken avance man skal tilbyde campingudstyrsbutikker. Man
skal jo hverken være for billig eller for dyr. Jeg har ringet til nogen, men
de vil ikke rigtig ryste op med %-satsen.

på forhånd tak

J. Jensen

Fra : Nico de Jong

Dato : 19-07-05 10:23

"Jette" <sussex25@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> de vil ikke rigtig ryste op med %-satsen.

Nu er campingudstyr ikke mit speciale, men der er nogle generelle (synes
jeg) betragtninger.

Hovedspørgsmålet er om der er tilsvarende produkter, dvs ikke
kvalitetsmæssigt, men funktionsmæssigt. Så kigger du på hvad disse produkter
koster i butikkerne, og justerer denne pris til hvad dit produkt så skulle
kunne bære (f.x. højere pris fordi kvaliteten er bedre, at det holder
længere, er miljøvenligere, osv)
Så kigger du på din indkøbspris, miljøafgifter, lagerføringsomkostninger,
annonceudgifter, egen løn, osv osv,
Dette giver så din minimumsforhandlerpris, og så er det kun spørgsmålet om
han gider købe det til den pris. Længere er den egentlig ikke.

Du skal også tage højde for financiering af eventuelle introduktionstilbud.
Da du ikke kan forvente at forhandleren vil sætte penge af til at
introducere dit produkt (han har jo tilsvarende produkter i forvejen), er
det nok noget du selv kommer til at æde.

Der er givetvis flere ting der skal tænkes på; her har du bare lidt at
begynde med

Venlig hilsen

Nico

Fra : Nico de Jong

Dato : 19-07-05 10:28

ng" <first_name@FARUMDATA.DK> skrev i en meddelelse

> [...]
Man
> men
> >
> Nu er campingudstyr ikke mit speciale, men der er nogle generelle (synes

Der var lige en ting jeg kom til at tænke på. Er dit produkt af en sådan
art, at det giver forhandleren mulighed for at sælge andet af det han har i
forvejen?
Hvis du f.eks. solgte til byggemarkeder, kunne de også sælge ekstra af
pensler, klude, spande og hvad ved jeg.

Fra : Jette

Dato : 19-07-05 13:24

Tak for svarene, Nico. Forhandleren kan tilbyde at påføre midlet, men det
kræver selvfølgelig arbejdskraft, men ellers er der ikke nogen afledte
indtjeningsmuligheder. Det er et helt nyt produkt, der findes ikke noget på
markedet. vh. J. Jensen