Problemer med asp
Fra : Alexander P.

Dato : 18-07-05 14:56

er ny i asp og er ikke så sikker, er ved at lave en hjemmeside
til en ven der i den anledning har købt domænet www.penguinsdk.dk
, siden virkede fint på frip.dk's server men den virker ikke på
b-one.dk's (hvor siden er hostet) jeg kører en mdb database, og
får fejlen:

Error Type:
ADODB.Connection.1 (0x800A0BB9)
The application is using arguments that are of the wrong type,
are out of acceptable range, or are in conflict with one another.
/tagwall.asp, line 6

her er min kildekode til tagwall.asp:

<%
Response.Buffer = True

Set Con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DBPath = "DBQ=" & server.mappath("database.mdb")
Con.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath

   Sql = "SELECT * FROM tagwall ORDER BY Dato DESC"
Set Record = Con.Execute(Sql)

%>
<head>
<title></title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="default.css">
</head>
<% Do While Not Record.EOF %>
d. <% Response.Write Record("Dato")%>
<hr></div>
<%
Record.MoveNext
Loop
%>
<%
Con.Close
Set Con = Nothing
%>

håber nogen kan hjælpe.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Müller

Dato : 18-07-05 15:22

Alexander skrev:
>Set Con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
>DBPath = "DBQ=" & server.mappath("database.mdb")
>Con.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath

En hurtig gennemgang af B-one siger, at deres database er MySql, så de har
ikke Microsoft Access Drivere.

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : Frontier

Dato : 18-07-05 16:10

On Mon, 18 Jul 2005 16:22:09 +0200, "Jørgen Müller"
<hundige@paradis.dk> wrote:
>En hurtig gennemgang af B-one siger, at deres database er MySql, så de har
>ikke Microsoft Access Drivere.

Er access da ikke native med i Windows 2000 / 2003?

Jeg har aldrig installeret Office, Access eller noget...men da jeg
prøvede at rette en hjemmeside til for en ven (som anvender en Access
database i hans arbejde) havde jeg ingen problemer...(kører 2K3s)

Jeg vil diog, som så mange andre, anbefale at anvende en ordenlig
databasemotor hvis man har mange samtidige besøgende. Selv anvender
jeg MySQL, og bortset fra de installationsproblemer som MySQL folkene
byder én nu og da, har det (næsten) altid kørt fint. Og MySQL...er
rasende hurtig :)

Endelig...tilbyder den mange rare ting til udvikleren. "describe
tabelnavn" - og man kan straks se egenskaberne for enhver tabel. Etc..

Mvh,
Klaus Jakobsen

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 18-07-05 20:00

"Frontier" <spameater@trashcan.dk> skrev i en meddelelse

> Er access da ikke native med i Windows 2000 / 2003?

B-one kører Unix --> ikke windows

dette er grunden til at en access-database ikke kan bruges

/Kasper

Fra : Alexander P.

Dato : 18-07-05 22:20

okay, jeg undskylder mange gange, sagen er den at min ven(som intet aner om
sådan noget) skulle havde bestilt et ASP-webhotel, men har så bestilt et php
webhotel, (så må vi så se hvad der kan gøres ved det...)

tak for den hurtige og brugbare hjælp ^_-

Fra : JonZ

Dato : 18-07-05 22:27

Alexander P. wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> okay, jeg undskylder mange gange, sagen er den at min ven(som intet aner om
> sådan noget) skulle havde bestilt et ASP-webhotel, men har så bestilt et php
> webhotel, (så må vi så se hvad der kan gøres ved det...)

b-one kører også asp.

Hilsen JonZ

Fra : Jann Riber

Dato : 19-07-05 21:50