Skift reload-url
Fra : Kasper Johansen

Dato : 19-07-05 20:05

Hej gruppe.

Jeg sidder og roder med et script der viser billeder. For at undgå at loade
hele "designet" ind igen flere gange, bruger jeg et iframe til at opdatere
de dynamiske oplysninger (den loader en php-fil).

Det virker helt fint, billedet skifter og kun de dynamiske ting skifter.

Meeeen... Hvis brugeren trykker F5, vil den originale side reloades, med den
oprindelige billedeid. Derved vil brugeren ryge til start, hvilket kan være
lidt små irriterende.

Er det muligt at skifte reload-url'en, således at når han har skiftet en 10
billeder hen, og derefter trykker F5 vil den loade med det billedeid han er
på?

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-07-05 20:33

Kasper Johansen wrote:

> [...]
>
> Er det muligt at skifte reload-url'en, således at når han har skiftet
> en 10 billeder hen, og derefter trykker F5 vil den loade med det

Det vil kræve, at der bliver lagt en cookie hos brugeren og at denne cookie
bliver opdateret hver gang der skiftes billede. Cookien skal så læses ved
reload af hovedsiden, så den rigtige parameter kan blive tilføjet url'en.

Det kan sikkert gøres med javascript, så skal du spørge i

Eller det kan gøres med php, så skal du spørge i

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/