Vedr. PC-Joystick
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 19-07-05 08:30

Jeg har fået lyst til at spille nogle flyspil/flysimulatorer igen, men alle
de joystick jeg kunne købe for ca. 100 kr tilbage i tiden holdt ikke så
længe, så har ikke haft joystick i et stykke tid.
Åbenbart har stikket til joysticket ændret sig, fordi jeg kan i hvert fald
ikke finde et sted at plugge det til på min nuværende computer. Hvordan ser
"huller"/"stikket" ud til joystick i disse tider?

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 19-07-05 11:55

> Hvordan ser "huller"/"stikket" ud til joystick i disse tider?

Det plejer at være USB

-Lasse

Fra : Robert Eriksen

Dato : 19-07-05 12:09

Søren Kjeldsen wrote:
> [...]
> ikke finde et sted at plugge det til på min nuværende computer. Hvordan ser
> "huller"/"stikket" ud til joystick i disse tider?

En gameport har svjv ikke ændret udseende siden de blev introduceret til
PC for snart meget længe siden.

Det er som regel en standardkomponent på lydkort, så hvis du bruger et
eller andet onboard lydkort kan det jo være der slet ikke er et.
Så må du ud og investerer i et USB joystick eller måske en USB/Gameport
adapter á la denne
http://www.partsdata.de/index.html?url=/product_info.php?model=USB-0625

Der er et par billeder/tegninger her:
http://images.google.dk/images?q=gameport&hl=da&lr=&sa=N&tab=wi

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 19-07-05 22:01

> [...]
> eller andet onboard lydkort kan det jo være der slet ikke er et.
> Så må du ud og investerer i et USB joystick eller måske en USB/Gameport

OK, men som sagt holdte de gamle ikke... Men tak for svaret begge to... Må
se om jeg kan finde et i Hobro i morgen.