GTA SA - 2 x crash nu?!
Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-07-05 17:30

er det sket for jer? - billedet fryser og lidt efter starter det igen - en
enkelt gang blev skærmen blå og pc'en genstartede - jeg har aldrig temp
problemer - min cpu er 60grader (athlon xp 2400+) - lidt højt, men hidtil
ikke et problem - crasher aldrig i andre spil... er spillet problemet eller
det min pc?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-07-05 18:15

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> ikke et problem - crasher aldrig i andre spil... er spillet problemet eller

Prøv at søg lidt her i gruppen... eller se lidt her:

http://www.gtaforums.com/index.php?showforum=137
eller her
http://www.gta-sanandreas.com/forums/index.php?s=51a646df844e0501585b1c5972181533&showforum=47
eller her
http://www.google.dk/search?hl=da&q=GTA+SA+crashes&meta= ;)

Som Sebastian sang... du er ikke alene.
Langt fra.
Seneste skud på stammen af fix-ideer er en no-crash patch (genialt navn)

http://m0002.gamecopyworld.com/games/pc_gta_san_andreas.shtml#GTA:%20San%20Andreas%20v1.0%20[ALL]%20Crash%20Fix%20Patch

Jeg har først lige opdaget den, så aner ikke om den virker. Jeg tillader
mig at have mine tvivl dog :-/

En del har dog haft held med at deaktivere hardware acceleration på
lydkortet (dxdiag.exe -> sound). Det har dog den bivirkning at lyden er
ca ½ sek. forskudt. Det kan godt være en anelse irriterende og
forvirrende at ens våben først giver en lyd efter man har skudt.

Andre har held med at køre i Windows98 compatible mode, så virker
venstre Shift tast bare ikke, med mindre man går i gang med et større
projekt med en eller anden MS Compatibility Database dims jeg aldrig gad
at læse færdig om.

Jeg selv havde et stykke tid held med at bytte om på lydkort og SCSI
controllers PCI slots. Det hjalp ca 1½ uges tid.
Derefter deaktiverede jeg mit SoundBlaster Audigy Player og brugte det
onboard AC'97. Det sænkede frameraten til 17-20fps men kørte til gengæld
stabilt i en uges tid.

Så det bedste råd jeg indtil videre har læst i alverdes GTA fora er:
"Skriv til Rockstar og brok dig!"
Før eller siden må der komme en patch.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-07-05 18:19

Robert Eriksen wrote:

> [...]
>

> Jeg har først lige opdaget den, så aner ikke om den virker. Jeg tillader

Ganske rigtigt. Det er "savegame patchen".
Tilsyneladende kan man få (flere) problemer hvis ens brugernavn
indeholder kommaer, eller andre sjove tegn, der kan give en, for GTASA,
uforståelig sti til %Userprofile%\My Documents.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-07-05 18:38

> Som Sebastian sang... du er ikke alene.
> Langt fra.

Tak for hurtigt svar!

Så gider jeg ikke sidde og bryde mit lille hoved med det, for jeg aner
heller ikke hvor i mit eget system jeg skulle kigge efter evt. fejl, da alt
andet lader til at virke fint - jeg mindes ikke at have haft blå skærm med
XP før overhovedet - min cpu temp ligger som regel på 55, men her i
lummervarmen kan den snige sig op på 60, men det har nu aldrig givet mig
problemer.

Jeg venter på patch!

Fra : Belial

Dato : 18-07-05 22:29

> [...]
> problemer - min cpu er 60grader (athlon xp 2400+) - lidt højt, men hidtil
> ikke et problem - crasher aldrig i andre spil... er spillet problemet

Efter jeg i sidste uge skiftede mit GeForce 3 Ti200 ud med et Radeon 9800
Pro får jeg nøjagtig samme fejl. Jeg har vel oplevet de 5 gange indtil
videre. Med det gamle krot var der aldrig problemer. Virkelig underligt og
synd at sådan et fedt spil skal have så ufattelig mange fejl, som folk
konstant bøvler med.

Nå jeg må tilbage i min pimp mobil og køre prostituerede rundt i San Fierros
gader

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-07-05 14:12

> [...]
> videre. Med det gamle krot var der aldrig problemer. Virkelig underligt og
> synd at sådan et fedt spil skal have så ufattelig mange fejl, som folk

måske det er Radeon relateret? - jeg kører med radeon 9600 XT 256 mb...

> Nå jeg må tilbage i min pimp mobil og køre prostituerede rundt i San
> Fierros gader

me too!