Eksem
Fra : Joachim Baltzer

Dato : 15-01-01 21:33

Hejsa,

Vores søn (6 mdr.) døjer med en anelse vintereksem (iflg. lægen). Vi smører
det med Danatekt, men det bliver ikke bedre (det bliver dog heller ikke
værre).

Er der nogen, der har nogle gode råd, så vi undgår at det udvikler sig til
børneeksem (det skulle det vist kunne)???

/Joachim

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-01-01 21:47

"Joachim Baltzer" <baltzer@post10.tele.dk> wrote in message
> [...]
til
> børneeksem (det skulle det vist kunne)???

min søn på nu 6 år led i hans første 4-5 leveår af "vinter eksem" på
kinderne... dvs aksemen viste sig hvis han var meget udsat for kulde og
vind eller meget sol..... lige så snart hans kinder blev udtørrede
dukkede det troligt frem.....

vi fik på et tidspunkt en prøve på locobase...... den gjorde tricket...
hvis vi sørgede for at smøre hans kinder flere gange om dagen samt ca 15
minutter inden vi skulle ud i kulden undgik vi eksemen... vi prøvede med
andre fede cremer men den eneste der virkelig fik has på det var
locobasen....

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Joachim Baltzer

Dato : 16-01-01 11:26

Hej igen,

> vi fik på et tidspunkt en prøve på locobase
Er det produktnavnet? Kan det købes på apoteket?

/Joachim

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-01-01 11:48

"Joachim Baltzer" <jba@gatehouse.dk.nospam> wrote in message
> Hej igen,

> Er det produktnavnet? Kan det købes på apoteket?

ja og ja... jeg søgte lige på locobase inde på www.dit-apotek.dk og
fandt ikke mindre end 8 produkter med navnet.... prisklasse fra 20 kr og
op.......
jeg har en veninde der benytter samme creme til hendes datter der lider
af børneeksem og har stor glæde af det...

Fra : GhitaCecilie

Dato : 16-01-01 21:02

"Joachim Baltzer" <jba@gatehouse.dk.nospam> skrev i en meddelelse
> Hej igen,

> Er det produktnavnet? Kan det købes på apoteket?

Fås vist også i matas
GhitaCecilie

Fra : P&B

Dato : 15-01-01 22:45

Hejsa..

Min gut på 3 år har børneeksem og jeg har prøvet alt..( købte mig fattig i
alle apotekets cremer)

Men... Jeg prøvede så at købe Decubal og det virker..

mvh.

Bente

Fra : Pia Vang

Dato : 18-01-01 13:39

Hej

Min datter har børneeksem. Hun har haft udbrud af eksemen 2 gange. I marts
da hun var 5½ mdr. og så her i december da hun var 14 mdr.

Jeg tror at børneeksem er noget man enten har, eller ikke har, men man kan
ganske rigtigt, hvis man er heldig, holde udbruddene i skak med fede cremer.
I øvrigt er børneeksem (Astmaeksem) arveligt. Hvis du eller din kone har
astma, allergi eller eksem, så er chancen for at junior udvikler børneeksem
ret høj.

Vi har brugt Locobase Repair (fra apoteket) , der er den fedeste af
Locobasecremerne. Den er også den dyreste, men den der virker bedst.

Og den er fænomenal til tør hud. Og god til beskyttelse mod frosten, men
husk at smøre i god tid inden barnet skal ud i frostvejret.

Held og lykke med det

Pia

Fra : HKL

Dato : 18-01-01 21:04

Hejsa,

Jeg har været utroligt positiv overrasket over produktet locobase. Det fåes
som en fedt crem og som en "repair", det har været utroligt godt på min søns
eksem på kinder og finger. Først repair og derefter vedligeholdelse med
fedtcrem.

Hilsen Lynnerup

Joachim Baltzer <baltzer@post10.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:93vmkv$9pn$1@news.inet.tele.dk...