|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Hvad skal man dog vælge ? Fra : Jane K.
 | 
 Dato :  13-07-05 23:58
 | 
 |  | 
 
            Hej i gruppen
 Så skal der jagtes ny cykel, solgte min CBR600 sidste år,
 har været så HELDIG at få lov at LÅNE en Yamaha v-max til denne sæson, men
 MÅ eje min egen igen til næste sæson.
 Jeg har nået et alder hvor de foroverbøjet cykler må vige for tilbagelænet.
 Jeg er lidt varm på Suzuki marauder, men syntes priserne er lige i
 overkanten, kan nogle fortælle hvornår den kom på gaden første gang ?.
 Harley er jo heller ikke at foragte, men der vil min pengepung slet ikke
 være med, den ryster bare jeg tænker på Harley    Jeg havde tænkt mig at bruge en 45.000 til 50.0000 på mit nye legetøj -
 nogle forslag ?
 MVH
 Jek
            
             |  |  | 
  Peter B. Juul (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter B. Juul
 | 
 Dato :  14-07-05 00:13
 | 
 |  | 
 
            "Jane K." <kneis@cool.dk> writes:
 > Harley er jo heller ikke at foragte, men der vil min pengepung slet ikke
 > være med, den ryster bare jeg tænker på Harley    > 
 > Jeg havde tænkt mig at bruge en 45.000 til 50.0000 på mit nye legetøj -
 > nogle forslag ?
 Jeg har hygget mig med at søge inspiration hos www.customimport.dk.  Du
 kan jo gøre det samme. Der er også ting i din prisramme.
 -- 
 Peter B. Juul, o.-.o  "En fremmed er en idiot,
 The RockBear.  ((^))   du ikke har smadret endnu."
 I speak only  0}._.{0                 - gammelt kinesisk ordsprog.
 for myself.    O/ \O  
            
             |  |  | 
  Jens Jensen (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jensen
 | 
 Dato :  14-07-05 07:40
 | 
 |  | 
 "Jane K." <kneis@cool.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42d59c60$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 > Hej i gruppen
 >
 > Så skal der jagtes ny cykel, solgte min CBR600 sidste år,
 > har været så HELDIG at få lov at LÅNE en Yamaha v-max til denne sæson, men
 > MÅ eje min egen igen til næste sæson.
 >
 > Jeg har nået et alder hvor de foroverbøjet cykler må vige for 
 > tilbagelænet.
 > Jeg er lidt varm på Suzuki marauder, men syntes priserne er lige i
 > overkanten, kan nogle fortælle hvornår den kom på gaden første gang ?.
 >
 > Harley er jo heller ikke at foragte, men der vil min pengepung slet ikke
 > være med, den ryster bare jeg tænker på Harley    >
 > Jeg havde tænkt mig at bruge en 45.000 til 50.0000 på mit nye legetøj -
 > nogle forslag ?
 >
 > MVH
 > Jek
 >
 >
 Marauderen kom i 1996/1997, en dejlig mc til korte ture men med det 
 sædvanlige problem på lange ture, det problem alle tilbagelænede har, nemlig 
 at man bliver øm i røven og ikke kan rejse sig mens man kører fordi 
 fodhvilerne sidder langt fremme. Derudover bliver man træt i ryg og arme af 
 at holde imod ved hastigheder over 100 km/t , det er derfor mange har ryglæn 
 til føreren. (Glem alt om at have nogle bagpå på længere ture.)
 Du sidder også lavt på disse mc'er og har fårligt overblik over trafikken.
 Marauderen har det problem den er kædetrukket og sviner baghjulet med 
 kædefedtet, hvilket er surt når den jo netop skal skinne.
 Til ture på 200 - 300 km er den ok. Fordelene er , den kan lyde godt 
 (afhængig af potter) , den ser flot ud, den starter og kører altid (til 
 forskel fra min kammerats hd   og der er lidt kussemagnet over den.
 Jeg har haft en i tre år og den hører som alle tilbagelænede mc'er i 
 "Strandvejskategorien".
 Jeg tror du får en bedre mc til de penge du har ved at købe en virago 
 (kardantræk) men så er den ikke så flot (Subjectiv mening) !
 Selv vil jeg ALDRIG købe en tilbagelænet igen, men prøv det først , for vi 
 er alle forskellige.
 Mvh Jens
            
             |  |  | 
  Carsten (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten
 | 
 Dato :  14-07-05 09:04
 | 
 |  | 
 
            Jens Jensen wrote:
 > Til ture på 200 - 300 km er den ok. Fordelene er , den kan lyde godt 
 > (afhængig af potter) , den ser flot ud, den starter og kører altid (til 
 > forskel fra min kammerats hd   og der er lidt kussemagnet over den.
 LOL      Det sidste har Fr. Jane nok næppe brug for    Carsten
            
             |  |  | 
   Jane K. (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jane K.
 | 
 Dato :  14-07-05 13:07
 | 
 |  | *GGGGGGGG* Hej Carsten
 har også svaret Jens.
 
 Har ikke glemt dit foto, sidder faktisk lige i dette øjeblik
 og arbejder på klubbens hjemmeside, håber jeg når det til
 i aften.
 
 SES
 Jane
 
 
 
 
 |  |  | 
  ChristianD (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ChristianD
 | 
 Dato :  14-07-05 09:39
 | 
 |  | 
 "Jens Jensen" <iderig@fjerndettejubii.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42d608d9$0$26891$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Marauderen har det problem den er kædetrukket og sviner baghjulet med 
 > kædefedtet, hvilket er surt når den jo netop skal skinne...
 > Jeg tror du får en bedre mc til de penge du har ved at købe en virago 
 > (kardantræk) men så er den ikke så flot (Subjectiv mening) !...
 Jeg mener kun det er 250 ccm udgaven af Marauderen (den gamle gn 250 i nye 
 klæder), der har kædetræk. Min kammerats far har en 800 ccm Marauder og den 
 er med kardan, ligesom 5k udgaven 
 (http://www.suzuki-mc.dk/mc/VZ800K5/vz800k5.htm)  også har.
 -- 
 Mvh.
 Christian
 Suzuki LS650 Savage
http://dfmc.dk/christian |  |  | 
  Jane K. (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jane K.
 | 
 Dato :  14-07-05 13:05
 | 
 |  | Hej Jens
 
 Tusinde tak for dit uddybende svar.
 
 > Marauderen kom i 1996/1997>
 hmmm så tror da pokker de stadigvæk ligger på en 70.000 og op.
 
 > Marauderen har det problem den er kædetrukket og sviner baghjulet med
 > kædefedtet, hvilket er surt når den jo netop skal skinne.
 DEN havde jeg ikke lige tænkt over, CBR'en havde jo også kædetræk,
 og sikke noget svineri, var dog heldig at mine fælge var sorte.
 
 >og der er lidt kussemagnet over den.>
 *GGGGGGGG* ikke liiiiiiiiige hvad jeg har behov for, er QVINDE i en moden
 alder
 
 > Selv vil jeg ALDRIG købe en tilbagelænet igen, men prøv det først , for vi
 > er alle forskellige.
 Sagde jeg også, ALDRIG tilbagelænet, men med grænsen på 160 km i timen så
 mister man kortet,
 og en forbøjet er altså sjovest når den ligger på 140/150 og opefter.
 DAMN det bliver svært, når jeg sidder og surfer efter cyklen, lander jeg
 ALTID på de foroverbøjet,
 men tænker STOP du skal ikke have en raket igen, desuden savnede jeg mere
 kontrol da jeg havde
 CBR'en den var liiiiiiige høj nok, men på motorvejen med fødderne oppe
 JAHUUUUUUUU *SSS*
 
 MVH
 Jane
 
 
 
 
 |  |  | 
   Bo Nielsen (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bo Nielsen
 | 
 Dato :  14-07-05 13:47
 | 
 |  | >>og der er lidt kussemagnet over den.>
 > *GGGGGGGG* ikke liiiiiiiiige hvad jeg har behov for, er QVINDE i en moden
 > alder
 
 
 Åh man skal ikke være bange for at prøve noget nyt ;-P
 
 ScooterBo
 
 
 
 
 |  |  | 
  Torben Scheel (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  14-07-05 09:04
 | 
 |  | 
 
            Jane K. wrote:
 > Hej i gruppen
 > 
 > Så skal der jagtes ny cykel, solgte min CBR600 sidste år,
 > har været så HELDIG at få lov at LÅNE en Yamaha v-max til denne sæson, men
 > MÅ eje min egen igen til næste sæson.
 > 
 > Jeg har nået et alder hvor de foroverbøjet cykler må vige for tilbagelænet.
 Jeg forstår ved gud ikke at man kan mene at choppere er komfortable. 
 Prøv evt. en hverdags- eller touringcykel og oplev hvor godt man _kan_ 
 sidde.
 > Jeg er lidt varm på Suzuki marauder, men syntes priserne er lige i
 > overkanten, kan nogle fortælle hvornår den kom på gaden første gang ?.
 > Harley er jo heller ikke at foragte, men der vil min pengepung slet ikke
 > være med, den ryster bare jeg tænker på Harley    > 
 > Jeg havde tænkt mig at bruge en 45.000 til 50.0000 på mit nye legetøj -
 > nogle forslag ?
 > 
 Yamaha : FJ1200 fra 86-87 - så kommer du heller ikke til at savne 
 VMAX'ens punch så meget. Se min profil for at se hvad man kan få ud af 
 ca. 45.000,-. XJ900 hvis det skal være lidt nyere (mon prisen ikke 
 udelukker diversion?) - XJ600 Diversion hvis HK er underordnet.
 Suzuki : nej    (eller find en GSX1100F med servicekontrakt) Been there 
 - loved it - lost a lot of money. Bare hav i mente at det er en 
 kåbeklædt FJ kopi.
 Honda : VFR750
 Kawa : for lidt viden herfra. Men en af de store sportstouringbamser 
 hvis man kan få sådan en til prisen - mums.. hov forresten - GPZ900 er 
 et godt bud.
 -- 
 vh
 Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425 |  |  | 
  Moller (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  14-07-05 09:56
 | 
 |  | 
 
            Torben Scheel wrote:
 > Yamaha : FJ1200 fra 86-87 - så kommer du heller ikke til at savne 
 > VMAX'ens punch så meget. Se min profil for at se hvad man kan få ud af 
 > ca. 45.000,-. XJ900 hvis det skal være lidt nyere (mon prisen ikke 
 > udelukker diversion?) - XJ600 Diversion hvis HK er underordnet.
 > 
 > Suzuki : nej    (eller find en GSX1100F med servicekontrakt) Been there 
 > - loved it - lost a lot of money. Bare hav i mente at det er en 
 > kåbeklædt FJ kopi.
    GSX1100F, er også en møg gammel svend ;)
 > Honda : VFR750
    Hey... er man oppe i langtouring og med ok kræfter, og du alligevel har 
 nævnt GSX1100F, så har honda jo CBR1000F ;) den CBR model som har mest 
 inspiration fra Honda's semi bil program ala Goldwings ;)
 > Kawa : for lidt viden herfra. Men en af de store sportstouringbamser 
 > hvis man kan få sådan en til prisen - mums.. hov forresten - GPZ900 er 
 > et godt bud.
   
    Ellers er den gamle ZX10 ikke af vejen, og den ses også nede i lave 
 priser :)
    Må nok lige slutte af med at sige : "Ingen af de nævnte modeller må 
 misforståes med modeller af næsten samme betegnelse efter år 2000". Så 
 er der ingen tvivl om at vi her snakker Cruiser med ekstra bremse 
 muligheder, frem for super racerer, som burde fjernes fra vejen.
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit |  |  | 
   Torben Scheel (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  14-07-05 11:10
 | 
 |  | 
 
            Moller wrote:
 > Torben Scheel wrote:
 > 
 >> Yamaha : FJ1200 fra 86-87 - så kommer du heller ikke til at savne 
 >> VMAX'ens punch så meget. Se min profil for at se hvad man kan få ud af 
 >> ca. 45.000,-. XJ900 hvis det skal være lidt nyere (mon prisen ikke 
 >> udelukker diversion?) - XJ600 Diversion hvis HK er underordnet.
 >>
 >> Suzuki : nej    (eller find en GSX1100F med servicekontrakt) Been 
 >> there - loved it - lost a lot of money. Bare hav i mente at det er en 
 >> kåbeklædt FJ kopi.
 > 
 > 
 >     GSX1100F, er også en møg gammel svend ;)
 Ja, for en Suzuki..
 >> Honda : VFR750
 > 
 > 
 >     Hey... er man oppe i langtouring og med ok kræfter, og du alligevel 
 > har nævnt GSX1100F, så har honda jo CBR1000F ;) den CBR model som har 
 > mest inspiration fra Honda's semi bil program ala Goldwings ;)
 Kan prisen holdes på 50.000?
 >> Kawa : for lidt viden herfra. Men en af de store sportstouringbamser 
 >> hvis man kan få sådan en til prisen - mums.. hov forresten - GPZ900 er 
 >> et godt bud.
 > 
 >     
 >     Ellers er den gamle ZX10 ikke af vejen, og den ses også nede i lave 
 > priser :)
 > 
 >     Må nok lige slutte af med at sige : "Ingen af de nævnte modeller må 
 > misforståes med modeller af næsten samme betegnelse efter år 2000". Så 
 > er der ingen tvivl om at vi her snakker Cruiser med ekstra bremse 
 > muligheder, frem for super racerer, som burde fjernes fra vejen.
 > 
 Du er jo også godt igang, sådan som du ribber dem for knaster mv.    -- 
 vh
 Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425 |  |  | 
    Moller (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  14-07-05 10:33
 | 
 |  | 
 
            Torben Scheel wrote:
 >>     GSX1100F, er også en møg gammel svend ;)
 >  
 > Ja, for en Suzuki..
    hmmmm... nopes, for var den det, ville vi jo ikke se GS500, og de 
 fleste GSX-F modeller, eller enda GSX1400, som igen bare er en GSX-R1100 
 boret lidt op(maks for den motor er set til 1460cc indtil nu, så mon ik 
 der kommer en GSX1450)... og monteret noget numodens pjat ala 
 indsprøjtning, som de snuppede fra den gamle gixxer1000, og så lige 
 mappede om. For at skjule deres ligsminkning, monterede de lige nogen 
 andre sidedæksler, og farvede cyll. så den lignede en af de gamle yamser ;)
 >>     Hey... er man oppe i langtouring og med ok kræfter, og du 
 >> alligevel har nævnt GSX1100F, så har honda jo CBR1000F ;) den CBR 
 >> model som har mest inspiration fra Honda's semi bil program ala 
 >> Goldwings ;)
 > 
 > 
 > Kan prisen holdes på 50.000?
    Det burde de, men på den anden side, folk der sælger CBR maskiner i DK, 
 tror de er guld værd, men man kan nu nok få pruttede dem ned, hvis 
 sælger mangler pengende ;) men jo, pga. de gustne høje priser, så er de 
 fleste alternativer jo billigere, og man for mere for pengende :)
 >>     Må nok lige slutte af med at sige : "Ingen af de nævnte modeller 
 >> må misforståes med modeller af næsten samme betegnelse efter år 2000". 
 >> Så er der ingen tvivl om at vi her snakker Cruiser med ekstra bremse 
 >> muligheder, frem for super racerer, som burde fjernes fra vejen.
 >>
 > Du er jo også godt igang, sådan som du ribber dem for knaster mv.       Hey... bare fordi knasterne blir kedeligere med tiden ;) ... bare vent, 
 nu er der jo en Yams i stalden, meeeeeen, så vidt jeg har forstået det, 
 så kender Yamaha ikke til Lego princippet, som Suzuki gør.
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit |  |  | 
     Torben Scheel (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  14-07-05 13:00
 | 
 |  | 
 
            Moller wrote:
 > Torben Scheel wrote:
 > 
 >>>     GSX1100F, er også en møg gammel svend ;)
 >>
 >>  
 >> Ja, for en Suzuki..
 > 
 > 
 >     hmmmm... nopes, 
 Nopes hvad?
 > for var den det, ville vi jo ikke se GS500, og de 
 > fleste GSX-F modeller, eller enda GSX1400, som igen bare er en GSX-R1100 
 > boret lidt op(maks for den motor er set til 1460cc indtil nu, så mon ik 
 > der kommer en GSX1450)... og monteret noget numodens pjat ala 
 > indsprøjtning, som de snuppede fra den gamle gixxer1000, og så lige 
 > mappede om. For at skjule deres ligsminkning, monterede de lige nogen 
 > andre sidedæksler, og farvede cyll. så den lignede en af de gamle yamser ;)
 Ja, stil kan kopieres    >>>     Hey... er man oppe i langtouring og med ok kræfter, og du 
 >>> alligevel har nævnt GSX1100F, så har honda jo CBR1000F ;) den CBR 
 >>> model som har mest inspiration fra Honda's semi bil program ala 
 >>> Goldwings ;)
 >>
 >>
 >>
 >> Kan prisen holdes på 50.000?
 > 
 > 
 >     Det burde de, men på den anden side, folk der sælger CBR maskiner i 
 > DK, tror de er guld værd, men man kan nu nok få pruttede dem ned, hvis 
 > sælger mangler pengende ;) men jo, pga. de gustne høje priser, så er de 
 > fleste alternativer jo billigere, og man for mere for pengende :)
 > 
 >>>     Må nok lige slutte af med at sige : "Ingen af de nævnte modeller 
 >>> må misforståes med modeller af næsten samme betegnelse efter år 
 >>> 2000". Så er der ingen tvivl om at vi her snakker Cruiser med ekstra 
 >>> bremse muligheder, frem for super racerer, som burde fjernes fra vejen.
 >>>
 >> Du er jo også godt igang, sådan som du ribber dem for knaster mv.    > 
 > 
 >     Hey... bare fordi knasterne blir kedeligere med tiden ;) ... bare 
 > vent, nu er der jo en Yams i stalden, meeeeeen, så vidt jeg har forstået 
 > det, så kender Yamaha ikke til Lego princippet, som Suzuki gør.
 > 
 Det er mere det at du skræller de gamle racere for stumper, og så kommer 
 de jo ikke på vejen igen. Yamaha leger også med Lego : FJ1100 deler 
 f.eks. bremser med Xj600 (!) Og check lige hvor mange der bruger "R1" 
 bremser. Og jeg håber da at jeg har ret når jeg siger at de FZS600 
 skiver der står klar i skuret passer på FJ1200 (Ø 298mm men offset er 
 jeg ikke  h e l t  sikkker på).
 Kunne være sjovt at smide FJ hjulene på konens XJ når jeg kommer igennem 
 upgraden FZR1000 hjul / R1 bremser    -- 
 vh
 Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425 |  |  | 
  Richard (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Richard
 | 
 Dato :  14-07-05 15:59
 | 
 |  | 
 
            Jane K. wrote:
 > Jeg har nået et alder hvor de foroverbøjet cykler må vige for tilbagelænet.
 ??Pga alder?? Det plejer ellers være omvendt, helbredsmæssigt har ryggen 
 meget bedre af en foroverlænet    -- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
             |  |  | 
  Jane K. (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jane K.
 | 
 Dato :  14-07-05 17:32
 | 
 |  | 
 > ??Pga alder?? Det plejer ellers være omvendt, helbredsmæssigt har ryggen
 > meget bedre af en foroverlænet    *SMIL* det har INTET med helbredet at gøre, det er højre hånd (forstå mig
 ret)
 som ikke vil slippe = ELSKER FART men har mit kørekort for kært.
 MVH
 Jane
            
             |  |  | 
   Richard (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Richard
 | 
 Dato :  14-07-05 22:24
 | 
 |  | 
 
            Jane K. wrote:
 >> ??Pga alder?? Det plejer ellers være omvendt, helbredsmæssigt har ryggen
 >> meget bedre af en foroverlænet    > *SMIL* det har INTET med helbredet at gøre, det er højre hånd (forstå mig
 > ret) som ikke vil slippe = ELSKER FART men har mit kørekort for kært.
 Nåeh ja, har godt hørt om det. Ville ellers have foreslået dig en af de 
 motorstærke V4 Magna'er, fx 500cc V30 Magna, som en passende overgang fra 
 din CBR til en sofacykel. Men selv om den formentlig passer dit budget og 
 ønske om noget tilbagelænet, går det så nok ikke alligevel    -- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
             |  |  | 
    Jane K. (15-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jane K.
 | 
 Dato :  15-07-05 01:25
 | 
 |  | Sjov Richard du lige skulle nævne en VF, jeg har kastet mit falkeøje på VF
 750 men V30 Magna er også et godt bud.
 
 MVH
 Jane
 
 
 
 
 |  |  | 
     Richard (15-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Richard
 | 
 Dato :  15-07-05 09:14
 | 
 |  | 
 
            Jane K. wrote:
 > Sjov Richard du lige skulle nævne en VF, jeg har kastet mit falkeøje på VF
 > 750 men V30 Magna er også et godt bud.
 Ikke underligt, omend ret motorkraftige ifht din kørestil    Du skal dog vide, at motorerne på de tidligste årgange af begge havde 
 forskellige skavanker, der blev afhjulpet ad åre. Og generelt kræver 
 motorerne kompetent service - de er ikke for 1' års DYI-hjemmemekanikere 
 at servicere! Men hvis det bliver aktuelt så læs meget mere om 
 skavanker, afhjælpning og service på tekniksiderne www.honda-v4.com  og i 
 de amerikanske links, du også finder der    Magnaernes køreegenskaberne er formentlig de friskeste blandt de 
 tilbagelænede; men med dit hensyn in mente, burde du måske snarere kigge 
 på Honda's to-benede VT500C og de større søstre, hvoraf de ældste passer 
 dit budget. De ligner Magnaerne lidt, men har lavere motorydelse. 
 Motorerne er iøvrigt i familie med NTV og er *bundolide*.
 Alternativt er der da mange klassiske sports/turcykler i 30-45 
 hk-klassen, med gode køreegenskaber til de små veje og knap så 
 foroverlænet kørestilling som din CBR. Min egen GB500 Clubman/TT og 
 søstermodellen XBR500/500S er gode eksempler, men til dit budget er der 
 jo et væld af tobenede 450-500cc også. Med sådan en får du sværere ved 
 at sætte kortet over styr, men bevarer de gode køreegenskaber på de små 
 veje. Køreegenskaber, der måske kan redde dig ud af en dum situation en 
 dag - den mulighed er da også værd at bevare...
 -- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade  - DK coordinator for honda-v4.com
            
             |  |  | 
 |  |