|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Punkterring på baghjulet Fra : Psypher
 | 
 Dato :  10-07-05 12:05
 | 
 |  | 
 
            Prøvede at punktere i går på baghjulet, ikke sjovt.
 Kommer kørende på en landevej med en ret "god" fart ligger mig
 ud for at overhale et par biler, lige pludselig kan jeg mærke at
 Hondaen bliver ret levende i røven, får trukket den ind foran de to
 biler og får farten helt ned, der kom godt nok gang i adrenalinen,
 ingen skader på fælg og bagdækket skulle godt nok skiftes
 havde bare regnet med at jeg kunne vente til efter weekenden,
 heldigvis gik alt godt.
 Bare en lille oplevelse, husk at skifte dæk førend det er for slidt!
 --
 Regards Psypher
 CBR954RR Fireblade '02
http://www.dfmc.dk/?id=562 --
 Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
 Den har indtil videre sparet mig for at få 120 spam-mails.
 Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
 Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk |  |  | 
  Jesper G (10-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper G
 | 
 Dato :  10-07-05 14:24
 | 
 |  | 
 
            Psypher wrote:
 > Prøvede at punktere i går på baghjulet, ikke sjovt.
 > 
 > Kommer kørende på en landevej med en ret "god" fart ligger mig
 > ud for at overhale et par biler, lige pludselig kan jeg mærke at
 > Hondaen bliver ret levende i røven, får trukket den ind foran de to
 > biler og får farten helt ned, der kom godt nok gang i adrenalinen,
 > ingen skader på fælg og bagdækket skulle godt nok skiftes
 > havde bare regnet med at jeg kunne vente til efter weekenden,
 > heldigvis gik alt godt.
 > 
 > Bare en lille oplevelse, husk at skifte dæk førend det er for slidt!
 > 
 > 
 > --
 > Regards Psypher
 > CBR954RR Fireblade '02
 > http://www.dfmc.dk/?id=562 > 
 > 
 > --
 > Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
 > Den har indtil videre sparet mig for at få 120 spam-mails.
 > Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
 > Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk > 
 > 
 Hvor slidt var dækket?
            
             |  |  | 
  Ronni Jensen (10-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ronni Jensen
 | 
 Dato :  10-07-05 22:17
 | 
 |  | 
 
            > Hvor slidt var dækket?
 Så slidt at det punkterede    -- 
 Med venlig hilsen,
 Ronni Jensen
 Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649 |  |  | 
   Armand (10-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  10-07-05 23:23
 | 
 |  | 
 
            Ronni Jensen wrote:
 >>Hvor slidt var dækket?
 > 
 > 
 > Så slidt at det punkterede    > 
 Eftersom at alle mine (få) punkteringer har været med ganske friske dæk 
 (nyt mønster griber tilsyneladende søm og skruer bedre?), giver dét svar 
 ikke mig bedre mening end at du ikke vil indrømme at du fremfører en 
 top-gun superbike med bagdæk der nræmest hænger i laser :-/
 Amatør!
 -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
    Jacob Larsen (11-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Larsen
 | 
 Dato :  11-07-05 02:19
 | 
 |  | 
 
            "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
 news:BchAe.59217$Fe7.193982@news000.worldonline.dk
 > Ronni Jensen wrote:
 > > > Hvor slidt var dækket?
 > >
 > >
 > > Så slidt at det punkterede    > >
 >
 > Eftersom at alle mine (få) punkteringer har været med
 > ganske friske dæk (nyt mønster griber tilsyneladende søm
 > og skruer bedre?), giver dét svar ikke mig bedre mening
 > end at du ikke vil indrømme at du fremfører en top-gun
 > superbike med bagdæk der nræmest hænger i laser :-/ Amatør!
 Nu var det jo slet ikke Ronni der punkterede. Han kom bare med en kommentar 
 og en smiley.
 -- 
 Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879 |  |  | 
     Armand (12-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  12-07-05 00:18
 | 
 |  | 
 
            Jacob Larsen wrote:
 > "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
 > news:BchAe.59217$Fe7.193982@news000.worldonline.dk
 > 
 >>Ronni Jensen wrote:
 >>
 >>>>Hvor slidt var dækket?
 >>>
 >>>
 >>>Så slidt at det punkterede    >>>
 >>
 >>Eftersom at alle mine (få) punkteringer har været med
 >>ganske friske dæk (nyt mønster griber tilsyneladende søm
 >>og skruer bedre?), giver dét svar ikke mig bedre mening
 >>end at du ikke vil indrømme at du fremfører en top-gun
 >>superbike med bagdæk der nræmest hænger i laser :-/ Amatør!
 > 
 > 
 > Nu var det jo slet ikke Ronni der punkterede. Han kom bare med en kommentar 
 > og en smiley.
 Shit!
 Nu blev det mig der er amatøren istedet    I rest my case.
 Ikke mindst eftersom Psyper har meldt ud at dækket ikke var "slidt i laser"!
 -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
    Myrhøj (11-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Myrhøj
 | 
 Dato :  11-07-05 09:18
 | 
 |  | Armand wrote:
 
 >
 >>
 
 
 > (nyt mønster griber tilsyneladende søm og skruer bedre?),
 
 Jeps; alle mine punkteringer (såvel på 2 som 4 hjul) er også på friske
 dæk, hvilket giver mig den opfattelse at småsten har en evne til at
 arbejde sig ind i dækket. Netop derfor har jeg tillagt mig den vane at gå
 dækkene efter med en lille skruetrækker og "vippe" småsten olign. ud.
 
 Myrhøj
 
 
 
 |  |  | 
     Armand (12-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  12-07-05 00:19
 | 
 |  | 
 
            Myrhøj wrote:
 > Armand wrote:
 > 
 >>
 >>>
 > 
 > 
 >> (nyt mønster griber tilsyneladende søm og skruer bedre?), 
 > 
 > 
 > Jeps; alle mine punkteringer (såvel på 2 som 4 hjul) er også på friske 
 > dæk, hvilket giver mig den opfattelse at småsten har en evne til at 
 > arbejde sig ind i dækket. Netop derfor har jeg tillagt mig den vane at 
 > gå dækkene efter med en lille skruetrækker og "vippe" småsten olign. ud.
 Slid altid nye dæks mønstre til med en solid dækbrænder, før egentlig 
 ibrugtagning!     -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
    Psypher (11-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Psypher
 | 
 Dato :  11-07-05 09:29
 | 
 |  | 
 > Amatør!
 >
 > Armand.
 Mange tak!
 Fjols!!!
 --
 Regards Psypher
 CBR954RR Fireblade '02
http://www.dfmc.dk/?id=562 --
 Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
 Den har indtil videre sparet mig for at få 122 spam-mails.
 Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
 Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk |  |  | 
  Psypher (10-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Psypher
 | 
 Dato :  10-07-05 23:03
 | 
 |  | 
 ">
 > Hvor slidt var dækket?
 Det var nede ved slid indikatoren, så det var tid
 men man håber jo lige at man køre bare lidt til, det er
 bare farligt.
 --
 Regards Psypher
 CBR954RR Fireblade '02
http://www.dfmc.dk/?id=562 --
 Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
 Den har indtil videre sparet mig for at få 120 spam-mails.
 Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
 Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk |  |  | 
   Torben Scheel (11-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  11-07-05 08:58
 | 
 |  | 
 
            Psypher wrote:
 > ">
 > 
 >>Hvor slidt var dækket?
 > 
 > 
 > Det var nede ved slid indikatoren, så det var tid
 > men man håber jo lige at man køre bare lidt til, det er
 > bare farligt.
 > 
 Jeg tror ikke at sliddet har været årsag, og som Armand nævner giver et 
 nyt dæk også risiko for punkteringer.
 P.S. din signaturadskiller mangler et mellemrum efter -- for at blive 
 genkendt af Thunderbird
 Sådan : "-- "
 -- 
 vh
 Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425 |  |  | 
   Ukendt (11-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  11-07-05 08:24
 | 
 |  | 
 Psypher skrev i meddelelsen
 <42d19af3$0$64589$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
 >
 >">
 >> Hvor slidt var dækket?
 >
 >Det var nede ved slid indikatoren, så det var tid
 >men man håber jo lige at man køre bare lidt til, det er
 >bare farligt.
 
 
 Hvis ikke det var mere slidt, så må Du regne det som et tilfælde. det var
 noget andet hvis det var lærredets "slidstyrke" at Du afprøvede.
 
 mvh
 Orla
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  m0rt3n (11-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : m0rt3n
 | 
 Dato :  11-07-05 11:44
 | 
 |  | 
 
            "Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse 
 news:42d100d6$0$64602$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Bare en lille oplevelse, husk at skifte dæk førend det er for slidt!
 Ja tak skal du ha' for påmindelsen. Jeg har lige sendt en ordre afsted på 
 noget BT10-20 til Banditten...
 -m0rt3n zrx1100
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=522 |  |  | 
  Psypher (11-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Psypher
 | 
 Dato :  11-07-05 19:56
 | 
 |  | 
 "m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:42d24d6a$0$49975$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > "Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
 > news:42d100d6$0$64602$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >> Bare en lille oplevelse, husk at skifte dæk førend det er for slidt!
 >
 > Ja tak skal du ha' for påmindelsen. Jeg har lige sendt en ordre afsted
 på
 > noget BT10-20 til Banditten...
 > -m0rt3n zrx1100
 > http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=522 Har lige skiftet til et Michelin Pilot Race, Fuck hvor står den dog fast
 men ham der skiftede det sagde
  "vi ses snart igen, det er et superblødt dæk det der" hehe    Har trillet en del på det allerede.
 Pas godt på jer selv.
 --
 Regards Psypher
 CBR954RR Fireblade '02
http://www.dfmc.dk/?id=562 >
 >
 --
 Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
 Den har indtil videre sparet mig for at få 122 spam-mails.
 Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
 Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk |  |  | 
   Jacob Larsen (11-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Larsen
 | 
 Dato :  11-07-05 22:07
 | 
 |  | 
 
            "Psypher" <ask@for.it> wrote in message
 news:42d2c0a0$0$38513$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
 > Har lige skiftet til et Michelin Pilot Race, Fuck hvor
 > står den dog fast men ham der skiftede det sagde
 > "vi ses snart igen, det er et superblødt dæk det der"
 > hehe    Kører på det samme for tiden. Regnende også med at jeg nok skulle skifte ret 
 hurtigt.
 Er der noget specielt jeg skal vide om det dæk? Skal det køres varmt for at 
 virke, er det rigtigt dårligt i regnvejr eller noget?
 -- 
 Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879 |  |  | 
    Psypher (12-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Psypher
 | 
 Dato :  12-07-05 08:36
 | 
 |  | 
 "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42d2de9c$0$18647$14726298@news.sunsite.dk...
 > "Psypher" <ask@for.it> wrote in message
 > news:42d2c0a0$0$38513$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
 >> Har lige skiftet til et Michelin Pilot Race, Fuck hvor
 >> står den dog fast men ham der skiftede det sagde
 >> "vi ses snart igen, det er et superblødt dæk det der"
 >> hehe    >
 > Kører på det samme for tiden. Regnende også med at jeg nok skulle skifte 
 > ret hurtigt.
 >
 > Er der noget specielt jeg skal vide om det dæk? Skal det køres varmt for 
 > at virke, er det rigtigt dårligt i regnvejr eller noget?
 Har læst i en artikel i dba engang at man skal passe på det da det kan være 
 lumsk
 men igen alle dæk på mc skal helst have lidt varme førend de bidder, jeg 
 aner
 ikke hvordan det køre i regnvejr, min cykel kommer aldrig ud i regnvejr.
 -- 
 Regards Psypher
 CBR954RR Fireblade '02
http://www.dfmc.dk/?id=562 |  |  | 
     MKS -  74 (12-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS -  74
 | 
 Dato :  12-07-05 09:01
 | 
 |  | 
 
            On Tue, 12 Jul 2005 09:36:05 +0200, "Psypher" <ask@for.it> wrote:
 >> Er der noget specielt jeg skal vide om det dæk? Skal det køres varmt for 
 >> at virke, er det rigtigt dårligt i regnvejr eller noget?
 >
 >Har læst i en artikel i dba engang at man skal passe på det da det kan være 
 >lumsk
 Der er faktisk en pæn flok der er gået på r*ven på det dæk, der som
 gadedæk betragtet faktisk ikke er specielt egnet, det har en
 driftstemp. der ligger over hvad langt de fleste vil kunne holde på
 gaden og det tager nogen tid at nå denne og derfor er flere gået ned
 fordi de troede at de skulle ha' afsindigt grip (hvilket det ikke har
 før det når driftstemp). Holdbarheden er desuden ret ringe. Pilot
 Power/Sport er klart bedre gadedæk.
 -- 
 -Michael
 CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/ Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/ |  |  | 
      Jacob Larsen (12-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Larsen
 | 
 Dato :  12-07-05 09:10
 | 
 |  | 
 
            "MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
 news:f9t6d1d8l00mcs5fbnnq4bc47mt2j3qhbp@4ax.com
 > On Tue, 12 Jul 2005 09:36:05 +0200, "Psypher"
 > <ask@for.it> wrote:
 >
 > > > Er der noget specielt jeg skal vide om det dæk? Skal
 > > > det køres varmt for at virke, er det rigtigt dårligt
 > > > i regnvejr eller noget?
 > >
 > > Har læst i en artikel i dba engang at man skal passe på
 > > det da det kan være lumsk
 >
 > Der er faktisk en pæn flok der er gået på r*ven på det
 > dæk, der som gadedæk betragtet faktisk ikke er specielt
 > egnet, det har en
 > driftstemp. der ligger over hvad langt de fleste vil
 > kunne holde på
 > gaden og det tager nogen tid at nå denne og derfor er
 > flere gået ned
 > fordi de troede at de skulle ha' afsindigt grip (hvilket
 > det ikke har
 > før det når driftstemp). Holdbarheden er desuden ret
 > ringe. Pilot Power/Sport er klart bedre gadedæk.
 Så må jeg jo se mig om efter sådan et par, når det her er fordelt over de 
 danske landeveje.    Jeg oplevede i hvert fald en halvstor gang hjulspind med ca. 40km/t på en 
 regnvåd vej ved i hvert ikke mere end 1/3 gas. Hold da op jeg kørte pænt 
 resten af turen.
 -- 
 Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879 |  |  | 
       Armand (12-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  12-07-05 18:15
 | 
 |  | 
 
            Jacob Larsen wrote:
 > 
 > Jeg oplevede i hvert fald en halvstor gang hjulspind med ca. 40km/t på en 
 > regnvåd vej ved i hvert ikke mere end 1/3 gas. Hold da op jeg kørte pænt 
 > resten af turen.
 Det værste er for såvidt ikke grip'et, eller manglen på samme, men måden 
 at de slipper på =   Prøv ved næstkommende lejlighed at teste våd-grip'et ved at 
 baghjulsbremse til blokering og erfar hvor pludseligt det blokerer og 
 hvor voldsomt friktionen er til forskel for vedhæftningen!
 Forudsat at det står så slemt til som jeg frygter, så forestil dig at 
 det er i en kurve at du mister grip'et istedet =   Supersportslige dæk er IKKE lavet til gaden. som JJB er inde på er de 
 netop fremstillet til at kunne tåle varmen under vedvarende 
 racing-forhold, d.v.s. at omend gummiet nok er ganske blødt, så er 
 konstruktionen "kold" og kræver ihærdig kørsel for at kunne varme 
 gummiet op til fornuftig effekt!
 -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
        Jacob Larsen (13-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Larsen
 | 
 Dato :  13-07-05 09:04
 | 
 |  | 
 
            "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
 news:wTSAe.59479$Fe7.194595@news000.worldonline.dk
 > Jacob Larsen wrote:
 > >
 > > Jeg oplevede i hvert fald en halvstor gang hjulspind
 > > med ca. 40km/t på en regnvåd vej ved i hvert ikke mere
 > > end 1/3 gas. Hold da op jeg kørte pænt resten af turen.
 >
 > Det værste er for såvidt ikke grip'et, eller manglen på
 > samme, men måden at de slipper på =   > Prøv ved næstkommende lejlighed at teste våd-grip'et ved
 > at baghjulsbremse til blokering og erfar hvor pludseligt
 > det blokerer og hvor voldsomt friktionen er til forskel
 > for vedhæftningen! Forudsat at det står så slemt til som jeg frygter, så
 > forestil dig at det er i en kurve at du mister grip'et istedet =   Ok, det vil jeg gøre, når jeg får chancen.
 > Supersportslige dæk er IKKE lavet til gaden. som JJB er
 > inde på er de netop fremstillet til at kunne tåle varmen
 > under vedvarende racing-forhold, d.v.s. at omend gummiet
 > nok er ganske blødt, så er konstruktionen "kold" og
 > kræver ihærdig kørsel for at kunne varme gummiet op til fornuftig effekt!
 Nej, jeg kan godt forstå på hele snakken, at jeg skal have nogle andre dæk 
 på ved næste skift. Men med holdbarheden på det nuværende dæk taget i 
 betragtning, kan det jo heller ikke tage ret lang tid.    -- 
 Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879 |  |  | 
      Psypher (12-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Psypher
 | 
 Dato :  12-07-05 14:59
 | 
 |  | 
 ">>Har læst i en artikel i dba engang at man skal passe på det da det kan
 være
 >>lumsk
 >
 > Der er faktisk en pæn flok der er gået på r*ven på det dæk, der som
 > gadedæk betragtet faktisk ikke er specielt egnet, det har en
 > driftstemp. der ligger over hvad langt de fleste vil kunne holde på
 > gaden og det tager nogen tid at nå denne og derfor er flere gået ned
 > fordi de troede at de skulle ha' afsindigt grip (hvilket det ikke har
 > før det når driftstemp). Holdbarheden er desuden ret ringe. Pilot
 > Power/Sport er klart bedre gadedæk.
 Det var netop noget i den retning jeg havde læst men nu fulgte det
 med cyklen, så kunne man jo godt lige slide det ned, syntes dog
 det stod rigtig godt fast den anden dag men ok jeg køre sjældent ret
 langt på mine dæk hehe, dog ingen brændere:
 --
 Regards Psypher
 CBR954RR Fireblade '02
http://www.dfmc.dk/?id=562 --
 Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
 Den har indtil videre sparet mig for at få 123 spam-mails.
 Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
 Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk |  |  | 
  Moller (12-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  12-07-05 15:20
 | 
 |  | 
 
            m0rt3n wrote:
 > Ja tak skal du ha' for påmindelsen. Jeg har lige sendt en ordre afsted på 
 > noget BT10-20 til Banditten...
    ;) vil lige gøre opmærksom på at et BT-014/020 kombi nok er at 
 foretrække... jeg har store problemer med BT-010 på banditten, omkring 
 Tå/Hæl syndromet. Dette sker på meget kort tid vs. hvad jeg syntes er 
 aceptabelt.
    Jeg har nu monteret BT-014 frem for BT-010 foran, og dette har kørt 
 længere end jeg skulle med BT-010 før jeg fik problemer, og der er ikke 
 kommet nogen endnu... en anden fordel med BT-014 er at det virker meget 
 mere styrevilligt end BT-010, noget som keg mærkede tydeligt på sturup i 
 søndags, da jeg kunne slide bagdækket længere ud end jeg plejer... Jeg 
 vil så ikke ha BT-020 mere på deroppe, da den nye banedel er for glat 
 til at bruge touring dæk bagpå, og derved kan tydeligt mærke at bagende 
 bevæger sig sidelæns i flere af svingende med lidt omkring 1/3 gas.
    Nå, men næste gang der skal skiftes, så vil jeg prøve en M1/Z6 kombi, 
 efter alt den ros fra Kai herinde, så må det jo tjekkes... og så er 
 BT-020 noget lort når det regner, den laver spind i alle gear så snart 
 man nærmer sig 1/2 gas...
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit |  |  | 
   Faldo (12-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Faldo
 | 
 Dato :  12-07-05 17:27
 | 
 |  | 
 "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
 news:42d3d19a$0$18647$14726298@news.sunsite.dk...
 > m0rt3n wrote:
 
 >og så er > BT-020 noget lort når det regner, den laver spind i alle gear så
 >snart man nærmer sig 1/2 gas...
 
 Enig! BT-020 og regnvejr hører ikke sammen. Det fandt jeg ud af for en
 måneds
 tid siden på banen i Knutstorp. Det møg-regnede og cyklen skøjtede rundt...
 Det var ikke sjovt  :(
 
 
 -
 
 
 
 
 |  |  | 
   Armand (12-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  12-07-05 18:16
 | 
 |  | Moller wrote:
 >
 >
 >     Nå, men næste gang der skal skiftes, så vil jeg prøve en M1/Z6
 > kombi, efter alt den ros fra Kai herinde, så må det jo tjekkes... og så
 > er BT-020 noget lort når det regner, den laver spind i alle gear så
 > snart man nærmer sig 1/2 gas...
 >
 
 Metzeler er da vist nærmest katagorisk ringe i regn, eller hvad??
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
    Moller (12-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  12-07-05 18:47
 | 
 |  | 
 
            Armand wrote:
 > Moller wrote:
 > 
 >>
 >>
 >>     Nå, men næste gang der skal skiftes, så vil jeg prøve en M1/Z6 
 >> kombi, efter alt den ros fra Kai herinde, så må det jo tjekkes... og 
 >> så er BT-020 noget lort når det regner, den laver spind i alle gear så 
 >> snart man nærmer sig 1/2 gas...
 >>
 > 
 > Metzeler er da vist nærmest katagorisk ringe i regn, eller hvad??
    Naaaa... mine erfaringer med M22 dækket(tiden inden BT-45 kom ind i mit 
 liv), var at de stod rigtig godt fast også i regn... på den anden side 
 var det på en cykel med kun 1/6 kræfter, og 1/6 del moment af Banditten 
 ;) sååååå sammenligningen er ik helt. Og så er M22 og M1 to vidt 
 forskellige dæk ;)
    Men hvad mener du selv Armand ? hvad mærke føler du dig mest trygt i 
 regnvejr med ?
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit |  |  | 
     Armand (12-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  12-07-05 21:35
 | 
 |  | 
 
            Moller wrote:
 > Armand wrote:
 > 
 >> Moller wrote:
 >>
 >>>
 >>>
 >> Metzeler er da vist nærmest katagorisk ringe i regn, eller hvad??
 > 
 > 
 >     Naaaa... mine erfaringer med M22 dækket(tiden inden BT-45 kom ind i 
 > mit liv), var at de stod rigtig godt fast også i regn... på den anden 
 > side var det på en cykel med kun 1/6 kræfter, og 1/6 del moment af 
 > Banditten ;) sååååå sammenligningen er ik helt. Og så er M22 og M1 to 
 > vidt forskellige dæk ;)
 > 
 >     Men hvad mener du selv Armand ? hvad mærke føler du dig mest trygt i 
 > regnvejr med ?
 Jeg er netop ikke tryg ved Metzeler. Et og andet fra diverse tests og 
 anden omtale har sat sig på min hjerne, så jeg ville umiddelbart ikke 
 vove at bruge penge på Metzeler.
 Men tidligere har jeg da været tilfreds med ME33 hhv. 99A.
 BT45 var også den store Aha-oplevelse ™ for mig i GPZ900'erens tid; men 
 010'erne på Lillefrøen havde jeg heller ikke noget på. Det er nu 
 forøvrigt begrænset hvor meget vådt føre Lillefrøen har været fremført i 
 -Men det er måske dér du vil hen: Udhænge min regnekspertise?     -- 
 Armand.
 (der ikke er hoppet på den vane-nedgøring af A/M 59 (som forøvrigt 
 sidder på CBR'eren) som mange implicerer sig i alene p.g.a. dækkets 
 slidstyrke!)
            
             |  |  | 
      Moller (12-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  12-07-05 21:40
 | 
 |  | 
 
            Armand wrote:
 > Jeg er netop ikke tryg ved Metzeler. Et og andet fra diverse tests og 
 > anden omtale har sat sig på min hjerne, så jeg ville umiddelbart ikke 
 > vove at bruge penge på Metzeler.
    Jeg er selv utryg omkring Metzeler, da det er eneste mærke jeg har set 
 billeder efter at bagdækket ekspolerede under kørselen :( men flere og 
 flere begynder at snakke om Z6 skulle være rigtig godt.
 > Men tidligere har jeg da været tilfreds med ME33 hhv. 99A.
 > 
 > BT45 var også den store Aha-oplevelse ™ for mig i GPZ900'erens tid; men 
 > 010'erne på Lillefrøen havde jeg heller ikke noget på. Det er nu 
 > forøvrigt begrænset hvor meget vådt føre Lillefrøen har været fremført i 
 > -Men det er måske dér du vil hen: Udhænge min regnekspertise?     Nopes, det jeg vil hen til er at få praktisk erfarings udtalelser af en 
 person, som har kørt længe nok til at ha prøvet en del dæk mærker ;) Jeg 
 ville aldrig hænge dig ud for noget(måske som straf for dine omtaler af 
 knaster på suzuki'er) uden der var en god grund til det, men jeg vil 
 ikke fiske efter den slags ;)
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit |  |  | 
      Torben Scheel (13-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  13-07-05 10:08
 | 
 |  | 
 
            Armand wrote:
 > Jeg er netop ikke tryg ved Metzeler. Et og andet fra diverse tests og 
 > anden omtale har sat sig på min hjerne, så jeg ville umiddelbart ikke 
 > vove at bruge penge på Metzeler.
 > Men tidligere har jeg da været tilfreds med ME33 hhv. 99A.
 > 
 Men hvorfor rakker du på Metzeler generelt, når du har været tilfreds 
 med nogle typer? Hvilke typer har du læst dårlige test af? Jeg står for 
 at skulle investere i Sportec M1 og Roadtech Z6, og har hørt godt om den 
 komination, så din kritik kommer lidt ubelejligt    Hvad er en bedre kombination til FJ'erens nye fælge (18*4,5 / 17*3,5) 
 til sport og hverdag?
 > BT45 var også den store Aha-oplevelse ™ for mig i GPZ900'erens tid; men 
 > 010'erne på Lillefrøen havde jeg heller ikke noget på. Det er nu 
 > forøvrigt begrænset hvor meget vådt føre Lillefrøen har været fremført i 
 > -Men det er måske dér du vil hen: Udhænge min regnekspertise?     > 
 Hehe som juel ville have sagt.. jeg har stadig til gode at møde dig på MC..
 -- 
 vh
 Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425 |  |  | 
       Armand (13-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  13-07-05 22:46
 | 
 |  | 
 
            Torben Scheel wrote:
 > Armand wrote:
 > 
 >> Jeg er netop ikke tryg ved Metzeler. Et og andet fra diverse tests og 
 >> anden omtale har sat sig på min hjerne, så jeg ville umiddelbart ikke 
 >> vove at bruge penge på Metzeler.
 >> Men tidligere har jeg da været tilfreds med ME33 hhv. 99A.
 >>
 > Men hvorfor rakker du på Metzeler generelt, når du har været tilfreds 
 > med nogle typer? 
 ME33/99A er jo nærmest fortidige dæk, som har svært ved at blandes ind i 
 debatten omkring ultra sportslige dæktyper!
 > Hvilke typer har du læst dårlige test af? 
 Mine ubegrundede reflekser går på Z'et :-|
 > .....................Jeg står for 
 > at skulle investere i Sportec M1 og Roadtech Z6, og har hørt godt om den 
 > komination, så din kritik kommer lidt ubelejligt    Efter tråden at dømme, er den heller ikke relevant!
 > Hvad er en bedre kombination til FJ'erens nye fælge (18*4,5 / 17*3,5) 
 > til sport og hverdag?
 Har ikke en anelse; men GPZ med BT45, må vel være meget lig FJ med samme :-/
 -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
        Torben Scheel (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  14-07-05 09:59
 | 
 |  | 
 
            Armand wrote:
 > 
 >> Hvilke typer har du læst dårlige test af? 
 > 
 > Mine ubegrundede reflekser går på Z'et :-|
 > 
 >> .....................Jeg står for at skulle investere i Sportec M1 og 
 >> Roadtech Z6, og har hørt godt om den komination, så din kritik kommer 
 >> lidt ubelejligt    > 
 > 
 > Efter tråden at dømme, er den heller ikke relevant!
 OK - done deal.
 >> Hvad er en bedre kombination til FJ'erens nye fælge (18*4,5 / 17*3,5) 
 >> til sport og hverdag?
 > 
 > 
 > Har ikke en anelse; men GPZ med BT45, må vel være meget lig FJ med samme 
 > :-/
 > 
 Hvorfor ":-/" ?
 -- 
 vh
 Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425 |  |  | 
         Armand (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  14-07-05 21:00
 | 
 |  | 
 
            Torben Scheel wrote:
 > Armand wrote:
 > 
 > 
 >>> Hvad er en bedre kombination til FJ'erens nye fælge (18*4,5 / 17*3,5) 
 >>> til sport og hverdag?
 >>
 >>
 >>
 >> Har ikke en anelse; men GPZ med BT45, må vel være meget lig FJ med 
 >> samme :-/
 >>
 > Hvorfor ":-/" ?
 > 
 Tjaeh. Udover de divergerende dimensioner, så er motorcyklerne omtrent 
 samtidige og matcher hinanden i en vis grad.
 Da vi primært taler gummi og vedhæftning i denne OT gælder mine 
 erfaringer omkring BT45 vel også FJ'eren, og netop omkring vedhæftning 
 hhv. friktion i vådt føre er 45'erne meget pålidelige :-|
 Den største pyha-oplevelse jeg havde med dækkene var i mildt regnvejr 
 hvor jeg (i tillid til dækkenes gode vedhæftning) nok kom lige vel 
 hurtigt rundt omkring et hjørne til en motorvejs-påkørselsrampe og 
 ligesom sand kan overraske en i tørvejr, blev jeg i denne situation 
 fanget af en halv meter bred bræmme af klart vand forårsaget af ændring 
 i kørebanens hældning (á "rendestenen skifter side") og med retning á 
 ca. 45° og farten var akkurat til at både for og bag -hjul lige gled en 
 anelse udaf ved gennemkørsel af det klare vand - men også fik fat igen 
 på den "normalvåde" asfalt derefter    Derudover havde 45'erne den egenskab at de aldrig blev helt følsomme for 
 langsgående striber/riller - Heller ikke som næsten nedslidte og let 
 firkantede. Omkring dén egenskab adskiller de sig klart fra alle andre 
 dæk jeg har prøvet    -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
      Steen Schmidt (13-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen Schmidt
 | 
 Dato :  13-07-05 22:28
 | 
 |  | Armand wrote:
 
 > Jeg er netop ikke tryg ved Metzeler. Et og andet fra diverse tests og
 > anden omtale har sat sig på min hjerne, så jeg ville umiddelbart ikke
 > vove at bruge penge på Metzeler.
 
 Nej, jeg har også haft et par oplevelser med Metzeler (MEz4) som giver
 mig gåsehud. MEz4 var standardmonteret på de SV650S jeg har haft, og,
 som en anden skriver, så skider de for vildt i regnvejr (eller piloten
 gør på et tidspunkt). De slipper simpelthen som en tøsedreng med
 brandvabler i en tovtrækningskonkurrence!
 
 Jeg har dog kørt en del km på en Falco også, og den var monteret med
 MEz1 eller MEz3 (kan ikke helt huske det). Dette fungerede mægtigt -
 også på våd vej. Jeg kan dog ikke helt glemme SV'eren med MEz4, så
 Metzeler bliver jeg aldrig helt tryg ved igen.
 
 Helt generelt har jeg dog meget respekt for våd og kold vej. Man fatter
 jo ikke når de på Eurosport kører deres MotoGP maskiner med 200 i snit
 i regnvejrsløb. De har simpelthen de længste boller de knejte dér!
 
 Mvh
 Steen
 
 
 |  |  | 
       Armand (13-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  13-07-05 22:54
 | 
 |  | 
 
            Steen Schmidt wrote:
 > 
 > Helt generelt har jeg dog meget respekt for våd og kold vej. Man fatter
 > jo ikke når de på Eurosport kører deres MotoGP maskiner med 200 i snit
 > i regnvejrsløb. De har simpelthen de længste boller de knejte dér!
 RR-regnvejrsdæk er så bløde at de har brug for væden til at køle 
 gummiet, hvorfor de også nærmest koger af efter få hundrede meter vand 
 på banen    -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
    Ib Jakobsen (13-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ib Jakobsen
 | 
 Dato :  13-07-05 22:46
 | 
 |  | Armand skrev:
 
 >
 > Metzeler er da vist nærmest katagorisk ringe i regn, eller hvad??
 
 Sådan et sled jeg op på 8000 km. De 6500km tog vi på en uge
 til Spanien. Der var absolut intet bid selv på varme asfalt.
 På vej hjem forsvandt det som dug for solen. Det var næsten
 blankt da vi nåede Kassel en fredag aften i pisse regnvejr,
 og med en million lastbiler. Det var ikke spændende.
 
 
 
 
 --
 Med venlig hilsen
 
 Ib Jakobsen
 
 
 |  |  | 
     Moller (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  14-07-05 06:23
 | 
 |  | 
 
            Ib Jakobsen wrote:
 > Armand skrev:
 > 
 >>
 >> Metzeler er da vist nærmest katagorisk ringe i regn, eller hvad??
 > 
 > 
 > Sådan et sled jeg op på 8000 km. De 6500km tog vi på en uge til Spanien. 
 > Der var absolut intet bid selv på varme asfalt. På vej hjem forsvandt 
 > det som dug for solen. Det var næsten blankt da vi nåede Kassel en 
 > fredag aften i pisse regnvejr, og med en million lastbiler. Det var ikke 
 > spændende.
    Hvilket Metzeler snakker vi her om ? de laver jo maaaange forskellige 
 dæk ;)
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit |  |  | 
      Ib Jakobsen (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ib Jakobsen
 | 
 Dato :  14-07-05 11:29
 | 
 |  | Moller skrev:
 
 >
 >     Hvilket Metzeler snakker vi her om ? de laver jo maaaange
 > forskellige dæk ;)
 
 Ja de gør. Og jeg kan lige så godt være ærlig. Jeg kan ikke
 huske det. Men det var et af dem der ofte bliver nævnt her i
 gruppen.
 
 
 
 --
 Med venlig hilsen
 
 Ib Jakobsen
 
 
 |  |  | 
       Moller (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  14-07-05 12:13
 | 
 |  |  |  |  | 
        Torben Scheel (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  14-07-05 13:44
 | 
 |  |  |  |  | 
        Ib Jakobsen (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ib Jakobsen
 | 
 Dato :  14-07-05 15:43
 | 
 |  | Moller skrev:
 
 >     Det gode herlige dæk Block C ;) ja det er nu nævnt nogen gange, og
 > jo det minder lidt om Michelins M-45 dæk ;) bare ekstra hårdt.
 
 Mest af alt tror jeg det var et PERFECT ME 77. Det var i
 hvert fald med den klassiske rille i medten. Noget lort var det.
 
 
 --
 Med venlig hilsen
 
 Ib Jakobsen
 
 
 |  |  | 
  Kai Harrekilde-Peter~ (13-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~
 | 
 Dato :  13-07-05 02:53
 | 
 |  | 
 
            Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
 > Moller wrote:
 >>     Nå, men næste gang der skal skiftes, så vil jeg prøve en M1/Z6
 >> kombi, efter alt den ros fra Kai herinde, så må det jo tjekkes... og
 >> så er BT-020 noget lort når det regner, den laver spind i alle gear
 >> så snart man nærmer sig 1/2 gas...
 >>
 >
 > Metzeler er da vist nærmest katagorisk ringe i regn, eller hvad??
 Med Z2/Z4, må jeg give dig ret - de skider for vildt i regnvejr. Jeg
 kan ikke huske at Z1/Z3 havde samme problemer, sjovt nok.
 Jeg ved ikke hvad Metzeler har gjort, da de gik til Roadtec Z6, men Z6
 bidder *glimrende* i regnvejr såvel som i tørvejr.  Z6 kan slet ikke
 sammenlignes med Z2/Z4.
 Da jeg kørte 600cc (ThunderCat), var jeg meget tilfreds med Pilot
 Sport og valgte da også at montere dem på R1'eren da jeg købte den i
 2002.  Men en uheldig oplevelse med et pludseligt baghjulsslip og
 efterfølgende slapper i sydkurven på Anderstorp fik mig til at droppe
 dem til fordel for M1'erne - hvilket jeg aldrig har fortrudt.
 Kai
 -- 
 Kai Harrekilde-Petersen  DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
 Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort)  Yamaha YZF-R6  Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen |  |  | 
   Mikkel Christensen (13-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  13-07-05 10:18
 | 
 |  | Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:
 
 > Da jeg kørte 600cc (ThunderCat), var jeg meget tilfreds med Pilot
 > Sport og valgte da også at montere dem på R1'eren da jeg købte den i
 > 2002.  Men en uheldig oplevelse med et pludseligt baghjulsslip og
 > efterfølgende slapper i sydkurven på Anderstorp fik mig til at droppe
 > dem til fordel for M1'erne - hvilket jeg aldrig har fortrudt.
 
 Scary. Jeg har ellers altid synes at netop Pilot Sport begyndte at skride
 før de slap. Faktisk kunne man spinne dem en del og stadig bevare kontrol.
 Man bliver ihvertfald rigeligt advaret inden de slipper. Men mine
 erfaringer er alle gjort på en cykel med nærmeste negativt antal HK og
 det er meget muligt at reglerne er anderledes med +100HK.
 
 På ZXRen har mine Pilot Sport dog altid stået klippefast og de få slides
 der har været har alle været provokeret af en optimistisk højre hånd.
 Men det har aldrig været rigtig farligt.
 
 Pirellis Dragon Corsa (Evo?) derimod... Fremragende grip, men de slap uden
 varsel.
 
 --
 Mikkel            |  Compared to system administration,
 motortosse.dk     |  being cursed forever is a step up.
 |  -Paul Tomko
 
 
 |  |  | 
    "J.C.Kløve" (13-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : "J.C.Kløve"
 | 
 Dato :  13-07-05 10:49
 | 
 |  | 
 
            Mikkel Christensen wrote:
 > Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:
 > 
 > 
 > Scary. Jeg har ellers altid synes at netop Pilot Sport begyndte at skride
 > før de slap. Faktisk kunne man spinne dem en del og stadig bevare kontrol.
 > Man bliver ihvertfald rigeligt advaret inden de slipper. Men mine 
 > erfaringer er alle gjort på en cykel med nærmeste negativt antal HK og
 > det er meget muligt at reglerne er anderledes med +100HK.
 Samme erfaring har jeg med Pilot Sport - de "kryber" lidt hen over 
 asfalten når man er ved at være lige frisk nok.
 -- 
 Dun@nt
 Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223  - DMCN #745
 *Growing old is mandatory, growing up is an option*
            
             |  |  | 
   Steen Schmidt (13-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen Schmidt
 | 
 Dato :  13-07-05 22:20
 | 
 |  | 
 
            Kai Harrekilde-Petersen wrote:
 > Da jeg kørte 600cc (ThunderCat), var jeg meget tilfreds med Pilot
 > Sport og valgte da også at montere dem på R1'eren da jeg købte den i
 > 2002.  Men en uheldig oplevelse med et pludseligt baghjulsslip og
 > efterfølgende slapper i sydkurven på Anderstorp fik mig til at droppe
 > dem til fordel for M1'erne - hvilket jeg aldrig har fortrudt.
 Måske har du ramt noget uheldigt på Anderstorp? Mine erfaringer med
 Pilot Sport er kun gode (eller også har jeg bare til gode at opleve det
  .
 Noget helt andet er, at ligegyldigt årsagen, så dur en dækmodel ikke
 længere, hvis man først har mistet tilliden til det! Sådan har jeg det
 med MEz4 f.eks.
 Mvh
 Steen
            
             |  |  | 
    Armand (13-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  13-07-05 22:50
 | 
 |  | Steen Schmidt wrote:
 >
 > Noget helt andet er, at ligegyldigt årsagen, så dur en dækmodel ikke
 > længere, hvis man først har mistet tilliden til det! Sådan har jeg det
 > med MEz4 f.eks.
 
 Eller modsat: Det er svært at vænne sig til en ny dæktype - Den gode
 gamle man kender og stoler på, giver en helt anden kørsel :-|
 
 --
 Armand.
 (der dog ikke kunne finde på at montere ME33/99A på CBR'en)
 
 
 |  |  | 
  Kai Harrekilde-Peter~ (14-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~
 | 
 Dato :  14-07-05 00:51
 | 
 |  | 
 
            "Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> writes:
 > Kai Harrekilde-Petersen wrote:
 >
 >> Da jeg kørte 600cc (ThunderCat), var jeg meget tilfreds med Pilot
 >> Sport og valgte da også at montere dem på R1'eren da jeg købte den i
 >> 2002.  Men en uheldig oplevelse med et pludseligt baghjulsslip og
 >> efterfølgende slapper i sydkurven på Anderstorp fik mig til at droppe
 >> dem til fordel for M1'erne - hvilket jeg aldrig har fortrudt.
 >
 > Måske har du ramt noget uheldigt på Anderstorp? Mine erfaringer med
 > Pilot Sport er kun gode (eller også har jeg bare til gode at opleve det
 >   .
 Jeg er ret overbevist om at jeg ramte et 'hul' i asfalten, som så har
 gjort at bagdækket mistede grebet. Det oplevede jeg med 'Katten, og
 der fik jeg bare en skrider og en "Hmmm - knap så meget gas her næste
 runde".  Samme sted med R1'eren var gav den omtalte mega-skrider, og
 jeg var ud e og dingle med benene, og jeg nåedede at tænke flere gange
 at *nu* lægger den sig...
 En senere oplevelse med M1 på 'ringen (hvor en klaptorsk smed olie ud
 på banen), blev det blot til at R1'eteren flyttede bagenden X cm
 tilsiden og så iøvrigt stod pænt fast. Ingen slabbers, ingen brune
 pletter i underhylerne.  Bare et "Damn, gode dæk! - I har lige sparet
 mig for en tur en af asfalten."
 YMMV.
 Kai
 -- 
 Kai Harrekilde-Petersen <khp(at)harrekilde(dot)dk>
            
             |  |  | 
  Jacob Bunk Nielsen (12-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen
 | 
 Dato :  12-07-05 20:20
 | 
 |  | 
 
            Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
 > Metzeler er da vist nærmest katagorisk ringe i regn, eller hvad??
 Mine Z6 bider laaangt bedre i regnvejr end de gamle Sport Demon (som
 til gengæld var meget billige da det første sæt blev købt). Med Sport
 Demon har jeg lavet hjulspin i 3. gear med 100 km/t på min Bandit i
 vådt vejr.
 -- 
 Jacob        |   ........@
 Bandit 600 N |   ......_[]-=*
www.bunk.cc   |   .....(o)Z_/(o)
            
             |  |  | 
  Jacob Bunk Nielsen (12-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen
 | 
 Dato :  12-07-05 23:44
 | 
 |  | 
 
            Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
 > Armand.
 > (der ikke er hoppet på den vane-nedgøring af A/M 59 (som forøvrigt 
 > sidder på CBR'eren) som mange implicerer sig i alene p.g.a. dækkets 
 > slidstyrke!)
 Du mener det der bildæk der sidder bagpå din Honda? Ja, den kan da i
 hvert fald køre ligeud    -- 
 Jacob        |   ........@
 Bandit 600 N |   ......_[]-=*
www.bunk.cc   |   .....(o)Z_/(o)
            
             |  |  | 
 |  |