|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Ang. Factory tændningsforskyder Fra : Peter Hasselby
 | 
 Dato :  21-06-05 21:15
 | 
 |  | Man kan eftersigende tune sin gamle mc med en factory tændingsforskyder, men
 hvad er det egentlig der sker og kan det betale sig.. Prisen er ca. 600 kr
 
 
 
 
 |  |  | 
  John Jensen (22-06-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Jensen
 | 
 Dato :  22-06-05 15:00
 | 
 |  | 
 "Peter Hasselby" <spam@spam.com> skrev i en meddelelse
 news:42b8752a$0$18640$14726298@news.sunsite.dk...
 > Man kan eftersigende tune sin gamle mc med en factory tændingsforskyder,
 men
 > hvad er det egentlig der sker og kan det betale sig.. Prisen er ca. 600 kr
 >
 >
 
 Det er en ny rotor hvor du kan justere tændingstidspunktet fra - 4 til +4
 grader i forhold til std. rotoren.
 
 Hvis der ikke er lavet andet ved din "gamle" mc, så brug pengene på noget
 andet.
 
 / John
 
 
 
 
 |  |  | 
  Peter Hasselby (22-06-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Hasselby
 | 
 Dato :  22-06-05 16:34
 | 
 |  | Det er der, muzzy 2i1 komplet, kn-filter og jet-kit.
 
 
 
 "John Jensen" <John@nospamJensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:42b96dc9$0$48997$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > "Peter Hasselby" <spam@spam.com> skrev i en meddelelse
 > news:42b8752a$0$18640$14726298@news.sunsite.dk...
 >> Man kan eftersigende tune sin gamle mc med en factory tændingsforskyder,
 > men
 >> hvad er det egentlig der sker og kan det betale sig.. Prisen er ca. 600
 >> kr
 >>
 >>
 >
 > Det er en ny rotor hvor du kan justere tændingstidspunktet fra - 4 til +4
 > grader i forhold til std. rotoren.
 >
 > Hvis der ikke er lavet andet ved din "gamle" mc, så brug pengene på noget
 > andet.
 >
 > / John
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Peter Hasselby (22-06-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Hasselby
 | 
 Dato :  22-06-05 16:40
 | 
 |  | Men hvorfor skulle men eftersigende kunne hente noget mere ved at ændre
 tændingstidspunktet?
 
 
 
 
 |  |  | 
    Richard (22-06-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Richard
 | 
 Dato :  22-06-05 16:46
 | 
 |  | Peter Hasselby wrote:
 
 > Men hvorfor skulle men eftersigende kunne hente noget mere ved at ændre
 > tændingstidspunktet?
 
 Ved at ændre tændingstidspunktet kan du finjustere motorydelsen i det
 område, du foretrækker - fx skabe mere ydelse ved høje omdrejninger frem
 for godt bund- og mellemtræk.
 
 --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 
 
 
 |  |  | 
  Moller (22-06-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  22-06-05 21:54
 | 
 |  | Peter Hasselby wrote:
 
 > Man kan eftersigende tune sin gamle mc med en factory tændingsforskyder, men
 > hvad er det egentlig der sker og kan det betale sig.. Prisen er ca. 600 kr
 
 Du kan ved at rykke tændingen fjerne lidt top, og få mere
 bund/mellem... dette er gjort på min, ellers kan man bruge den til at
 rykke tændingen den anden vej, hvis man har fået lidt for meget
 kompresion, og vil undgå tændings banken.
 
 MEN, kort sagt er du kun interseret i mange Bænk heste, så glem
 advanceren, der skal du bruge en fuld programerbar sammen med du både
 planer toppen,timer knaster osv. for at pine det sidste ud... Men vil du i
 stedet ofre 1-2 heste for måske 3-5 ekstra i bund og mellem området, så er
 det en ok investering. Nu går jeg så ud fra vi snakker om du i forvejen
 har en 100+ hestes maskine i Literklassen, ellers regn det som Procenter
 frem for heste de tommefingeregler jeg skrev.
 
 
 VH
 Lars Molnit
 Suzuki GSF 1200, MZ ETZ 300RV, og snart en FZR1000
 
 
 
 |  |  | 
 |  |