Datum 00
Fra : Jesper Munk

Dato : 13-07-05 22:15

Hej NG
Jeg har fået nogle positioner af en fisker, balladen er bare at de er
opgivet i "Datum 00"
og det har jeg ikke noget der hedder på min navigator.
Er der nogen der ved om det hedder noget andet, eller kender en omregnings
formel.

Mvh jesper Munk

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 14-07-05 08:09

En hurtig søgning på datum på googel gav bl.a. følgende hit

http://www.colorado.edu/geography/gcraft/notes/datum/datum_f.html

Der stod også noget om omrgening.

/Marten

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 14-07-05 12:50

Marten Ølgaard wrote:

> Der stod også noget om omrgening.

Ja, det skulle være lige til ..

fra den referede side:
" Complete datum conversion is based on seven parameter transformations
that include three translation parameters, three rotation parameters and
a scale parameter."......

Thore

Fra : Poul Olesen

Dato : 14-07-05 11:10

Hej Jesper

Det er sikkert fra en ældre Shipmate GPS hvor datum blot er nummereret
(jeg ved ikke ret meget om det, har faktisk blot hørt om problemet).

Hvis du har fået positioner på noget kendt hvor du har en position i
f.eks. WGS 84 kan du jo sammenligne og se hvad afvigelsen er, det er så
samme afvigelse på alle positioner.

MVH
Poul

Fra : Henrik Manley

Dato : 19-07-05 11:29

Det er så vidt jeg husker en shipsmate og er (igen) så vidt jeg husker ED50

Henrik Manley