Filippinerne
Fra : Freddy@bomid.dk

Dato : 10-07-05 12:18

Hej alle
ja så planlæger vi en tur til filippinerne
der skulle være et sted med mange japanske vrag
fra 2. verdenskrig. er der en af jer der kenner dette sted og evt. har et
link til
et dykkercenter der. og hvis i har andre steder som er værd at besøge så
skriv
på forhånd tak.

hilsen Freddy

Fra : Michael Christiansen

Dato : 10-07-05 19:46

Det er formentlig Coron du tænker på, hvor der ligger flere vrag i bugten.
Der findes flere dykkercentre der, og der er vanskeligt at fremhæve et frem
for et andet. Du kan ved at søge på Google (coron wreck) få masser af links,
der fortæller om vragene og de dykkercentre der findes i området. En ting
som du skal være klar over er at hotelstandarden ikke er voldsom høj i Coron
og der er ikke meget andet at lave end at dykke. Det kan også være
vanskeligt at få flybilletter fra Manila til Busuanga, med mindre du er i
god tid med at bestille.

mvh, Michael Christiansen

Fra : CC

Dato : 10-07-05 20:49

"Freddy@bomid.dk" <freddy> wrote in message
> [...]
> link til
> et dykkercenter der. og hvis i har andre steder som er værd at besøge så

Hej Freddy,
Som Michael nævnte, er det Coron det drejer sig om. Vi var der for en del år
siden og
boede på Sangat Islands Reserve http://www.sangat.com.ph/ som er ejer af
engelske Andy og
hans Filippinske kone. De har ikke mere end 10 - 12 hytter på øen og det
hele er meget intimt, men stærk
vanedannende og meget anbefalelsesværdigt (selvom jeg var ved at få økuller
efter at komme fra en stressende
dansk hverdag. Der gik dog kun et par dage.
Øen ligger lige midt imellem alle vragene og er mere centralt placeret end
hvis man bor i Coron by.

Hvis du ellers har spørgsmål, er du meget velkommen til at spørge igen. Jeg
tager godt nok på dykkertur i
Kattegat i morgen tidligt og en uges tid frem.

Hilsen
Claus

Fra : Nicolai Hanssing

Dato : 13-07-05 18:29

En anden mulighed som mange danskere benyttede sig af var
www.cocoexplorer.com
Nu skriver jeg var, fordi skibet blev lagt op for få måneder siden.

Jeg var afsted i februar, og det var en fantastisk tur
Højdepunkterne er coron (2. WW vrag) og apo-reef (mantaer, hajer m.m.).

Der er et nyt skib på bedding, kig på www.cocoexplorer2.com !

Hvis du hopper på ambassadør-certifikatet så sig lige til

Nicolai