Erfaringer med "flight control" og "air tr~
Fra : JJ

Dato : 08-07-05 21:06

Hej NG

Min gamle Poseidon Powerlift (som jeg iøvrigt aldrig blev helt glad for)
opgav i dag i syningerne, så jeg skal ha mig en ny BCD.
Jeg har set mig lidt lun på de nye Flight control BCD'er fra Cressi, men
savner at høre nogen erfarnger om dem.
Er der nogle herinde der har gode/dårlige erfaringer med veste af denne
type?
Jeg har ca 100 dyk om året, hovedsageligt herhjemme, dykker helt almindeligt
PADI dykning, Nitrox, vrag, dybde (max 50mtr), osv.

/JJ

PS Jeg regner med at købe den nye BCD imorgen, så selv om jeg er sent ude
hører jeg meget gerne fra jer.

Fra : Jesper Munk

Dato : 08-07-05 22:40

Hej JJ
Jeg tror at der er lige så mange meninger, som der er veste, men når du har
så mange dyk om året,
havde jeg nok købt en Buddy vest eller en vinge med bagplade. Det er
slidstærkt og kan holde til det meste.....
Jeg skal indrømme at jeg ikke kender den Cressi du nævner.
Jesper Munk

Fra : KC

Dato : 09-07-05 13:22

Undskyld jeg ikke svarer på dit spørgsmål (jeg har ingen erfaringer med det
du nævner).
Hvad er "helt almindelig PADI dykning" til 50 mtr. på luft??????????

KC

Fra : Kalle

Dato : 09-07-05 19:03

"KC" <kc@kcdk.com> skrev i en meddelelse
> Undskyld jeg ikke svarer på dit spørgsmål (jeg har ingen erfaringer med
> det du nævner).
> Hvad er "helt almindelig PADI dykning" til 50 mtr. på luft??????????
>
> KC

Lad nu manden få lidt erfaring.
Jeg har også i starten af min dykkertid dykket til 50 på luft. Det var der
ingen ben i sagde min Cmas*** inst. for jeg havde jo nyt udstyr og 100 dyk
så det var jeg da klar til.
Desuden fik vi alle en 3L pony flaske som nok skulle redde vores røv hvis
noget gik galt.

Senere har jeg selv sat grænsen 0-12m på luft, 13-30m på Ean32% og dybere
bliver kun lavet på trimix.

Casper

Fra : Rene B. Laursen

Dato : 09-07-05 23:00

On Sat, 9 Jul 2005 20:03:29 +0200, "Kalle" <KalleD@wanadoo.dk> wrote:

> [...]
>så det var jeg da klar til.
>Desuden fik vi alle en 3L pony flaske som nok skulle redde vores røv hvis

Ja, man bliver jo klogere...

>Senere har jeg selv sat grænsen 0-12m på luft, 13-30m på Ean32% og dybere
>bliver kun lavet på trimix.

Hvorfor bruge luft overhovedet...

---
Rene B. Laursen
www.divepoint.dk
DIR-diving in Denmark

Fra : JJ

Dato : 10-07-05 10:40

Ja, beklager der skulle naturligvis ha stået at de 50 mtr var på trimix, jeg
kunne aldrig drømme om at gå dybere end 30 mtr på alm. luft. Havde jeg
økonomi til det, dykkede jeg heller aldrig påandet end nitrox på de lavere
dyk. Det jeg mente med alm. PADI dykning var ikke Nitrox, trimix og 50 mtr,
de tre ting var udover den alm PADI dykning.

Jeg har nu købt Cressi BCD'en, og fået 4 dyk med den indtil videre, første
dyk krævede lige lidt tilvænnig, specielt med at dumpe luften, men efter
lige at ha luret teknikken går det fint, faktisk mere gelinde end med alm
inflator. En ting jeg dog got kan være "bekymret" for er en tom for luft
situation, hvor der skal bæses luft ind i BCD'en. Det går funt her om
sommeren uden handsker, men en kold vinterdag med tørhandsker, er jeg ikke
sikker på at jeg kan få lynet lommen op og taget slangen ud. Ellers er det
alle tiders BCD.

Jeg bryder mig ikke om Buddy veste, ved godt at kvaliteten er i top, men jeg
synes de virker noget gammeldags, er nok mere til det poppede design hos,
mares, cressi, scubapro osv. Desuden virker Cressi vestene også ret
overbevisende i kvaliteten.

/JJ

Fra : KC

Dato : 10-07-05 19:37

Så du dykker altså trimix? med BCD?

KC

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 10-07-05 19:50

"Rene B. Laursen" <lister@net-point.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor bruge luft overhovedet...

Det er SUPER til luftmadrasser, badedyr og dækkene på bilen!