Ekkolod - hvilket ?
Fra : Torben

Dato : 06-07-05 13:14

Jeg har fået en lille båd, og vil have en "fishfiner" så jeg kan finde
vragende mm. den må meget gerne være mobil og ikke for dyr - nogle gode råd
??

Mvh. Torben

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 06-07-05 13:31

Torben (remove) wrote:
> Jeg har fået en lille båd, og vil have en "fishfiner" så jeg kan finde
> vragende mm. den må meget gerne være mobil og ikke for dyr - nogle gode råd
> ??

Jeg tror at de billigste du kan finde på markedet i øjeblikket er et
Eagle model Cuda 128. Vejledende udsalgspris er kr 999,-.
Jeg ved af erfaring at det fungerer ok.

Ellers kan der vel findes noget billigt brugt i Den Blå Avis.

Jens Olsen

Fra : Torben

Dato : 06-07-05 15:13

<jenspolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Torben (remove) wrote:
> [...]

Jeg ved af erfaring at det fungerer ok.

Ellers kan der vel findes noget billigt brugt i Den Blå Avis.

Takker den ser fin ud, men den er ikke så mobil, her tænker jeg på at jeg
skal bruge den i en jolle uden strøm, man kan selvfølgelig tage et batteri
med derud, men....
NB! Skal også bruge en GPS ??

Mvh. Torben

Fra : Torben

Dato : 06-07-05 15:36

"Torben" <trp@(remove)hajq.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal bruge den i en jolle uden strøm, man kan selvfølgelig tage et batteri

Nu jeg er igang, det er til en gummibåd, kan man overhovedet det - der er
ikke fast køl på båden...

/Torben

Fra : Henning

Dato : 06-07-05 21:30

>Nu jeg er igang, det er til en gummibåd, kan man overhovedet det - der er
>ikke fast køl på båden...

Er der fast hæk? Det er der du sætter transduceren fast.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Søren Arnvig

Dato : 06-07-05 21:50

"Torben" <trp@(remove)hajq.dk> wrote in message

> Nu jeg er igang, det er til en gummibåd, kan man overhovedet det -
> der er ikke fast køl på båden...

Vi havde et Eagle ekkolod, hvor der sad en sugekop på transduceren,
så den lige kunne smækkes på hækken af gummibåden.
Selve ekkoloddet kom i en lille kasse med batteri, det hele i
en vandtæt kasse. Det virkede fint.

Søren Arnvig

Fra : Torben

Dato : 07-07-05 08:41

"Søren Arnvig" <sarnvig@FJERNget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så den lige kunne smækkes på hækken af gummibåden.
> Selve ekkoloddet kom i en lille kasse med batteri, det hele i

Det lyder som noget af det rigtige, jeg køber sådan en.... Der er vist nok
fast hæk på, har ikke haft tid til at studere den endnu, men der skal jo
være noget at montere motoren på.

Takker for svarene

/Torben

Fra : Torben

Dato : 07-07-05 09:20

Søren kan du huske modellen, var det en Eagle 128 portable ??

Mvh. Torben

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 07-07-05 09:48

Torben (remove) wrote:
> Søren kan du huske modellen, var det en Eagle 128 portable ??

Jeg ved i hvert tilfælde at den sugekop Eagle sælger kan bruges til
128'eren, og at Eagle også sælger en portable batterikasse der passer
til.
Kender ikke priserne. Ring til dit lokale bådcenter. Hvis du er i
København kan du prøve Heller i Kastrup havn. De fører Eagle.

Jens Olsen

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 07-07-05 09:54

Torben (remove) wrote:
> Takker den ser fin ud, men den er ikke så mobil, her tænker jeg på at jeg
> skal bruge den i en jolle uden strøm, man kan selvfølgelig tage et batteri
> med derud, men....

Jeg tror ikke at du finder et ekkolod, hvor man bare lige smækker to
AA-batterier og så kører det. Du skal huske på, at et ekkolod skal
udsende et ret kraftigt signal der reflekteres fra bunden, så de
bruger en del energi.

> NB! Skal også bruge en GPS ??

Hvad med at købe den billigst håndholdt Garmin til 1700 kr i
vejledende udsalgspris. Ved af erfaring at den fungerer ok til
vragfinding, og ikke har problmer med saltvandssprøjt.

Jens Olsen

Fra : Torben

Dato : 08-07-05 08:53

Torben (remove) wrote:
> [...]

vejledende udsalgspris. Ved af erfaring at den fungerer ok til
vragfinding, og ikke har problmer med saltvandssprøjt.

Lyder godt, ved du hvad modellen hedder ?? Tror lige jeg kører ud til
Kastrup efter job, arbejder i Kbh. SV

Mvh. Torben

Fra : Henning

Dato : 07-07-05 15:46

On Wed, 6 Jul 2005 14:13:41 +0200, "Torben" <trp@(remove)hajq.dk>
wrote:

>Jeg har fået en lille båd, og vil have en "fishfiner" så jeg kan finde
>vragende mm. den må meget gerne være mobil og ikke for dyr - nogle gode råd

Læs din mail

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 08-07-05 10:21

Torben (remove) wrote:
> [...]
>
> Jens Olsen
>
> Lyder godt, ved du hvad modellen hedder ?? Tror lige jeg kører ud til

Det er en eTrex basic. Men jeg tror nu nok at jeg ville ofre lidt
ekstra og i stedet købe en 72 Marine, især pga. af det størrer
display med højere opløsning. Heller har 72 Marine til 2000 kr som
tilbud.

Jens Olsen

Fra : Mikkel

Dato : 08-07-05 10:27

Bådnyt har en stor-test af GPS'er i nyeste nummer. Der er lidt for enhver
smag og pengepung.
/M