Downloade MP3 filer
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 03-06-01 19:08

Hej!

Når jeg klikker på et link til en mp3 fil på f.x. mp3.com så¨begynder
den automatisk at hente filen for så at poppe den ind i WinAMP.
Jeg vil gerne se en dialogboks der spørger mig om jeg vil åbne filen
direkte fra nettet eller gemme den på harddisken.

Det er normalt ikke et problem, men f.x. på Tripod.com kan jeg ikke
højreklikke og sige Save Destination As. da jeg så for fat i en .html
fil der fortæller at filen ligger hos Tripod.

Jeg kan ikke forstå den gør det her, for jeg har lige geninstalleret
Windows i dag, så den burde vel spørge hvad jeg har lyst til?

Anyway, hvordan får man den til ikke automatisk at åbne den, men spørge
istedet?

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : CHRistian

Dato : 03-06-01 19:31

Stefan Bruhn <news002@3x7.dk>'s posting:

>Anyway, hvordan får man den til ikke automatisk at åbne den, men spørge
>istedet?

Filer/Indstillinger/Fil-typer (Opera 5.11)

--
Aghe, SU + MC er ikke sjovt, når man ikke får et kick
af at rode med mekanikken selv.. og så er det endda

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 03-06-01 19:47

On Sun, 03 Jun 2001 20:07:58 +0200, Stefan Bruhn <news002@3x7.dk> wrote:

>Anyway, hvordan får man den til ikke automatisk at åbne den, men spørge
>istedet?

D'oh...

Jeg bruger Internet Explorer 5.5sp1

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-06-01 20:14

Sun, 03 Jun 2001 20:46:33 +0200, skrev Stefan Bruhn <news002@3x7.dk>:

>Jeg bruger Internet Explorer 5.5sp1

Prøv med:

Start => Kør => Indstillinger => Mappeindstillinger => Filtyper => MP3
=> sæt et flueben ved »Bekræft åbning efter overførsel«.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 03-06-01 20:19

On Sun, 03 Jun 2001 21:13:35 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Start => Kør => Indstillinger => Mappeindstillinger => Filtyper => MP3
>=> sæt et flueben ved »Bekræft åbning efter overførsel«.

Den mulighed har jeg ikke.

Der er "Confirm open after download" og "Always Show Extension".
Der er sat flueben i den første.

Det er det samme efter at fjerne fluebenet.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-06-01 20:37

Sun, 03 Jun 2001 21:19:29 +0200, skrev Stefan Bruhn <news002@3x7.dk>:

>Der er "Confirm open after download" og "Always Show Extension".
>Der er sat flueben i den første.

Det er Confirm..., der må være den samme som Bekræft...

Hmm - sjovt, det virker med f.eks. word- og excelldokumenter, som
ellers normalt bliver åbnet i programmet, når man bare klikker.

Derfor tænkte jeg, at det også virkede med mp 3.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark