drengecykel 20"
Fra : Betina*

Dato : 16-07-05 19:11

Hej!

Min søns cykel er ved at være slidt helt ned, og han trænger i den grad til
en ny. Han er meget glad for at cykle og bruger sin cykel meget og grundigt
(prøver at passe på den, men glemmer det lidt ind imellem)!!

Vi har kigget os lidt omkring og jeg må indrømme, at jeg ikke er så vild med
at skulle ud og betale prisen for f.eks. en Winter cykel. Hvilke cykler til
rimelige priser har I gode erfaringer med. Det skal være en 20" drengecykel.
Hvad med Rocky fra Kvickly? Lige nu annoncerer de med en model Macaw II til
899,-, er den noget værd? Jeg er selvfølgelig interesseret i en cykel, der
ikke ruster i løbet af kort tid og som er rimelig robust.

Vh
Betina

Fra : marlene

Dato : 16-07-05 20:34

"Betina*" <betinas@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vh
> Betina
>
>pris og kvalitet hører som regel sammen,
ved at vælge den dyre winter har du en langt bedre "pasform" -som en
tilfældig billig sko og en f.eks. eccosko.
der er noget i formen som harmonerer,
den ruster heller ikke så hurtigt.
den model har vi brugt i nogle år og har ladet den gå i arv til små
brødre.

sidst valgte vi rocky fra kvikly vi synes den er ok - til prisen.
den er let skrammet i lakken og lettere rusten efter kort tid.
men den er også meget anderledes for drengen at kører på.
kan ikke forklare hvordan, winter var bare letterer at styre.
vores dreng var 10 år da han fik den og han har lært at bruge den godt,
men vi ville ikke købe "billigt" til de små
da det går lidt ud over trafiksikkerheden.

mvh. marlene

Fra : Christian

Dato : 16-07-05 21:49

"Betina*" <betinas@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> 899,-, er den noget værd? Jeg er selvfølgelig interesseret i en cykel, der
> ikke ruster i løbet af kort tid og som er rimelig robust.

personligt har jeg svært ved at ofre for meget på en cykel, her hjemme hos
os købte min kone en cykel til kr 5000,- jeg valgte den billige fra Harald
Nyborg til en tusse..

de står begge udendørs, HN cyklen har lidt mere rust et par små steder,
eller kører begge fint, gearskiftet på begge har der ingen problemer været
med, man kan sevfølgelig godt se at HN cyklen er fra Kina mht finish, men
det retfærdigøre ikke det femdobbelt i pris for min kones cykel. Helt ærligt
så er jeg ret ligeglad med det når jeg cykler en tur til bagern eller en
lørdagstur med familien...

jeg ville nok vælge en billig cykel med alu stel næste gang!, og til børnene
ville jeg nok bare købe en billig i kvickly og smide den ud og købe en ny
året efter...

Fra : Rikke & Per

Dato : 16-07-05 22:58

> [...]
> 899,-, er den noget værd? Jeg er selvfølgelig interesseret i en cykel, der
> ikke ruster i løbet af kort tid og som er rimelig robust.

Vi har til vores drenge valgt at købe dyrere cykler, men har købt dem brugt
begge til omkring 500,- gennem enten "den blå avis" eller "gul og gratis"
(kan ikke huske det!!). Vi syntes selv vi fik nogle gode cykler til en
rimelig pris, så det er også en mulighed.

Mvh Rikke

Fra : Jacob Ask

Dato : 17-07-05 07:23

Betina* wrote:
> [...]
> 899,-, er den noget værd? Jeg er selvfølgelig interesseret i en cykel, der
> ikke ruster i løbet af kort tid og som er rimelig robust.

Som det allerede er nævnt er der meget at hænte ved at købe brugt.
Cykler i den størrelse er jo heller ikke blevet brugt så lang tid inden
de bliver for små. En anden idé kunne være at kigge forbi den nærmeste
politiauktion. Jeg har meget gode erfaringer med at kunne finde billige
cykler på disse auktioner, men må dog indrømme at jeg ikke har været på
udkig efter børnecyckler netop der.

/ask

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 17-07-05 07:37

> [...]
> 899,-, er den noget værd? Jeg er selvfølgelig interesseret i en cykel, der
> ikke ruster i løbet af kort tid og som er rimelig robust.

Hej Betina

Nu ved jeg ikke om han er enebarn eller om der er nogen der skal arve cyklen
efter ham.... Men min 12 årige datter har aldrig haft de dyre cykler og det
er af den simple grund at Kvickly, bilka og de andre steder med cykler til
rimelige priser har passet os fint... Selvfølgelig er hænger kvalitet og
pris sammen, men de cykler min datter har haft har holdt rigtig fint indtil
at hun blev for gammel til dem... Det er nemlig også en af grundene til at
hun ikke kører rundt på en af de dyre cykler...Børn vokser jo hurtigere fra
cyklen.... En anden grund er, at børn er altså børn og passer ikke altid
lige godt på sin cykel (som du også selv skriver)... Vi har aldrig haft
problemer med gear eller andre ting på de cykler vi har købt.... Hvis i har
en Biltema butik i nærheden af hvor i bor, har de faktisk cykler i god
kvalitet til rimelige penge... Men ellers ville jeg hoppe på Kvickly, der
købte vi forrige gang både til min datter og jeg (ca. 3 år siden) og min
fungere fint kun en lille smule rust på styret ellers ingenting... Min
datter har fået en et nummer større men hendes kusine cykler nu på hendes
den gamle og den fejler heller ingenting... Så køb du roligt en cykel til
den søn til rimelige priser...

MVH
Heidi

Fra : Nette

Dato : 17-07-05 11:36

"Betina*" skrev

> [...]
> 899,-, er den noget værd? Jeg er selvfølgelig interesseret i en cykel, der
> ikke ruster i løbet af kort tid og som er rimelig robust.

Jeg har helt klart kun gode erfaring med de billige cykler fra Bilka, Silvan
osv. Specielt til børn. De bruger den ikke i ti år, de smider den rundt
omkring og behandler den ikke altid helt godt. ( Sådan ER børn!)....
Dernæst,- købte vi dyre cykler til ungerne, så skulle de gå i arv og jeg
synes det er synd. - Der er ikke noget som følelsen af at køre rundt på en
splinterny cykel, som man lige har fået foræret.

Derfor kunne jeg aldrig finde på at købe dyre cykler til børn. Jeg selv har
en cykel fra Silvan til 1100 kr. Den kører på 5. år perfekt.

Nette