33 ting...
Fra : Inger Pedersen

Dato : 15-07-05 21:37

Er det bare mig, der er naiv - eller har journalisten slet skjulte
hensigter?

Umiddelbart tænker jeg "ja, selvfølgelig" til de 33 punkter - og at det
nærmest ligger i enhver dansk børnehaves og i de fleste danske familiers
hverdag.
Begribeligvis kan det ædle formål støttes af vaskepulverfabrikanterne - og
for den sags skyld også af vandværkerne og tøjfabrikanterne og
plasterfabrikanterne og... men bliver det odiøst af den grund?

Hilsen Inger

Fra : IMB

Dato : 16-07-05 11:35

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in

> [...]
> - og for den sags skyld også af vandværkerne og tøjfabrikanterne og
> plasterfabrikanterne og... men bliver det odiøst af den grund?

De fleste af disse ting er nogle som de fleste raske børn gør under alle
omstændigheder på et eller andet tidspunkt. Den med parfumen er lidt
underlig synes jeg - det lyder som et fysikprojekt.

Men ellers er det jo en ganske udemærket idéliste til aktiviteter og
lege man kan lave med børnene, og en påmindelse om at regnvejr ikke er
computervejr men regntøjsvejr. Jeg er ganske sikker på at de som går op
i børns fedme og den slags også vil støtte mange punkter på listen.

Jeg tror ikke man skal tage listens enkelte punkter højtideligt. Om man
bestemmer 5 forskellige blade eller beundrer hvor forskelligt mos kan se
ud, tjener vel samme formål.

Odiøst? Kun hvis man mener at det at beskrive ting som for få år siden
kom helt naturligt, er odiøst... det kan det jo nogen gange godt virke
som. Sponsoreret af et vaskepulver-firma?!? Tja.. listen i sig selv
bliver vel hverken dårligere eller bedre af at være sponsoreret af et
firma fremfor BUPL. Som altid skal man jo vælge det der passer til ens
egen temperament. Og i øvrigt huske at kikke på ingredienslisten på sine
indkøbsvarer og at bruge sin sunde fornuft.

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message

Fra : Inger Pedersen

Dato : 16-07-05 17:56

"IMB" <im@nospam_brunsgaard.dk> skrev i en meddelelse

> De fleste af disse ting er nogle som de fleste raske børn gør under alle
> omstændigheder på et eller andet tidspunkt. Den med parfumen er lidt
> underlig synes jeg - det lyder som et fysikprojekt.

Ok - alle de piger jeg kender, har lavet parfume af rosenblade og andre
dejligtduftende sager, der er lagt i vand i fine glas på hemmelige steder

Og har undret sig såre, når det lugtede mere af l... end af roser efter en
uges tid.

Hilsen Inger

Fra : IMB

Dato : 16-07-05 20:04

> [...]
> hemmelige steder
>
> Og har undret sig såre, når det lugtede mere af l... end af roser

Nåh! På den måde

Fra : Christian

Dato : 16-07-05 13:48

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> for den sags skyld også af vandværkerne og tøjfabrikanterne og
> plasterfabrikanterne og... men bliver det odiøst af den grund?

det er jo lige en liste for os moderne mennesker som idag er blevt så
handicappet af at vi har læst og læst i mange år...og nu kan vi kun det vi
har læst os til...det at få børn eller der opstår en situation hvor man skal
bruge sin sunde fornuft og menneskelige egenskaber,så går det helt
galt!...en liste kan vi forholde os til...