hvor gamle er ungerne inden de stopper med~
Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-07-05 16:44

emnet har været oppe før, men jeg husker ikke lige udfaldet

skifter de stadig tænder når de er 11 år?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-05 17:17

> skifter de stadig tænder når de er 11 år?

Ja. Vores søn på 12 år, har lige skiftet den sidste tand for nyligt.
Han havde stadig 7 mælketænder tilbage som 11 årig. Det ved jeg fordi han
skulle have hjælp af tandlægen til, at få trukket mælketænderne ud. De nye
tænder kom nemlig op og satte mælketænderne i spænd.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Cat

Dato : 07-07-05 17:46

sniper_Nolight skrev:
> emnet har været oppe før, men jeg husker ikke lige udfaldet
>
> skifter de stadig tænder når de er 11 år?

jada - min 12-årige har vist først smidt de sidste inden for det sidste år.

Tine

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-07-05 22:07

Tak til jer begge!
så er jeg mere rolig... min søn havde fået et slag på sin tand for nogen tid
siden og den var lidt løs... den blev løsere og løsere, men det er der så en
naturlig grund til... sys sgu nok den var mere end normalt løs - klart når
det er af helt andre grunde... hehe

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-07-05 06:47

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> det er der så en naturlig grund til... sys sgu nok den var mere end
> normalt løs - klart når det er af helt andre grunde... hehe

hvis der er tale om en mælketand han ikke har skiftet endnu*G*så ja, så har
det sin naturllige forklaring*G*
jeg kan fortælle at min søn på 11 stadig har adskillige mælketænder, og vi
iøjeblikket i samarbejde med tandlægen arbejder på at få dem ud..... vi
håber dog på at få dem til at falde naturligt, via en bøjles hjælp, dog har
han for nylig fået trukket en mælketand ud også.....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-07-05 14:50

> [...]
> har
> han for nylig fået trukket en mælketand ud også.....

jeg skal da indrømme at jeg var (er *ahem*) i tvivl om at alle tænder
skiftes - inklusive hjørnetænder... men så har jeg heldigvis jer