Er I 2 voksne og 4 børn, så kig lige her. ~
Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 04-07-05 15:34

Hæi der

Vi skal have nr. 4 til december, så vi skulle gerne have noget større at bo
i.
Snakke snakke snakke med banken frem og tilbage.

Og så er det lige vi gerne vil vide, hvad er jeres rådighedsbeløb ??
Til mad, tøj, sjov og ballade osv.

Vi fik at vide vi havde 9200.- i måneden og sådan som jeg regner det ud, så
har vi nu 8400 at forlyste os for.
Så et nyt hus, giver os mere, men åbenbart ikke nok iflg. banken.

hamselv herfra
--
VED BESVAR, HUSK AT RETTE ADRESSEN.

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-05 16:39

"hamselv(DKMC)" <hamselv@brammmmingnet-slet2m.dk> skrev i en meddelelse
> Og så er det lige vi gerne vil vide, hvad er jeres rådighedsbeløb ??
> Til mad, tøj, sjov og ballade osv.

Vi har ca. 5000 kr. pr. mdr. til 3 børn + 2 voksne. Det er igennem årene dog
blevet lidt af en underskudsforretning, for der er ikke rigtig plads til
uforudsete udgifter.

> Vi fik at vide vi havde 9200.- i måneden og sådan som jeg regner det ud,

> har vi nu 8400 at forlyste os for.
> Så et nyt hus, giver os mere, men åbenbart ikke nok iflg. banken.

Nej, banker og kreditforeninger har nogle urealistiske høje tal, der vist
nok siger noget i retning af 3500 kr. pr. voksen og 1500 kr. pr. barn i
rådighedsbeløb. Dvs. jeres famile skal op på et rådighedsbeløb på ca. 13.000
kr. om måneden ifølge banken.

Der findes firmaer, der finanserer huse, udover banken og
kreditforeningerne. De er dog ikke alle lige ærlige, og de tager ofte en
højere rente, men de giver bl.a vores familie mulighed for og eje hus, i
stedet for at leje. På de kanter, hvor vi bor er også billigere at eje, end
at leje.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 04-07-05 17:11

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)> skrev i en meddelelse
> Vi har ca. 5000 kr. pr. mdr. til 3 børn + 2 voksne. Det er igennem årene
> dog
> blevet lidt af en underskudsforretning, for der er ikke rigtig plads til
> uforudsete udgifter.

Ja det var da heller ikke meget, så lever vi da vist for godt

> Nej, banker og kreditforeninger har nogle urealistiske høje tal.
>Dvs. jeres famile skal op på et rådighedsbeløb på ca. 13.000
> kr. om måneden ifølge banken.

Jeps, det var også det hun kom frem til, men hvem kan bruge 3000 om ugen ??
Skulle det være, så kunne jeg sikkert godt.
Når jeg tager sidste barns børnepenge og mit xtraarbejde med, så ryger vi op
på mindst 14.000 om måneden.
Men xtraarbejde er ikke noget man kan regne med siger hun ???????
"Halver jeres forbrugslån, så lyder det mere realistisk", siger hun, men det
tager ca. 3 år og til den tid er dette hus ikke 750 af de store værd. Så
skal køkken, vinduer, tag og hårde hvidevarer skiftes.

hamselv herfra
--
VED BESVAR, HUSK AT RETTE ADRESSEN.
www.dkmc.dk

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 05-07-05 13:05

Buffy wrote:

> Vi har ca. 5000 kr. pr. mdr. til 3 børn + 2 voksne. Det er igennem årene dog
> blevet lidt af en underskudsforretning, for der er ikke rigtig plads til
> uforudsete udgifter.

Vi bruger 5000 til mad til 2 børn og 2 voksne incl bleer og
husholdningsartikler.
Så 5000 er vist lige i underkanten.

> [...]
> rådighedsbeløb. Dvs. jeres famile skal op på et rådighedsbeløb på ca. 13.000
Det giver da vist 11500 gør det ikke?
Men jeg er enig i beløbene i det lange løb; i 1-3 år kan man sikkert
klare sig for mindre fordi huset er nyindkøbt og alle er glade, osv men
i det lange løb skal der være penge til andet end hus, ellers duer det
ikke, og børnne kommer til at betale en alt for høj pris i forhold til
hvad det mennekseligt er værd, altid at skulle spare, eller undvære
ferie, nyt tøj, nyt lejetøj, biffen eller at forældrene sætter
barnepiger på, og tager ud og tanker op, osv osv, you name it.

> [...]
> stedet for at leje. På de kanter, hvor vi bor er også billigere at eje, end

Jeg vil ikke anbefale at sætte sig hårdere end disse tkster der ernævnt her.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Mus

Dato : 05-07-05 13:47

"> > Nej, banker og kreditforeninger har nogle urealistiske høje tal, der
vist
13.000

> Det giver da vist 11500 gør det ikke?

Nej 2 voksne x 3500 =7000, 4 børn x 1500 kr = 6000 dvs ialt 13000 kr

LN

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 05-07-05 13:05

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-05 13:17

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10@fjerndettestofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> Det giver da vist 11500 gør det ikke?

Jo indtil videre, men hamselv skriver at de venter barn nummer 4 til
december, og det er jo taget med i bankens beregning.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Thomas Corell

Dato : 05-07-05 13:25

Kevin Vilhelmsen wrote:

> Det giver da vist 11500 gør det ikke?

Familien består af '2 voksne og 4 børn', så det giver da 13.000,-

--
Don't waste space