tørre sig selv alder??
Fra : Conny Nielsen

Dato : 04-07-05 08:59

Hejsa!

Et måske underlig spørgsmål, men hvornår er børn store nok til at tørre sig
selv. Altså så det bliver nogenlunde ordenligt???

MVH

Conny

PS: Ingen behøves sige, at de skulle kunne nå Det kan jeg godt selv
regne ud :-0

Fra : AnnH

Dato : 04-07-05 13:19

Skolen forventer at det er en færdighed børn kan, inden skolestart.
Min ælste datter var 6 år, og min nu yngste 5 1/2 årige har lige fået
check på dette.
Det mener jeg ca. den rette alder, at børnene er store til at huske at vaske
hænder bagefter hvergang, og undgå at Colli bakterie forlader badeværelset.
Sommerhilsen
Ann
Ups hvis jeg også sendte svar privat, er det pga uvidenhed om besvar/svar
gruppe.

Fra : Conny Nielsen

Dato : 05-07-05 07:06

> Skolen forventer at det er en færdighed børn kan, inden skolestart.
> Min ælste datter var 6 år, og min nu yngste 5 1/2 årige har lige fået
> check på dette.

Okay, min søn på 6 er også ved at have tjek på det, han skal i skole til
august... Jeg regnede også med, at de skulle kunne tørre sig selv i
skolen....

> Det mener jeg ca. den rette alder, at børnene er store til at huske at
> vaske
> hænder bagefter hvergang, og undgå at Colli bakterie forlader
> badeværelset.

JA det er noget jeg er hysterisk med, jeg er snart færdigudlært
køkkenassistent, så jeg er MEGET hysterisk, skal ikke ende med en sygdom.

> Sommerhilsen
> Ann

Tak i lige måde!

MVH

Conny

> Ups hvis jeg også sendte svar privat, er det pga uvidenhed om besvar/svar
> gruppe.

Det gjorde du nu ikke i dette tilfælde

Fra : Ivar

Dato : 05-07-05 21:50

Conny Nielsen skrev:

> JA det er noget jeg er hysterisk med, jeg er snart færdigudlært
> køkkenassistent, så jeg er MEGET hysterisk, skal ikke ende med en sygdom.

Så bør du undgå at få økologiske grønsager i dit køkken.
De kan have en meget høj koncentration af coli-bakterier pga. gødningen.

Ivar Magnusson

Fra : Conny Nielsen

Dato : 07-07-05 08:09

> Så bør du undgå at få økologiske grønsager i dit køkken.
> De kan have en meget høj koncentration af coli-bakterier pga. gødningen.
>

> Ivar Magnusson

JEP, men nu er det sådan, at de bliver skyllet osv. Jeg er altså heller ikke
mere hysterist, end jeg ved, at man skal have en del skidt pr år
MEN de to dejlige drenge jeg har, havde det med at glemme at vaske finger.
Så bliver de altid sendt tilbage for at vaske dem. De slap/slipper ikke.
Derfor mener jeg, at jeg måske er lidt hysterisk, har hørt andre forældre
sige: Så husk det næse gang. Lækkert, når de så stikker dem slik eller andet
mad bagefter. MUMS når de stikker fingerne i munden

MVH

Conny

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-05 12:56

> [...]
andet
> mad bagefter. MUMS når de stikker fingerne i munden

Uh, dén har jeg også hørt mange forældre sige til deres poder. Og så kan
selvsamme forældre slet ikke forstå, at hele familien bliver ved med at have
børneorm, eller at det er hele familien der bliver smittet med div. ting og
sager.

Jeg synes ikke du er hysterisk.

Tina

Fra : Conny Nielsen

Dato : 07-07-05 20:13

> [...]
> have
> børneorm, eller at det er hele familien der bliver smittet med div. ting

Nemlig, når jeg har være på skole, er der alle de skræk historier, hvor
kokken (eller andre der laver maden) har smittet flere gæster. PGA manglede
håndvask efter toiletbesøg Surt at tænke på, at folk rent faktisk er
døde. PGA en åndsvag person ikke kan vaske sine finger efter toiletbesøg

> Jeg synes ikke du er hysterisk.

TAK

MVH

Conny