Evt graviditet?
Fra : Carina Kristensen

Dato : 02-07-05 22:04

Jeg stoppede efter en runde p-piller, og skulle jeg have fortsat skulle
jeg
have startet på en ny omgang p-piller i tirsdags (hvor min menstruation
også
holdte).

Jeg har allerede nu haft lidt svimmelhed, følelsen i maven som om at jeg
er
sulten (trods at jeg ikke er sulten), skal tisse meget ofte, en anelse
træthed (mere end jeg plejer at være synes jeg)....

Jeg synes godt nok bare at det er ekstremt hurtigt hvis jeg allerede er
blevet gravid (kun godt selvfølgelig), jeg tør bare heller ikke håbe på
for
meget - men det er bare lidt svært når jeg nu har haft de tegn der.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-07-05 22:53

Carina Kristensen wrote:
> [...]
> håbe på for
> meget - men det er bare lidt svært når jeg nu har haft de tegn der.

jeg tror ikke du er gravid, men du har sansyneligvis en vis reaktion i
kroppen efter din seponering af p-pillerne....

realistisk set skulle du først have ægløsning midt i næste uge (ca 14 dage
inde i cyklussen, dvs 14 dage efter din mensesstart), og ifølge de links du
allerede har set herinde fra, så ved du også hvad sansyneligheden er for at
blive gravid....

som sagt, jeg tror bare det er en reaktion på din nye p-pillefri status,
måske blandet med en smule varmepåvirkning, og ønsketænkning ;)

slap af og giv din krop tid til at vænne sig til den nye situation.... for
mig tog det næsten 1 år inden min krops reaktioner igen var "normale"....
("normale" i gåseøjne fordi med en kvindekrop er det jo relativt ;)

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-05 23:57

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> slap af og giv din krop tid til at vænne sig til den nye situation.... for
> mig tog det næsten 1 år inden min krops reaktioner igen var "normale"....
> ("normale" i gåseøjne fordi med en kvindekrop er det jo relativt ;)

Man kan dog også blive gravid ret hurtigt efter p-pillestop.
Her tog det ca. 3 mdr. fra p-pille stoppet til graviditeten blev
konstanteret på lige præcis 28. dagen efter sidste menses.
Man kan forøvrigt også godt få menstruation, i hvert fald en enkelt gang,
selvom man venter sig. Vi var derfor allerede 9 uger henne, da vi opdagede,
at vi ventede vores første barn.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-07-05 00:50

Buffy wrote:

> Man kan dog også blive gravid ret hurtigt efter p-pillestop.

jaja, men mindre end en uge efter endt menses, er vist liiiige i
overkanten*G*

> [...]
> gang, selvom man venter sig. Vi var derfor allerede 9 uger henne, da
> vi opdagede, at vi ventede vores første barn.

når jeg taler om at min krop først reagerede normalt efter et år, skyldes
det at jeg ikke stoppede med pillerne med henblik på at blive gravid, men
med henblik på at blive medicinfri....

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 09:01

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> jaja, men mindre end en uge efter endt menses, er vist liiiige i
> overkanten*G*

Ja, det er nok lidt positiv tænkning. Men efter 4 uger er det ikke helt
umuligt, at der kan være gevinst.

> når jeg taler om at min krop først reagerede normalt efter et år, skyldes
> det at jeg ikke stoppede med pillerne med henblik på at blive gravid, men
> med henblik på at blive medicinfri....

Ja, p-piller kan jo også påvirke kroppen i negativ retning. Den mest
irreterende bivirkning jeg har haft er dog en kæmpe migræne, hver gang jeg
holdt en pause. Fik et andet mærke piller af lægen, det har så hjulpet lidt.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-07-05 09:12

Buffy wrote:

> Ja, det er nok lidt positiv tænkning. Men efter 4 uger er det
> ikke helt umuligt, at der kan være gevinst.

hehe, ja det er jo så en helt anden sag*G* det eneste jeg mener er at
kroppen jo lige først skal have ægløsning, inden man overhovedet kan blive
gravid ;)

> [...]
> irreterende bivirkning jeg har haft er dog en kæmpe migræne, hver
> gang jeg holdt en pause. Fik et andet mærke piller af lægen, det har

jeg havde som sådan ingen negativ virkning af pillerne, jeg var bare træt af
dem, og med en sterilliseret kæreste, og min egen status som "sansyneligvis
steril", så jeg ikke længere noget formål med dem.... siden har jeg dog
flere gange været udsat for læger der IGEN ville have mig på p-piller af
forskellig årsag (acne og hårtab) men jeg har kæmpet en brav kamp for at
undgå det, og har ikke tænkt mig at give op....

den første tid efter sepornering var jeg pms i 14 dage af gangen, og blødte
fuldkommen hæmningsløst..... så brgyndte acnen.... nu døjer jeg faktisk kun
med 2 dages pms, og har dog en smule acne men det arbejder min hudlæge og
jeg på at behandle.... og som bonus er mit blødningsmønster nede på et
rimeligt nivau igen..... faktisk har jeg det nu, som jeg havde det da jeg
havde det bedst på p-piller, og min cyklus er lige så stabil ;)

Fra : Carina Kristensen

Dato : 03-07-05 09:50

skal så også siges at jeg har haft lidt kvalme... jeg tror heller ikke at
jeg er gravid, men ved at det allerede skulle kunne være muligt for mig...
man kan jo ikke andet end bare håbe, og er man det ikke så må man jo bare
forsøge igen

Fra : Nielsen

Dato : 03-07-05 12:32

"Carina Kristensen" <carina_kristensen@yahoo.dk> wrote in message
> skal så også siges at jeg har haft lidt kvalme... jeg tror heller ikke at
> jeg er gravid, men ved at det allerede skulle kunne være muligt for mig...

Hvis du stoppede med p-piller sådan som du beskriver, så _kan_ du ikke være
gravid allerede nu (hvis pillerne ellers har virket). Du vil få ægløsning,
som Sabina beskriver det, engang midt i næste uge og det er altså en
nødvendighed at der er et æg tilstede som kan befrugtes.

> man kan jo ikke andet end bare håbe, og er man det ikke så må man jo bare
> forsøge igen

Jeg tror stadig ikke på at der allerede nu er noget at "håbe" på, men
chancen for at blive gravid skulle være der inden for de næste 1-2 uger, så
bare gå igang, hvis det er det I ønsker.

Skal lige sige at de tre gange jeg (vi) har ønsket et graviditet, så er den
kommet prompte.

vh
Nille

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 12:41

"Carina Kristensen" <carina_kristensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg er gravid, meat det allerede skulle kunne være muligt for mig...
> man kan jo ikke andet end bare håbe, og er man det ikke så må man jo bare

Kvalmen kan måske skyldes, at du er stoppet med p-pillerne. Man kan i hvert
fald godt få kvalme, når man starter op på pillerne.
Graviditetskvalme kommer først fra ca. uge 7 og stopper som regel omkring
uge 12, men kan fortsætte alle 9 mdr., hvis man er uheldig.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Mus

Dato : 03-07-05 13:25

> [...]
> Graviditetskvalme kommer først fra ca. uge 7 og stopper som regel omkring
> uge 12, men kan fortsætte alle 9 mdr., hvis man er uheldig.

Ok sådan var det så ikke her. havde kvalme og brydtspændinger allerede inden
jeg kunne teste positiv på en test, så der har jeg ikke været mange uger
henne max 1-2 uger efter ægløsning. Den dag jeg skulle have haft mens
testede jeg om eftermiddagen og den var bragende positiv og nu har vi skønne
Anna Skal lige siges jeg kun havde kvalme når jeg kørte i bil. Til
gengæld byttede jeg en pakke pølser også inden jeg testede positivt, fordi
jeg syntes de lugtede grimt. Hverken min mand eller dem i butikken kunne
lugte det. Ja kort tid efter fik jeg jo så forklaringen he he.

LN

Fra : Nielsen

Dato : 03-07-05 13:37

"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in message

> [...]
> inden
> jeg kunne teste positiv på en test, så der har jeg ikke været mange uger

Mit første "tegn" på at jeg var gravid (allerede inden udebleven
menstruation) har været at jeg syntes at tobaksrøg lugtede ganske
afskyeligt.

> [...]
> Anna Skal lige siges jeg kun havde kvalme når jeg kørte i bil. Til
> gengæld byttede jeg en pakke pølser også inden jeg testede positivt, fordi

Jep, det med lugten kan jeg genkende. Jeg syntes at alt muligt lugtede grimt
og der blev gjort rent og smidt (sikkert friske) madvarer ud fordi de
"lugtede"

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 14:50

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse news:42c7d56f$0$253

> [...]
> henne max 1-2 uger efter ægløsning. Den dag jeg skulle have haft mens
> testede jeg om eftermiddagen og den var bragende positiv og nu har vi

Ja, nu er det jo snart 13 år siden vi fik den første, så det kniber lidt med
hukommelsen, men der kom kvalmen vist også ret tidligt ( jeg vil dog gætte
på, at jeg har været 4-5 uger henne ). Jeg var desuden enormt svimmel hele
tiden. Vi opdagede dog først at jeg var gravid i uge 8- 9.
Trætheden kan også komme ret hurtigt.
Ved vores første og andet barn fortsatte kvalmen i alle 9 mdr. Ved vores
sidste barn stoppede kvalmen heldigvis efter de 12 uger.

> [...]
> jeg syntes de lugtede grimt. Hverken min mand eller dem i butikken kunne
> lugte det. Ja kort tid efter fik jeg jo så forklaringen he he.

Ja, man bliver utroligt sensitiv over for lugte. Røglugt, kaffe og al slags
madlavning, der involverede en stegepande, havde jeg svært ved at kapere.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Carina Kristensen

Dato : 03-07-05 15:20

Det med svimmelheden begyndte i forgårs... normalt lider jeg aldrig af
sådan
noed... Altså det var ikke sådan at man skulle besvime langt fra... bare
sådan en anelse svimmel, dog stadigvæk ikke skide rart.

Fra : Mus

Dato : 03-07-05 16:43

> [...]
> noed... Altså det var ikke sådan at man skulle besvime langt fra... bare
> sådan en anelse svimmel, dog stadigvæk ikke skide rart.

Åh søde. Kan godt huske man ønskede det gik stærkt. Men rent fysisk skal der
altså en ægløsning til før man kan blive gravid.

Cyklusen før jeg blev gravid havde jeg faktisk brystspændinger og havde
aldrig haft det før. Troede jo der var bonus men nej. Tror at det enten var
min krop der var ved at komme tilbage i naturlig cyklus eller også var det
psykisk.

Håber det går stærkt for dig men forbered dig på at det kan tage tid. Det
kan godt være ret skuffende når man får sin mens. flere gange i træk. Her
smed vi p-pillerne i febr. og så skulle jeg først igennem en masse
undersøgelser, før vi så måtte forsøge. Da vi så måtte blive gravide tog det
tre måneder og det er jo hurtigt.

Mht din svimmelhed. Husker du at drikke rigeligt i sommervarmen?

LN

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-07-05 21:37

Carina Kristensen wrote:
> [...]
> ikke at jeg er gravid, men ved at det allerede skulle kunne være
> muligt for mig... man kan jo ikke andet end bare håbe, og er man det

øvelse gør mester*G* og om ikke andet er det jo sjovt at øve sig ;)
men igen, rent fysisk er det usansyneligt endnu..... men se, hvis du skriver
det samme om 1-2 uger, så er sansyneligheden en hel anden ;)

Fra : Rikke & Per

Dato : 03-07-05 18:03

> [...]
> Man kan forøvrigt også godt få menstruation, i hvert fald en enkelt gang,
> selvom man venter sig. Vi var derfor allerede 9 uger henne, da vi

Man kan godt blive gravid lige efter stop med p-piller. Jeg havde kun
menstuation en gang før jeg blev gravid efter pillestop og jeg stoppede
endda midt i en pakke (fik menstuation så snart jeg stoppede). De to næste
gange gik der et par måneder. Men kvalme efter en uge tror jeg er
ønsketænkning, og forøvrigt ganske normalt, når man håber!!
Jeg håber dog for dig, at der er bonus!!!

Mvh Rikke

Fra : Mus

Dato : 03-07-05 18:47

> [...]
> ønsketænkning, og forøvrigt ganske normalt, når man håber!!
> Jeg håber dog for dig, at der er bonus!!!

Yep det kan man - men man kan først blive gravid omkring
ægløsningstidspunktet.
Man kan godt få kvalme ca en uge efter befrugtningstidspunktet, som jo kun
kan finde sted når der er et æg. Dvs ca midt mellem to menstruationer.

LN

Fra : Rikke & Per

Dato : 04-07-05 07:45

> [...]
> Man kan godt få kvalme ca en uge efter befrugtningstidspunktet, som jo kun
> kan finde sted når der er et æg. Dvs ca midt mellem to menstruationer.

Det er altså forskelligt hvornår man har ægløsning. Jeg har en veninde, der
mente at kondomet havde svigtet i en sikker periode, lige efter hendes
menstuation. men nej, hun var gravid, så det er ikke altid at ægløsningen er
midt imellem, men det er da reglen.

Rikke

Fra : Mus

Dato : 04-07-05 09:57

> [...]
> mente at kondomet havde svigtet i en sikker periode, lige efter hendes
> menstuation. men nej, hun var gravid, så det er ikke altid at ægløsningen

Nej jeg har heller ikke ægløsning midt i mellem, idet jeg har en lang
cyklus. Jeg har sågar læst mig til at man faktisk kan have ægløsning under
menstruation. Men det er vist ret atypisk.

Men hvis man går og har en forventning til at være gravid efter at have
været sammen i den "sikre" periode er der altså stor sandsynlighed for at
blive slemt skuffet.

LN

Fra : Carina Kristensen

Dato : 04-07-05 10:09

Ja det har jeg også læst, men det er jo som sagt nok ikke det mest
normale.
Ej i skal som sagt heller ikke tolke det som om at jeg nu forventer at
være
gravid, for som i siger er jeg så ikke gravid - sådan overhovedet efter
denne her omgang, så bliver jeg bare slemt skuffet. Vi prøver og prøver jo
bare til det en dag giver gevinst.

Fra : Mus

Dato : 04-07-05 13:59

> [...]
> denne her omgang, så bliver jeg bare slemt skuffet. Vi prøver og prøver jo

skriver det nok også lige så meget udfra, hvordan jeg selv havde det
dengang. Jeg sagde som dig. Det kommer når det kommer. Men et eller andet
sted derinde var de der forventninger og skuffede forventninger der altså.

LN

Fra : Carina Kristensen

Dato : 04-07-05 14:14

ja det har du jo vel egentligt ret i... det er jo også lidt svæt at lade
være med at håbe på at det sker nu... og jeg tror at det er ganske
normalt... Men naturen går nu sin gang som den går, og det kan man ikke
rigtig lave om på...
Selvom det nu ville være rigtigt lækkert af og til.... *smil*

Fra : Carina Kristensen

Dato : 04-07-05 09:46

jeg har altså også læst på nettet at grunden til at man siger at det er
sværere at blive gravid lige efter en p-pillestop er fordi at ens
ægløsning
kommer lidt som det passer den... Drn kan komme lige efter en menstruation
og eks lige inden en mens.

Fra : Cat

Dato : 04-07-05 22:41

> [...]
> menstuation. men nej, hun var gravid, så det er ikke altid at ægløsningen er

Jeg mener også at være blevet gravid d. 31/12 (fnis) efter at have haft
menstruation d. 23/12. Det er så otte dage. Men det kan jo godt være et
spørgsmål om at have en mand med meget levedygtige sædceller (hvad han i
øvrigt har ifølge en gynækolog, der checkede). Hvis de lever en 3-5
dage, så er vi ved at nå hen til 14.dage eller deromkring.

Men man skulle ikke kunne have graviditetssymptomer før ægløsningen,
selv om man så at sige får leveret nogle af råvarerne et par dage før.

Tine

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-07-05 23:17

Cat wrote:
> [...]

> Men man skulle ikke kunne have graviditetssymptomer før ægløsningen,
> selv om man så at sige får leveret nogle af råvarerne et par dage før.

skal vi virkelig til at regne på det så går der jo også nogle dage fra ægget
er befrugtet til det sætter sig fast i livmoderen, og dermed igen frigiver
nogle hormoner, somigen kan udløse graviditetstymptomer...

men derudover er jeg da en af dem der på dato og næsten klokkeslet kan sige
hvornår jeg blev gravid.... ;)

Fra : Mus

Dato : 05-07-05 10:20

..

> Men man skulle ikke kunne have graviditetssymptomer før ægløsningen,
> selv om man så at sige får leveret nogle af råvarerne et par dage før.

Medmindre det er psykisk betinget - og det er slet ikke så usædvanligt.

LN

Fra : karsten & Pia

Dato : 05-07-05 14:30

> .

> Medmindre det er psykisk betinget - og det er slet ikke så usædvanligt.
>

> LN

Under alle omstændigheder må en gravidetstest hos lægen kunne afsløre om det
er tilfældet eller ej.

MVH Pia

NB: Pøj pøj med projekt baby.

Fra : Carina Kristensen