amning og antihistaminer...
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-07-05 22:14

jeg er jo for nylig blevet moster til den skønneste lille pige, og ved at
hendes far døjer meget med høfeber (nok noget pollenallergi eller
lignende)....

sagen er den at min dejlige lille niece i dag lignede en med høfeber.....
nysen, rindende øjne, røde øjenomgivelser og halvsnottet.... hun virkede
ikke feberramt eller på anden måde syg...

min tanke er så, at sådan et lille myr kan man vel ikke bare administrere
antihistamin til, men er der nogen risiko ved at moderen evt tager
antihistaminer? vil det i givet fald blive ført over i barnet via
modermælken, og dermed lindre hendes gener (naturligvis under betingelse af
at lægen har sagt god for det.... min tankerække kører såmænd bare*G*)

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Melanie

Dato : 02-07-05 09:03

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af
> at lægen har sagt god for det.... min tankerække kører såmænd bare*G*)

Hej Sabina

Uhh det ville jeg snakke med lægen om. Jeg selv har planer om at blive
gravid og har derfor måttet skifte min høfebermedicin ud, da den jeg tog
kunne skade et foster (sagde lægen). Derfor syntes jeg det lyder farligt at
tage imod råd herindefra med mindre der er en læge iblandt os.
Tillykke med den lille nye og din moster titel hvis det er den første *S*

Mvh Melanie

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-07-05 14:27

Melanie wrote:

> [...]
> tog kunne skade et foster (sagde lægen). Derfor syntes jeg det lyder
> farligt at tage imod råd herindefra med mindre der er en læge iblandt

jeg søgte såmænd ikke råd at give videre*G* det var blot nysgerrighed.....
min søster har tænkt sig at tale med lægen om det, inden hun gør andet...

dog synes jeg det er logiskt at medicinen naturligvis ikek har samme effekt
på et barn, igennem modermælken, som den vil have på et nyt forster....

> Tillykke med den lille nye og din moster titel hvis det er den første
> *S*

tak, og ja det er det*G*

Fra : Milea

Dato : 02-07-05 16:22

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in

> [...]
> barnet via modermælken, og dermed lindre hendes gener (naturligvis
> under betingelse af at lægen har sagt god for det.... min tankerække

Tillykke med niecen

Da min yngste datter var omkring 2 år, fik hun flydende allergimedicin, i
stil med Zyrtec (antihistamin i pilleform), som min mand tager. Hun fik
det dog ikke mod høfeber, men nældefeber, men det virker på flere ting.
Vi fik det på recept ved lægen, og kan huske at der stod noget med
dosering til børn under 2 år. Vi kunne uden problemer få vores datter til
at tage det, ved brug af en engangssprøjte - samt smagte det lidt af
sukker. Virkningen indtraf rimeligt hurtigt, ca. 30 min. fra indtagelse.

Prøv at forhør lægevagten

/Milea

Fra : Ghita Jallow

Dato : 03-07-05 14:08

> [...]
> af
> at lægen har sagt god for det.... min tankerække kører såmænd bare*G*)

Da jeg ammede blev jeg frarådet min høfebermedicin da lægen ikke kunne
udelukke at der er sammenhæng mellem høfebermedicin og spædbørnsdød.
Jeg ammede i 3 år og led som en vanvittig i den periode fordi jeg ikke turde
tage medicinen
Ghita

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 15:22

"Ghita Jallow" <jallow@bonbon.net> skrev i en meddelelse news:42c7e2fe$0

> Da jeg ammede blev jeg frarådet min høfebermedicin da lægen ikke kunne
> udelukke at der er sammenhæng mellem høfebermedicin og spædbørnsdød.

Det lyder jo sådan set logisk nok, for den høfeber medicin man får i dag,
kan da virke enormt sløvende. Det gør den i hvert fald på min bedre halvdel,
der ikke kan tåle græs.

> Jeg ammede i 3 år og led som en vanvittig i den periode fordi jeg ikke
turde
> tage medicinen

Din stakkel.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Anita

Dato : 03-07-05 17:48

Buffy wrote:
> Det lyder jo sådan set logisk nok, for den høfeber medicin man får i
> dag, kan da virke enormt sløvende. Det gør den i hvert fald på min
> bedre halvdel, der ikke kan tåle græs.

Det har jeg nu aldrig mærket noget til. Og jeg tar dem stort set hele
sommer-sæsonnen - da jeg ikke tåler birk og græs.

Jeg er netop ved at afprøve et nyt mærke kaldet "Kestine", da jeg har haft
svært ved at holde høfeberen nede. Apotekeren sagde at det var et andet
aktivt stof og man derfor måtte tage 2 piller om dagen. De skulle derfor
være bedre, men jeg synes ikke der er nogen stor forbedring at spore.

Jeg tænkte at stoffet måske ikke var skadeligt under graviditet/amning, men
kan se på netdoktor, at de mangler viden om dette:
http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/kestine.htm

Venligst Anita

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 17:59

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse news:2vUxe.58054

> Det har jeg nu aldrig mærket noget til. Og jeg tar dem stort set hele
> sommer-sæsonnen - da jeg ikke tåler birk og græs.

Det er også græs, som min mand ikke kan tåle og vi bor lige midt i græsland.
Det han får nu hedder Mildin. Det er det mindst sløvende af de piller han
har prøvet. Den værste har været Clarityn ( tror jeg nok den hedder ).
Men folk reagerer jo forskelligt på medicin....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Anita

Dato : 03-07-05 18:18

Buffy wrote:
> [...]
> nok den hedder ).
> Men folk reagerer jo forskelligt på medicin....

Det er rigtigt. Jeg har prøvet mange forskellige slags heriblandt clarityn,
uden at være mærkbart sløvet af det.

Venligst Anita

Fra : Mus

Dato : 03-07-05 18:51

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har prøvet. Den værste har været Clarityn ( tror jeg nok den hedder ).
> Men folk reagerer jo forskelligt på medicin....

Jeg har birkepollen allergi.

Jeg går også helt i koma over Clarityn. Har faktisk ikke fundet noget der
ikke virker sløvende på mig.

Heldigvis har jeg intet haft i år overhovedet - om det skyldes at jeg lige
har født ved jeg ikke.

LN

Fra : Anita

Dato : 03-07-05 17:52

Nu blev jeg selvf. nysgerrig og fandt disse som må anvendes under
graviditet:

http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/cidron.htm
http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/gardex.htm
http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/cetirizinpcd.htm

Og der er sikkert flere. Men der er tilsyneladende begrænset viden om brug
af medicinen sammen med amning.

Venligst Anita