Børnepenge
Fra : Kristine Gazel

Dato : 01-07-05 12:29

Hejsa
Hvordan er det med udbetaling af børnepenge. Er det ikke her i Juli de
kommer?
Kommer de auomatisk, på en check, eller er der noget man skal gøre for at få
dem.
mvh Kristine.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-07-05 13:37

Kristine Gazel wrote:
> [...]
> kommer?
> Kommer de auomatisk, på en check, eller er der noget man skal gøre

http://www.barnets-abc.dk/%F8konomi/b%F8rnepenge.htm

der står at pengene udbetales automatisk til detr første kvartal efter
barnets fødsel, dvs i vil modtage 3.370 kr på en check her d. 20 juli, i vil
sikkert også modtage en oversigt over hvornår de udbetales og hvilke beløb
der er tale om, men jeg mener den oversigt kun udsendes en gang årligt..

pengene kan også udbetales på konto, det har jeg fået i flere år
efterhånden, men jeg mener man selv skal tilmelde sig den ordning.... det er
dog langt at foretrække synes jeg ;)

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Nette

Dato : 01-07-05 20:36

"Sabina Hertzum" skrev

> pengene kan også udbetales på konto, det har jeg fået i flere år
> efterhånden, men jeg mener man selv skal tilmelde sig den ordning.... det
er
> dog langt at foretrække synes jeg ;)

Det tror jeg ikke man skal mere. Jeg har ikke tilmeldt mig noget som helst,
men har altid fået dem direkte på min konto....

Nette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-07-05 20:35

Nette wrote:
> "Sabina Hertzum" skrev

> er
>
> Det tror jeg ikke man skal mere. Jeg har ikke tilmeldt mig noget som
> helst, men har altid fået dem direkte på min konto....

hvor pokker har de fået dit kontonummer fra??

Fra : Nette

Dato : 01-07-05 21:55

"Sabina Hertzum" skrev

> hvor pokker har de fået dit kontonummer fra??

Ja, se det spurgte jeg også om! - "De havde skam alle oplysninger" var
svaret, da jeg spurgte..... Og jeg undres stadig. Kan de ikke komme et eller
andet sted fra, hvor man også får noget andet udbetalt? Jeg aner det ikke.
Men jeg havde lige født og min energi var lig nul, så jeg tog mig til takke
med det svar jeg fik.

Nette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-07-05 22:10

Nette wrote:
> [...]
> aner det ikke. Men jeg havde lige født og min energi var lig nul, så
> jeg tog mig til takke med det svar jeg fik.

hehe, tja, jeg har selv oplyst mit kontonummer, og ville nok blive LIDT hys,
og føle mig en smule forfulgt hvis ikke jeg selv havde gjort det....
men ok, hvis man feks er inde i systemet, og får andre ydelser fra staten,
så ville det jo ikke kræve ret meget database arbejde at have kontonummeret
derfra.....

Fra : Nette

Dato : 03-07-05 21:02

"Sabina Hertzum" skrev

> hehe, tja, jeg har selv oplyst mit kontonummer, og ville nok blive LIDT
hys,
> og føle mig en smule forfulgt hvis ikke jeg selv havde gjort det....

Det var skam også derfor jeg reagerede dengang.

>men ok, hvis man feks er inde i systemet, og får andre ydelser fra staten,
> så ville det jo ikke kræve ret meget database arbejde at have
kontonummeret
> derfra.....

Jeg tror nu mere det handler om, at jeg har oplyst mit kontonummer i
forbindelse med overskydende skat. Men jeg er ikke helt sikker. Jeg kan i
hvert fald ikke se, hvorfra de ellers skulle have haft nogle oplysninger.
Jo,- fra da jeg fik barselsdagpenge måske.

Men jeg er nu godt tilfreds med at de går ind i banken,- så er jeg fri for
selv at sætte dem ind.

Nette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-07-05 21:36

Nette wrote:
> Men jeg er nu godt tilfreds med at de går ind i banken,- så er jeg
> fri for selv at sætte dem ind.

hehe jamen jeg er skam også glad for at de går direkte ind, det er slet ikke
det.... jeg vil personligt bare gerne have en ordentligforklaring på det*G*

Fra : Jens E. Nyborg

Dato : 04-07-05 15:53

Hej.

hvis du på noget tidspunkt har fået penge tilbage i skat(sat ind på din
konto), så har de dit kontonr. derfra.

mvh. Lise

Fra : Tina Christiansen

Dato : 01-07-05 23:19

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg ikke man skal mere. Jeg har ikke tilmeldt mig noget som
> helst,
> men har altid fået dem direkte på min konto....
>
> Nette

Hej Nette

Kan det mon ikke være fordi du har oplyst dit konto nummer i forbindelse med
for meget betalt skal. Jeg har selv været inde på toldskat.dk og oplyse
kontonummeret. Jeg kunne forestille mig at det er samme database det
offentlige bruger, så har du oplyst det i forbindelse med skat, så er der
såment nok derfra de har det

Med venlig hilsen
Tina

Fra : Katja Andersen

Dato : 02-07-05 11:41

"Tina Christiansen" <tinachr@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse

> [...]
> oplyse kontonummeret. Jeg kunne forestille mig at det er samme database
> det offentlige bruger, så har du oplyst det i forbindelse med skat, så er

Lige netop sådan det er.
Jeg var selv i banken engang for at få mine sat ind på konto, der sagde
bankdamen at hvis overskydende skat gik ind på min konto vil andre ydelser
fra told & skat også gøre det.
Men det kan jo ikke skade at gå i banken, så er man da på den sikre side.

Hilsen Katja

Fra : Gitte

Dato : 02-07-05 14:07

Hej

>Det tror jeg ikke man skal mere. Jeg har ikke tilmeldt mig noget som helst,
>men har altid fået dem direkte på min konto....

Tja, jeg får mine/vores på en chek. Og hver gang er der sådan en
tilmeldings-blanket med, man skal udfylde og sende ind, hvis man vil
have pengene overført til ens konto i stedet...
Så ved ikke lige helt, hvordan det kan være, at du ikke har skullet
tilmelde dig.

MVH
Gitte

Fra : Mette og René

Dato : 01-07-05 13:51

"Kristine Gazel" <kgazel@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer?
> Kommer de auomatisk, på en check, eller er der noget man skal gøre for at

hejsa

de kommer automatisk til moderen . 20 hver kvartal. Alle andre end moderen
skal søge om dem.
( såen har jeg læst mig til det på min kommunes hjemmeside)

mette

Fra : Kristine Gazel

Dato : 06-07-05 13:30

Hej
Tak for alle jeres svar. Nu ved jeg da, at jeg ikke skal undre mig over at
de ikke er kommet da de først kommer den 20. Jeg går ud fra at de ryger ind
på min konto, da jeg lige har fået skat tilbage, der bare blev sat ind.
Men det undrer mig at man får mere når barnet er lille - bruger man ikke
flere penge på barnet når det bliver større?
Vi har naturligvis købt store "etableringsting" til Elisabeth, såsom
barnevogn og puslebord, men nu er det mest udgifter til bleer og nyt tøj
(hun er ved at vokse ud af str. 62 nu, suk) vi har. Maden er jo gratis så at
sige - ihvertfald nogle måneder endnu.
Vi har i øvrigt haft forskud på glæderne i dag; hun har fået et spændende
aktivitetstæppe med dyr, lys og lyd.

KH Kristine.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-07-05 18:35

Kristine Gazel wrote:
> [...]
> Men det undrer mig at man får mere når barnet er lille - bruger man
> ikke flere penge på barnet når det bliver større?

tjooo det gør man i teorien, men jeg tror en af årsagerne til det højere
bidrag når ungene er små er nok primært bleudgiften, dernæst kommer der jo
en masse udskiftning af tøj i den tid, udgifterne til institution er højere,
og sidst men ikke mindst, har forældrene ofte en lavere indtægt mens ungerne
er små.... når de rammer 7 års alderen og falder prisen en anelse, tøjet
slides og bruges længere, og forældrene har bedre mulighed for at tage lange
arbejdsdage og deslige....

dejligt ;)

Fra : Nette

Dato : 06-07-05 21:15

"Kristine Gazel" skrev

> Men det undrer mig at man får mere når barnet er lille - bruger man ikke
> flere penge på barnet når det bliver større?

Jo,- vi bruger ca. 200 kr. om måneden på bleer. Tøjet,- ja, det koster
ingenting lige for tiden. Der er jo udsalg.
Men lur mig om jeg ville kunne holde en pige på 12 - 13 år hen med samme
beløb....

> [...]
> (hun er ved at vokse ud af str. 62 nu, suk) vi har. Maden er jo gratis så

Det kan ikke være legetøj og sådan de skal kunne bruges til. For hvad så når
man får nr. 2 eller 3? Legetøj kan snildt gå i arv,- Men det betyder ikke at
børnepengene halvveres.

Det burde være omvendt. Når ungerne bliver større er de mere kritiske-
også med om arvecyklen er rød, når det er en dreng der skal bruge den osv.

> Vi har i øvrigt haft forskud på glæderne i dag; hun har fået et spændende
> aktivitetstæppe med dyr, lys og lyd.

Har du været i Føtex? De har vildt meget babylegetøj til ikke ret mange
penge. Jeg fik helt lyst til at købe mig fattig.

Nette

Fra : Cat

Dato : 07-07-05 17:45

Kristine Gazel skrev:
> [...]
> sige - ihvertfald nogle måneder endnu.
> Vi har i øvrigt haft forskud på glæderne i dag; hun har fået et spændende

Børneinstitutioner er en stor post, når de er små. De fleste går jo i
gratis skole og betaler så kun omkring 1000 i eftermiddagspasning.

Måske det er derfor.

Tine

Fra : Kristine Gazel

Dato : 20-07-05 22:13

"Kristine Gazel" <kgazel@sol.dk> wrote in message
> [...]
> de ikke er kommet da de først kommer den 20. Jeg går ud fra at de ryger
> ind på min konto, da jeg lige har fået skat tilbage, der bare blev sat

Og det gjorde de ikke. Jeg fik en check plus en talon som jeg udfylde med
kontonummer etc skulle aflevere i banken, så bliver de sat ind på min konto
nælste gang.

mvh Kristine.