Hjælp til plet
Fra : Heidi

Dato : 29-06-05 19:31

Hej.

Jeg vidste ikke lige, hvor jeg skulle putte det her spørgsmål ind.

Mit problem er:

I vinters dryppede der noget snavs fra vores bagagerumsklap ned på
indersiden af vores barnevognskaleche, der ikke var slået op :(
Stoffet i kalechen er lysegråt og 100 % bomuld.
Der er så en venlig sjæl, som ville hjælpe med at få pletten væk med "silit
bang" Det fjernede ikke pletten.. men efterlod en lyserød skjold.
Jeg har ikke mulighed for, at trække stoffet af kalechen og putte det i
vaskemaskinen.
Jeg har duppet med våde kludde for at se, om det var muligt, at trække
snavset ud eller bare fjerne den lyserøde skjold.

Er der nogen som har en ide til, hvad jeg skal gøre?

På forhånd tak
//HPP

Fra : Carina Kristensen

Dato : 29-06-05 22:01

der er flere arter af cilit bang... har hørt meget dårligt nogen af
arterne.. Den som jeg synes er god er geleén... den synes jeg er ufattelig
god.. Ved ikke lige om det er den du har prøvet... men for mig virker den
perfekt til at fjerne pletter alle vegne..

Fra : Nicholai

Dato : 30-06-05 07:40

Hej.

Den som er blevet brugt til vognen er en sprøjteflaske.
Det er ikke mig selv, som har påført cilit bang på vognen.
Men en som vill hjælpe, og det var da også en sød tanke.
Jeg vil prøve geleén. Det kan jo næsten ikke blive værre end nu.

//HPP

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-07-05 13:40

Heidi wrote:
> [...]
> snavset ud eller bare fjerne den lyserøde skjold.
>
> Er der nogen som har en ide til, hvad jeg skal gøre?

Oxy action (fås i både spray og pulverform) synes jeg er super effektivt....
det tager simpelthen alt jeg kan drømme om, selv indtørret kattegalde med
grønne blade i (i de tilfælde hvor katten har kastet op bag en plante eler
under sofaen)...
Cilit Bang er jeg ikke begejstret for.... synes slet ikke det holder hvad
det lover, og ville aldrig turde bruge det på stof, pga den lyserøde
farve....

Oxyaction derimod er hvid og virkelig effektiv... har endda fjernet
rødvinspletter på sart hvidt striktøj med det....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Carina Kristensen

Dato : 01-07-05 20:41

gud jeg ved vist heller ikke lige hvad jeg snakker om her.
Det var da bestmt også vanish oxy action jeg mente (geleén).... sorry..

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-07-05 21:31

Carina Kristensen wrote:
> gud jeg ved vist heller ikke lige hvad jeg snakker om her.
> Det var da bestmt også vanish oxy action jeg mente (geleén)....
> sorry..

*G* shit happens, men sæfølig.... oxyaction er jo i en lyserød beholder, og
det der kommer ud af den er hvid, mens cilit bang er i en lille beholder og
det der kommer ud er lyserødt...
Honest mistake ;)