Bruge Linux programmer i VMWARE?
Fra : Paminu

Dato : 14-07-05 11:32

Nu har jeg installeret Ubuntu Linux i VMWARE. Men jeg kunne godt tænke mig
at kunne bruge programmerne i et seperat vindue og så holde VMWARE
minimeret, er dette muligt?

Det er ret irreterende at man ikke kan hive vinduerne ud over VMWARE
grænsen.

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 14-07-05 12:08

Paminu wrote:
> Nu har jeg installeret Ubuntu Linux i VMWARE. Men jeg kunne godt tænke mig
> at kunne bruge programmerne i et seperat vindue og så holde VMWARE
> minimeret, er dette muligt?

Nej, ikke med VMWare.

/Magnus

--
"Ford, you're turning into a penguin. Stop it."

Douglas N. Adams (1952-2001)

Fra : Rune Maagensen

Dato : 14-07-05 13:00

Paminu wrote:
> [...]
> minimeret, er dette muligt?
>
> Det er ret irreterende at man ikke kan hive vinduerne ud over VMWARE

Det er desværre ligeså umuligt som at hive vinduerne ud af skærmen og
over på tapetet. Vmware er en maskine i maskinen så Ubuntu ved slet ikke
at der er et system over den.

Du kunne evt. køre en x-server, men så er det nok nemmere at køre
windows programmerne i en windows guest system på linux host.

mvh Rune

Fra : Kasper Dupont

Dato : 15-07-05 00:03

Paminu wrote:

> Nu har jeg installeret Ubuntu Linux i VMWARE. Men jeg kunne godt tænke mig
> at kunne bruge programmerne i et seperat vindue og så holde VMWARE
> minimeret, er dette muligt?

Det kan kun lade sig gøre ved at køre X serveren på
host systemet i stedet for under VMWare. Og det
afhænger af hvilken X server du bruger.

Og hvis du foretrækker at arbejde med en X server på
host systemet, så kan du måske helt undvære VMWare
og køre med User Mode Linux i stedet. VMWare giver
dig flere features end blot grafikkortsemulering, så
det kan sagtens være, du vil blive ved med at bruge
VMWare alligevel.

Mig bekendt kan UML ikke køre under Windows, i så
fald kan man bruge coLinux, der fungerer lidt ligesom
UML.

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.