Export af mails på SME
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 09-07-05 07:56

Hejsa

Jeg har taget en drastisk beslutning om at hive stikket på min SME
server og kaste en Windows på i stedet. Lad venligst være med at
kommentere denne beslutning.

I den forbindelse har jeg brug for at kunne exportere samtlige
eksisterende mails ud, så jeg senere kan smide dem ind i Outlook. FOr
mig at se er der 2 muligheder:

1) Jeg auto-arkiverer ALT i min Outlook til en pst fil, som jeg senere
smider tilbage

2) Jeg finder en smart export funktion

Kan I hjælpe med 2'eren?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 09-07-05 10:08

On Sat, 09 Jul 2005 08:55:37 +0200, Bo Kamp Dudek <bo@fjernbodudek.dk> wrote:

> I den forbindelse har jeg brug for at kunne exportere samtlige
> eksisterende mails ud, så jeg senere kan smide dem ind i Outlook. FOr
> mig at se er der 2 muligheder:

3) Flyt alt din mail til en ekstern IMAP-server, installér
Windows, flyt din mail til lokal IMAP-server på Windows.

--
Stig

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 09-07-05 10:23

[...]

>3) Flyt alt din mail til en ekstern IMAP-server, installér
>Windows, flyt din mail til lokal IMAP-server på Windows.

hvordan ?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 09-07-05 13:43

On Sat, 09 Jul 2005 11:23:02 +0200, Bo Kamp Dudek <bo@fjernbodudek.dk> wrote:

> hvordan ?

Der er intet Unix i ovenstående, men spørg evt. i en Windows-gruppe.

--
Stig

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 09-07-05 16:01

[...]

>Der er intet Unix i ovenstående, men spørg evt. i en Windows-gruppe.

der er intet unix i at jeg ikke ved, hvordan jeg får trukket mails ud
fra min SME server (e-smith) til en anden ?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 09-07-05 17:33

Den Sat, 09 Jul 2005 17:00:38 +0200 skrev Bo Kamp Dudek:
> [...]
>
> der er intet unix i at jeg ikke ved, hvordan jeg får trukket mails ud
> fra min SME server (e-smith) til en anden ?

Der er intet unix-specifikt i at flytte mails fra en IMAP-server til en
anden. Det var det han svarede på.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 09-07-05 18:56

On Sat, 09 Jul 2005 17:00:38 +0200, Bo Kamp Dudek <bo@fjernbodudek.dk> wrote:

> der er intet unix i at jeg ikke ved, hvordan jeg får trukket mails ud
> fra min SME server (e-smith) til en anden ?

Nej, intet Unix - du klarer det hele fra E-mail klienten (Outlook?).

--
Stig

Fra : Rune Maagensen

Dato : 12-07-05 09:17

Bo Kamp Dudek wrote:
> Hejsa
>
> Jeg har taget en drastisk beslutning om at hive stikket på min SME
> server og kaste en Windows på i stedet. Lad venligst være med at
> kommentere denne beslutning.

Men hvorfor? Hvad er det som Windows kan som Linux ikke kan?

> [...]
> mig at se er der 2 muligheder:
>
> 1) Jeg auto-arkiverer ALT i min Outlook til en pst fil, som jeg senere

Mon ikke der er en på download.com? :)

Hvor vil du have dine mails? Er der flere brugere? Skal de ligge gemt på
en cd? eller skal de ind i en ny imapserver?

Hvis de bare skal ligge i outlook kan du vel hente dem med pop3.

ellers kan du:
1. som root cd /;rgrep -i "seneste subject linie i din email" * (ja det
er grimt) eller cd/; find -iname ditmailbrugernavn, ved nærmere
eftertanke bør den sidste løsning bruges først.
2. se om du nu kan deducere dig frem til strukturen i dine mails, fx med
less.
3. overveje hvor dine mails skal hen, og om de ikke skal behandles på
linux systemet, så du ikke står med et MS produkt som ikke kan læse en
fuldt ud åben struktur.

mvh Rune