LYD på FC4, hvordan ???
Fra : KE Kofod

Dato : 03-07-05 01:10

Hej kære venner !.
Jeg har nu kørt med FC3 i et stykke tid, den har faktisk kørt ganske
godt. Men havde nu for meget rod i den, så jeg har nu lavet en helt ny
installation af FC4, men jeg har ingen LYD ???.
Jeg har været inde under SKRIVEBORD og ind i SYSTEMINDSTILLINGER og SØG
EFTER LYDKORT.
Den skriver så:
DEN HAR FUNDET:
Producent: VIA
Model: Technologies, Inc. VT82C686 AC97 Audio Controller
Modul: snd-via82xx
Jeg kører en: AFSPIL LYDPRØVE ( der kommer ikke en lyd ) !!!.
Den skriver så til mig: Automatisk opdatering af lydkort virker ikke og
der vil ikke være lyd på.
Og det er der s..... heller ikke !.
Ingen system lyde og min CD afspilder kommer der heller ikke noget ud af
???.
Jeg havde lyd på min gamle FC3 !.
Hvad har jeg nu rodet mig ud i ????.
Please help me.

Mvh. KE Kofod

Fra : Anders Lund

Dato : 03-07-05 02:35

KE Kofod wrote:
Ingen system lyde og min CD afspilder kommer der heller ikke noget ud af
> ???.
> Jeg havde lyd på min gamle FC3 !.
> Hvad har jeg nu rodet mig ud i ????.

Kontroller lige en ekstra gang at kablerne sidder som de skal. Bare så
vi ikke kæmper med et basalt problem. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : KE Kofod

Dato : 03-07-05 08:10

Hej Anders.
Tak for info.
Jeg vil jo tro at kablerne sidder der hvor de skal, ja der var lyd på
min FC3 !!!, og den skriver jo faktisk at der ikke er lyd på den.
Kan den se om jeg har kablerne monteret ????.
Er det ikke min FC4 der ikke kan finde mit lydkort ???.
Jeg har godt nok min lille højttaler oppe i højre hjørne.
Kan I hjælpe mig ???.
Mvh. KE Kofod

Fra : KE Kofod

Dato : 03-07-05 23:46

KE Kofod wrote:
> [...]
> Modul: snd-via82xx
> Jeg kører en: AFSPIL LYDPRØVE ( der kommer ikke en lyd ) !!!.
OK da, jeg kan høre LYD ved LYDTEST hvis jeg har skruet op for alt hvad
der har med lyd at gøre og skruet helt op for mine HT !.
Men hvorfor er så min meget svagere end da jeg brugte FC3, der havde jeg
masser af lyd ved CD afspikdning.
Når jeg BOOTer op kan jeg se at den skriver OK ved LYD, så den må da
have fundet noget ???.