tail -f screenlog.0
Fra : Kasper Dupont

Dato : 28-06-05 15:30

Jeg har et program kørende som root under en screen.
For at jeg ikke behøver være root hver gang jeg vil
tage et kig på outputet har jeg så ladet screen
logge outputet til en fil, som en vilkårlig bruger
kan læse.

Nu prøvede jeg så at bruge tail -f til at følge med
i outputet. Det fungerer sådanset fint nok, men på
et tidspunkt undervejs dukkede denne fejlmelding op.

tail: screenlog.0: file truncated

Hvad kan den melding skyldes? Intet tyder på at
filen faktisk er blevet truncatet. Den indeholder
alt hvad den burde indeholde.

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.

Fra : Esben Pedersen

Dato : 28-06-05 18:19

Kasper Dupont wrote:
> [...]
>
> tail: screenlog.0: file truncated
>
> Hvad kan den melding skyldes? Intet tyder på at
> filen faktisk er blevet truncatet. Den indeholder

Hvorfor ændrer du ikke bare rettighederne på log filen? Det lyder som om
du prøver at gå over åen efter vand.

/Esben

Fra : Kent Friis

Dato : 28-06-05 20:07

Den Tue, 28 Jun 2005 19:19:15 +0200 skrev Esben Pedersen:

> Hvorfor ændrer du ikke bare rettighederne på log filen? Det lyder som om
> du prøver at gå over åen efter vand.

Læs ovenstående igen. Han siger det er et program der kører under
screen han gerne vil se outputtet fra. Ikke en log-fil.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.