Debian, apt og PHP5
Fra : Kasper Johansen

Dato : 25-06-05 12:59

Hej gruppe.

Jeg er ikke lige den bedste til Linux (og valgte derfor Debian, eftersom apt
var utroligt nemt at installere programmer og pakker med).

Jeg undrer mig dog lidt over at (når jeg kører testing-release (sarge)) apt
ikke indeholder PHP5 som installerbar pakke?

Jeg vil gerne have apt til at administrere mine programmer, eftersom det
sikrer mig en konstant opdateringer (i stedet for at gøre det selv).

Kan det have noget at gøre med et de mirrors jeg har tilføjet til
sources.list (apt-sources-filen), ikke har et mirror hvor PHP5 er lagt ud
som en pakke? Eller kan jeg have gjort andet galt? Eller kan det virkelig
passe at der ikke er lavet en PHP5-pakke?

Jeg takker for alle svar og henvisninger.

--
Mvh Kasper Johansen aka knj

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-06-05 14:01

On Sat, 25 Jun 2005 13:59:02 +0200, Kasper Johansen wrote:

> [...]
> som en pakke? Eller kan jeg have gjort andet galt? Eller kan det virkelig
> passe at der ikke er lavet en PHP5-pakke?
PHP5 findes kun i experimental, men den ansvarlige for PHP5 hos Debian har
lavet pakker til Sarge og Sid, som du kan hente via apt, ved at tilføje
denne linje i /etc/apt/sources.list

deb http://people.debian.org/~dexter php5 sarge

--
Hilsen/Regards