Synaptic og su
Fra : Henry Vest

Dato : 23-06-05 20:11

Jeg har fået (endnu) et mystisk problem med Kubuntu. Når jeg vil starte
synaptic spørger den om password. Fint nok, jeg plejer at indtaste det, og
så er alt okay. Men nu siger den: conversation with su failed. Hvad pokker
kan der være sket?

--
Henry Vest

Fra : Kasper Dupont

Dato : 24-06-05 09:17

Henry Vest wrote:

> [...]
> så er alt okay. Men nu siger den: conversation with su failed. Hvad pokker

Her ville jeg nok gå i gang med strace. Noget i
retning af:
strace -o output.txt -f synaptic
(Jeg ved ikke hvordan du plejer at starte synaptic,
men hvis du plejer at starte det ved at skrive
synaptic i kommandolinien burde ovenstående virke).

Dernæst er det så bare at kigge gennem outputet for
at finde årsagen.

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-06-05 09:55

Henry Vest <henry_vestFJERN@get2net.dk> skrev 2005-06-23:
> [...]
> så er alt okay. Men nu siger den: conversation with su failed. Hvad pokker

Hvis du i en kommandolinie skrive su også enter hvad sker der så?

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Henry Vest

Dato : 26-06-05 11:08

Problemet er løst! Brugeren var blevet fjernet fra gruppen admin der står
i /etc/sudoers.

Tak for svarene.

--
Henry Vest