msgfmt og danske tegn
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 16-06-05 21:50

Hejsa

Jeg sidder og leger med at lave min hjemmeside lidt international (det er en
MEGET vigtig hjemmeside :) - men det er noget bøvl med danske tegn og
msgfmt... med andre ord: det virker ikke.

Er det med xgettext og msgfmt noget som kun virker på u-danske tegn?

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-06-05 22:11

On Thu, 16 Jun 2005 22:49:51 +0200, Thomas Lindgaard wrote:

> Er det med xgettext og msgfmt noget som kun virker på u-danske tegn?
Man msgfmt giver blandt andet:
-l, --locale=LOCALE
locale name, either language or language_COUNTRY

Så med option --locale=da_DK

Så burde de virke på danske tegn. Dit problem har sikkert været, at
msgfmt har benyttet systemets tegnsæt, hvis ikke var specificeret med
--locale

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 16-06-05 22:28

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Så burde de virke på danske tegn. Dit problem har sikkert været, at
> msgfmt har benyttet systemets tegnsæt, hvis ikke var specificeret med

Problemet er bare, at --locate kun kan bruges sammen med C#, Java eller Tcl
- ikke PHP...

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-06-05 22:36

On Thu, 16 Jun 2005 23:27:32 +0200, Thomas Lindgaard wrote:

> Problemet er bare, at --locate kun kan bruges sammen med C#, Java eller
> Tcl - ikke PHP...
Du kunne jo bare have sagt, at det var til PHP
Se http://dk2.php.net/manual/en/ref.gettext.php
Det kræver dog, at modulet er installeret på i PHP på serveren.
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen