MS Windows
briani 27239
Hvor finder jeg serienummeret?
Fra : Monty

Dato : 17-07-05 16:50

Jeg har en maskine hvor jeg skal have lagt win98 ind på men jeg kan ingen
steder finde den bog jeg har med beviset på. Jeg har dog stadig den
originale cd.

Hvad gør man så? Findes der nogle standard serielnummer man kan bruge?

Monty

Fra : Petersen_Michael

Dato : 17-07-05 20:07

In news:42da7e1b$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Monty <monty@mail.tdcadsl.dk> Typed:

> Hvad gør man så? Findes der nogle standard serielnummer man kan bruge?

Det lyder som et warez spørgsmål..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Per Rønne

Dato : 17-07-05 19:52

Monty <monty@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> originale cd.
>
> Hvad gør man så? Findes der nogle standard serielnummer man kan bruge?

Skriver serienummeret på CDen, når man har fundet bogen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kurt Lund

Dato : 17-07-05 20:50

"Monty" <monty@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> originale cd.
>
> Hvad gør man så? Findes der nogle standard serielnummer man kan bruge?

Hvis du bruger http://www.google.dk/

og søger på keyfinder finder du evt denne side
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml

det lille stykke software kan fortælle hvad din cd key er

Kurt

Fra : Monty

Dato : 17-07-05 22:13

> [...]
> http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml
>
> det lille stykke software kan fortælle hvad din cd key er

Jeg har prøvet at bruge keyfinder. Den virker fint på min xp maskine men
hvordan får jeg den til at finde nummeret på en vin98 cd rom?

Monty

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-07-05 22:24

Monty skrev:

>Jeg har prøvet at bruge keyfinder. Den virker fint på min xp maskine men
>hvordan får jeg den til at finde nummeret på en vin98 cd rom?

Det står ingen steder i cd'ens indhold, du kan kun finde det i en
installeret version.
--
Knud

Fra : Monty

Dato : 18-07-05 04:58

> Det står ingen steder i cd'ens indhold, du kan kun finde det i en
> installeret version.

Hvordan kan det så være at man skal indtaste et serienummer? Jeg mener man
skulle tro at når man indtaster et serienummer så går den ud og undersøger
om det passer med den der ligger på cdèn?

Monty

Fra : Ricko.

Dato : 18-07-05 05:35

> [...]
> skulle tro at når man indtaster et serienummer så går den ud og undersøger
> om det passer med den der ligger på cdèn?

Så skulle der jo ligge millioner af koder på cd fordi det er ikke kun dit
nummer der låser din skive op ,alle der har en win 98 kan låse din op med
deres kode, Det drejer sig om den rigtige rækkefølge af en samling tal og
bogstaver som tilsammen danner en kode som skiven så kan åbnes med.

Fra : Hans

Dato : 17-07-05 20:43

Monty wrote:
> [...]
> den originale cd.
>
> Hvad gør man så? Findes der nogle standard serielnummer man kan bruge?

Du kan vel ringe til MS og få et nyt hvis du ejer original cd'en.

Hans

Fra : Pico

Dato : 17-07-05 20:43

Monty wrote:
> [...]
> den originale cd.
>
> Hvad gør man så? Findes der nogle standard serielnummer man kan bruge?

Hvis du havde læst lidt tilbage i gruppen ville du have set en der
mangler nummerret til XP og et af svarene er ret generelt så jeg tror
det kan bruges til Win 98 også. Jeg har copy pastet:

John wrote:
[Finde den key Windows XP er installeret med]
> Jeps, hent Belarc Advisor (gratis):
> http://www.snapfiles.com/get/belarc.html
>
> Kør programmet, og print siderne ud.

For andre interesserede kan programmet Lavalys EVEREST Home Edition også
finde key'en og det lille smarte program 'ViewKeyXP' (32KB):
http://www.webtree.ca/windowsxp/tools/ViewKeyXP.exe

Pico