MS Windows
briani 27239
Windows XP går i "Sleep mode"
Fra : Lars Hansen

Dato : 06-07-05 15:17

Hej i Gruppen

Jeg sad i dag hos en kunde der havde et mystisk problem som sansynligvis
ender med en ren installation hvis ingen her kan hjælpe mig.

De kører med Windows XP dansk med SP2 på en compaq DC7600. (Fed PC for
øvrigt).
Kunden har ca 25-30 stk. af denne PC og de er alle installeret nøjagtigt
ens, men den ene skaber lidt problemer.

Når man tænder den gør den lidt forskelligt for hver gang.
Nogle gange går den i dvale inden for ca 20 sekunder.
Andre gange med det samme.
og igen andre gange kører den fint i op til et par timer og går så i
dvale......

Når man en sjælden gang oplever at den får startet Windåse op kører det hele
fint i et stykke tid, men pludselig skriver den "Windows going into sleep
mode" og straks efter går den i dvale... (Bemærk lige at jeg skrev at det
var en Dansk Windows XP....)

Min mistanke hælder kraftigt i retning af en virus siden den nu gør det på
forskellige tidspunkter og snakker engelsk i den lille boks der kommer
frem...

Hvad tror I der kan være galt???

Med venlig hilsen
Lars Hansen

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 07-07-05 10:18

Hej Lars
Om det er en virus eller ikke kan jeg ikke sige dig. Så vidt jeg husker så
styrer windows alle strømsparende funktioner via bios. Dvs. at du ved at gå
ind i bios og slå alle strømsparefunktioner fra kan hindre windows i at gå i
dvale. Hvis din kunde har 25 - 30 maskiner af den slags så er der vel også
installeret et ordentligt virusprogram, ikke fordi jeg dermed vil sige at
man så ikke kan få en virus men sansynligheden bliver unægtelig mindre. Men
nu kan du jo i første omgang se om du kan hindre window i at gå i "sleep
mode" og så bagefter finde en evt. virus.
mvh
Kurt

Fra : Henrik Bonde

Dato : 07-07-05 11:19

On Wed, 6 Jul 2005 16:16:39 +0200, "Lars Hansen"
<Lars.oeland@inet.uni2.danmark> wrote:

> [...]
>Andre gange med det samme.
>og igen andre gange kører den fint i op til et par timer og går så i

Nogle keyboards har en genvejstast til dvale.
Måske er problemet et defekt keyboard, en dårlig driver, eller måske
er softwaren til keyboardet ikke configureret ordentligt.

Bare en tanke.

mvh
Henrik Bonde

Reply adresse virker ikke. Udskift INVALID med dk