MS Windows
briani 27239
Athlon64 og XP
Fra : Tonni Madsen

Dato : 03-07-05 19:44

En af mine venner har lige købt en Athlon 64 (tror det var en 3200+) og køre
med den "almindelige" xp pro.
Jeg kom til at tænke på om han vil få noget nævneværdigt ud af at skifte til
Win XP 64bit, hvad almindelige kontor programmer og spil angår, eller gør
det ikke den store forskel...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-07-05 20:04

Tonni Madsen skrev:

> Jeg kom til at tænke på om han vil få noget nævneværdigt ud af
> at skifte til Win XP 64bit, hvad almindelige kontor programmer
> og spil angår, eller gør det ikke den store forskel...

Efter min mening ikke en forskel, som er værd helt at skippe den
gamle WinXP for. Der er ingen tvivl om, at jeg kan mærke forskel
på hastigheden her. WinXP x64 er hurtigere, men det er så til
gengæld også svært at få fat i drivere til alt mit hardware og
det vil din kammerat temmelig sikkert også få, så hvis han har
planer om at få fat i WinXP x64, kan jeg anbefale ham at installere
den på et andet drev eller en anden partition, så han stadig har
mulighed for at boote til den gamle WinXP.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Tonni Madsen

Dato : 06-07-05 21:42

> [...]
> den på et andet drev eller en anden partition, så han stadig har
> mulighed for at boote til den gamle WinXP.

Ok ja der skal jo naturligvis også bruges nye drivers det havde jeg ikke
tænkt på, men hvis de er til at finde, skulle der så være andet til hindre
for at skifte, jeg tænker på spil og programmer, vil de "gamle" virke som
det skal, eller skal det også være "64bit udgaver"??

Mvh Tonni Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-07-05 22:18

Tonni Madsen skrev:

> jeg tænker på spil og programmer, vil de "gamle" virke som det
> skal, eller skal det også være "64bit udgaver"??

Nogle vil, og andre vil ikke. Det kommer an på, hvad programmerne
skal udføre, men de fleste vil køre fint under WOW64 (x86 emulatoren
som 32-bit-programmer kører under).

Se evt.:
<http://www.3dvelocity.com/articles/win64compatibility/win64softlist.htm>

Hilsen