BF2 Helikopter?
Fra : sls\(2770\)

Dato : 16-07-05 18:30

Nu når vi snakker BF2, hvordan flyver man den heliSKODter. Jeg vil helst
undgå at skulle invistere i et joystik.
Jeg kan godt få den til at lette og flyve frem, men så heller ikke mere.
Prøver jeg at dreje, så kan jeg ligeså godt hoppe ud af dyret.

Sid

Fra : MuLLe

Dato : 16-07-05 19:08

"sls(2770)" wrote .
> [...]
> Jeg kan godt få den til at lette og flyve frem, men så heller ikke mere.
> Prøver jeg at dreje, så kan jeg ligeså godt hoppe ud af dyret.

Hæ hæ hæ kan ikke hjælpe dig, flyver med joy.
Jeg kan sku' heller ikke flyve med mus og key.

MvH MuLLe

P.S. Men det hjælper at sætte sensitiviteten op på musen.

Fra : Michael

Dato : 16-07-05 19:23

sls(2770) wrote:
> [...]
> Jeg kan godt få den til at lette og flyve frem, men så heller ikke mere.
> Prøver jeg at dreje, så kan jeg ligeså godt hoppe ud af dyret.

Kan desværre ikke hjælpe da jeg endnu ikke har spillet. :( Men vil gerne
lige høre....Kunne du finde ud af at flyve helikopter i
BF1 - Desert Combat?

/Michael Villekjær

Fra : BuFFerz

Dato : 16-07-05 19:27

Det jeg har gjordt er at i options har jeg sat mouse til invent.. men det er
en smagssag hvordan man føler det naturligt.

Basic så holder du ballancen med musen og styrer op/ned med W og S knapperne
og drejer med A og D
Musen bruges til at holde ballancen.

--
Bufferz
www.Yoo.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 16-07-05 19:32

> [...]
> Jeg kan godt få den til at lette og flyve frem, men så heller ikke mere.
> Prøver jeg at dreje, så kan jeg ligeså godt hoppe ud af dyret.

Træning ;)

Flyver du med inverteret mus? - Det kan jeg ihvertfald kun anbefale da du så
har "joystick-logik", altså fremad med musen = fremad med helikopeteren!

Anyway, bruger du D+A når du drejer? (Strafe højre/venstre)
Hvis ikke, prøv det! - Selvfølgelig skal du også dreje med musen
samtidigt...

Nu har jeg fløjet lidt og er blevet halvgod med helikopteren - og jeg bruger
kun mus+taster, så det kan sagtens lade sig gøre...

Brian

Fra : sls\(2770\)

Dato : 16-07-05 20:12

Hey Alle..

Takker for hjælpen, har lige landet min første helikopter
Jeg er rimlig ny i BF, og har kun lige spillet BF1 et par gange på netcafe,
og
der var ikke tid til at lære at flyve det monstrom...
Gjorde også den fejl at sidde "inde" i helikopteren, men et lille tryk på C,
hjælp også en del.

Hvor spiller i ellers henne? Jeg er city member på boomtown, men kan ikke
finde ud af at komme på deres servere?
Jeg kunne også oprette en server, hvis der var nogen fra gruppen der ville
dyste lidt?

Mvh Sid

Fra : Brian Lund

Dato : 16-07-05 20:57

> [...]
netcafe,
> og
> der var ikke tid til at lære at flyve det monstrom...

Nej, mange har svært ved at styre dem ;)
Jeg synes selv jeg har lært det rimeligt hurtigt, men nu har jeg lidt
erfaring fra flight simulator og fra rigtige fly, dog ingen helier :)

> Gjorde også den fejl at sidde "inde" i helikopteren, men et lille tryk på
C,
> hjælp også en del.

Du kan også bruge F9, F10, F11 og F12!
Så du flyver dyret ved at se den udefra? - Det er nærmest umuligt med
helikopteren hvis du spørger mig! :)

Når jeg hopper ind i fly/helikoptere trykker jeg en enkelt gang på F9 for at
få panelerne til at forsvinde!

> Hvor spiller i ellers henne? Jeg er city member på boomtown, men kan ikke
> finde ud af at komme på deres servere?

Det er ikke nødvendigt at være city member!
Gå ind i multiplayer menuen i BF2 og søg efter "boom" og så kommer deres
servere op :)

> Jeg kunne også oprette en server, hvis der var nogen fra gruppen der ville
> dyste lidt?

Tror det kræver "en smule" i upload!

Brian

Fra : sls\(2770\)

Dato : 16-07-05 21:06

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> C,
>
> Du kan også bruge F9, F10, F11 og F12!
> Så du flyver dyret ved at se den udefra? - Det er nærmest umuligt med

Det virker ellers fint, man ser heller ikke selve helikopteren udefra
men den fjerner bare noget af det grafik man ikke bruger.

> Når jeg hopper ind i fly/helikoptere trykker jeg en enkelt gang på F9 for
> at
> få panelerne til at forsvinde!

Det må jeg så lige prøve.

> Det er ikke nødvendigt at være city member!
> Gå ind i multiplayer menuen i BF2 og søg efter "boom" og så kommer deres
> servere op :)

Tak, troede jeg skulle være logget ind som citymember..

> Tror det kræver "en smule" i upload!

Ja, men jeg har en ekstra maskine som burde kunne køre en 32 spillers
server.

Mvh Sid

Fra : Brian Lund

Dato : 16-07-05 21:30

> Det virker ellers fint, man ser heller ikke selve helikopteren udefra
> men den fjerner bare noget af det grafik man ikke bruger.

Du mener panelerne? ;)
Jeg bruger C til at dukke mig med!

> Det må jeg så lige prøve.

Det er åbenbart det samme du gør...

> Ja, men jeg har en ekstra maskine som burde kunne køre en 32 spillers
> server.

Jeg tvivler på din upload er stor nok til at kunne klare 32 spillere!
Du vil måske kunne klare 4-8 uden lag hvis du har en 512 vil jeg tro...

Brian

Fra : sls\(2770\)

Dato : 16-07-05 21:36

> Du mener panelerne? ;)
> Jeg bruger C til at dukke mig med!

> for

> Det er åbenbart det samme du gør...

Ja, det er åbenbart samme funktion, mener ikke jeg har lavet om på C tasten.

> Jeg tvivler på din upload er stor nok til at kunne klare 32 spillere!
> Du vil måske kunne klare 4-8 uden lag hvis du har en 512 vil jeg tro...

Jeg har 6/6Mbit linie, det burde også være nok til en 64 spilllers server,
men der er det
min ekstra computer der ikke kan følge med (P4 2.4 1GB ram)

Mvh Sid

Fra : Brian Lund

Dato : 16-07-05 22:16

> Jeg har 6/6Mbit linie, det burde også være nok til en 64 spilllers server,
> men der er det
> min ekstra computer der ikke kan følge med (P4 2.4 1GB ram)

A-ha, ja der er jo nogen der åbenbart kan! ;)

Måske kan den klare det som dedicated? - Men jeg tror nu godt nok at 64 er
lige i overkanten på din forb alligevel!

Brian

Fra : Saitek

Dato : 17-07-05 10:03

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan godt få den til at lette og flyve frem, men så heller ikke mere.
> Prøver jeg at dreje, så kan jeg ligeså godt hoppe ud af dyret.

Der er nogen der kan flyve en helicopter med keyboard og som kan demonstrere
en hel fantastisk "skill". BF2 ligner ret meget Desertcombat lige med
styringen af fly og choppers. Så det kan gøres når taster er sat rigtigt op.
Men man skal finde ud af hvilke der skal anvendes, siden man nu skal bruge
så mange for at kontrollere styringen. Ikke nemt at dreje og samtidigt styre
ror, feks. Og måske samtidigt anvende raketter eller andet.

Et joystick er meget nemmere og giver efter min mening en bedre alround
kontrol. Det handler jo også om fly. Hvor man ikke kan opnå den samme
kontrol med tastatur, selv om jeg ikke påstår det behøver at være dårligt.
Men der mangler lige det sidste. Et joystick virker let, i det mindste når
man har lidt øvelse. Så man skal efter min mening måske alvorligt overveje
sådan et, de kan fås helt ned til under 200 kr (der skal jo være ror og
gas). Det er ikke den store udskrivníng faktisk.

Det handler også om glæden ved at flyve, man skal have kontrol. Hvis man
falder ned skal det være ens egen skyld (manglende opmærksomhed) og ikke
skyldes at man ikke var i stand til at styre. Perfekt kontrol er 200 kr
værd.

..