Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Internet Explorer 6.0
Fra : Hanne V. F.

Dato : 16-07-05 16:29

Hvordan kan jeg slå den blokering fra, som programmet tror jeg vil have.
Det vil jeg ikke....
og det hjælper ikke at slå den boks fa som meddeler, at den blokerer.

Når jeg vil hente GED filer på Mormonernes hjemmeside.

GED er et fil format, som lagre oplysninger om en eller flere personer.
Filerne kan importeres af alle slægtsforsknings programmer.
På forhånd tak!

Hanne VF

Fra : John

Dato : 16-07-05 17:04

"Hanne V. F." skrev i en meddelelse

> Hvordan kan jeg slå den blokering fra, som programmet

Hvilket program..?

> tror jeg vil have.
> Det vil jeg ikke....

Prøv at kigge her:
http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?f=2&i=6266&t=6266

Mere, Google:
http://www.google.com/search?q=kan+ikke+%C3%A5bne+ged+fil

Mvh John

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-07-05 17:20

John skrev:

>Hvilket program..?

Mon det er det som står i emnelinjen ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 17-07-05 12:35

Ivan V. Klattrup wrote:

> Mon det er det som står i emnelinjen ?

Næ, det var det jo så ikke. Det var OE6 og ikke IE6.

--
Benny Nissen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-07-05 13:20

Benny Nissen skrev:

>Næ, det var det jo så ikke. Det var OE6 og ikke IE6.

næ det var det jo ikke, det var IE6

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 17-07-05 15:09

Ivan V. Klattrup wrote:

> næ det var det jo ikke, det var IE6

ja, det bliver mere og mere forvirrende

--
Benny Nissen

Fra : Hanne V. F.

Dato : 16-07-05 20:37

> Hvilket program..?

> [...]
Tak John - men det handler om vedhæftet filer i e-mail.

Mit problem er stadigvæk, at jeg ikke kan hente på Mormonernes sider.

Fra : John

Dato : 16-07-05 20:54

"Hanne V. F." skrev i en meddelelse

> Tak John - men det handler om vedhæftet filer i e-mail.
>
> Mit problem er stadigvæk, at jeg ikke kan hente på Mormonernes sider.

Ok, måske her. Se nederst på siden, GedView.exe:
http://www.fachmann.dk/sf-paa-nettet/find-dine-aner.htm

Mvh John

Fra : John

Dato : 16-07-05 21:18

> Tak John - men det handler om vedhæftet filer i e-mail.
>
> Mit problem er stadigvæk, at jeg ikke kan hente på Mormonernes sider.

(Mit svar forsvandt vist i cyberspace...prøver igen):

Ok, måske her. Se allernederst på siden, GedView:

Fra : Hanne V. F.

Dato : 17-07-05 07:44

> (Mit svar forsvandt vist i cyberspace...prøver igen):
>
> Ok, måske her. Se allernederst på siden, GedView:
> http://www.fachmann.dk/sf-paa-nettet/find-dine-aner.htm
>

> Mvh John

Ja men Kære John!
Det er min egen hjemmeside, den indeholder jo ikke løsningen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-07-05 22:17

Hanne V. F. skrev:

>Mit problem er stadigvæk, at jeg ikke kan hente på Mormonernes sider.

Har du et link til en side med problemet?
--
Knud

Fra : Hanne V. F.

Dato : 17-07-05 07:48

:

> Har du et link til en side med problemet?
> --
> Knud

Linket er her:

http://www.familysearch.org/

når jeg søger og finder en ane som jeg vil hente i Ged format, så er det
umulig at få lov og hente.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-07-05 11:47

Hanne V. F. skrev:

>Linket er her:
>
>http://www.familysearch.org/

OK - jeg havde håbet på et link til en side, hvor man direkte
kunne downloade en *.ged, så vi andre kunne prøve og se, hvad der
sker.
--
Knud

Fra : Hanne V. F.

Dato : 18-07-05 05:54

> OK - jeg havde håbet på et link til en side, hvor man direkte
> kunne downloade en *.ged, så vi andre kunne prøve og se, hvad der
> [...]

ja - men så skulle du blot skriv et efternavn og søge på Danmark samt hente
filen
som man dog kan se i, hvis man har programmet GED viewer ...
men jeg har fået løst problemet og vil sende en henvisning til en
brugsanvisning som jeg fremstiller.

Fra : Carl Drud

Dato : 16-07-05 17:26

John wrote:

> Hvilket program..?

Min ikke det er IE6 som der står i emnelinie.

> Prøv at kigge her:
> http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?f=2&i=6266&t=6266

Jeg tror ikke spørgeren er i tvivl om hvad en "GED" fil er, men som jeg
læser det har problemer med at få downloaded den via IE6.

Jeg vil tro nedenstående side er det der søges. Se under "Hjælp til at
beskytte din pc mod hentede filer, der kan være skadelige"

http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/SP2_Nyheder_explorerogoutlook.asp

Carl

Fra : Hanne V. F.

Dato : 16-07-05 20:41

> [...]
>
> Jeg vil tro nedenstående side er det der søges. Se under "Hjælp til at
> beskytte din pc mod hentede filer, der kan være skadelige"

Tak Carl, som jeg ser det løser det ikke mit problem.
Da det specielt omtaler alle de advarsler der kommer før man
henter fx en exe fil.

Medens der bare er lukket for nedtagning/download af GED filer.

Nogle gange så hader bare alt det Microsoft finder på og længes efter en god
gammel win 95.
Der var det mig som oplevede, at have styr på hvad jeg ville. ;-(

Fra : Carl Drud

Dato : 16-07-05 20:52

Hanne V. F. wrote:

> Tak Carl, som jeg ser det løser det ikke mit problem.
> Da det specielt omtaler alle de advarsler der kommer før man
> henter fx en exe fil.
>
> Medens der bare er lukket for nedtagning/download af GED filer.

Nu kan jeg se i dit andet svar at det drejer sig om vedhæftninger i
mails. Så jeg formoder det Outlook Express det drejer sig om.

Så det er nok her du skal kigge:

http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/sp2_sikkerhedsfunktioner_oe.asp

eller

http://www.insideoe.com/faqs/why.htm#oe6attach

og lidt mere:

http://www.microsoft.com/windows/IE/community/columns/oeandsp2.mspx

Men ellers er det nok gruppen
<news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express> du skal prøve
i hvis der stadig er problemer.

Carl

Fra : Kizzita

Dato : 17-07-05 09:42

On Sat, 16 Jul 2005 17:29:22 +0200, "Hanne V. F."
<info-til@surfpost.dk> wrote:

> [...]
>
>GED er et fil format, som lagre oplysninger om en eller flere personer.
>Filerne kan importeres af alle slægtsforsknings programmer.

I Internet Explorer: Funktioner > Internetindstillinger > Sikkerhed >
Brugerdefineret niveau > Overførsler > Automatisk forespørgsel om
filhentning > Aktiver

Ovenstående er hentet fra hjælpefunktionen i Internet Explorer

Mvh.
Lotte

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 11:51

"Hanne V. F." <info-til@surfpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> GED er et fil format, som lagre oplysninger om en eller flere personer.
> Filerne kan importeres af alle slægtsforsknings programmer.

Hvis du bruger Outlook Express, så kan du gå op i menubaren:
Funktioner/Indstillinger og i fanebladet Sikkerhed fjerne fluebenet i feltet
hvor der står følgende: Tillad ikke, at vedhæftede filer, der muligvis kan
indholde virus, gemmes eller åbnes

--
/Carsten

www.bigma.dk - The Sigma 50-500 Forum and Gallery Site

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-07-05 12:34

"alsingeren.dk" <spammigej[at]webspeed[dot]dk> skrev:

>Hvis du bruger Outlook Express

Hvorfor blander du OE ind i et browserproblem?
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 14:26

> [...]

Tak John - men det handler om vedhæftet filer i e-mail.

Mit problem er stadigvæk, at jeg ikke kan hente på Mormonernes sider. "

Derfor.
/Carsten

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-07-05 14:34

alsingeren.dk skrev:

>Tak John - men det handler om vedhæftet filer i e-mail.

Ja og det er stadig fordi at John's link peger mod noget der har med OE at
gøre og at hun beskriver det som er i det link

sammenlign de to svar, og så er den helt sikker at hun beskriver hvad der
linkes til.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hanne V. F.

Dato : 18-07-05 05:56

> [...]
>
> Tak John - men det handler om vedhæftet filer i e-mail.
>
> Mit problem er stadigvæk, at jeg ikke kan hente på Mormonernes sider. "

Det handler IKKE om ved hft. filer i Outlook, det er browser som der står
i overskriften.

Fra : Carl Drud

Dato : 17-07-05 13:18

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Hvorfor blander du OE ind i et browserproblem?

Måske fordi der i <news:42d961e8$0$37398$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>
står: "men det handler om vedhæftet filer i e-mail."

Carl

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-07-05 13:22

Carl Drud skrev:

>Måske fordi der i <news:42d961e8$0$37398$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>
>står: "men det handler om vedhæftet filer i e-mail."

Ja hun skriver hvad john's link omhandler

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 17-07-05 13:26

Ivan V. Klattrup wrote:

> Ja hun skriver hvad john's link omhandler

Beklager, så har jeg misforstået

Carl

Fra : Hanne V. F.

Dato : 18-07-05 05:59

> [...]
>
> GED er et fil format, som lagre oplysninger om en eller flere personer.
> Filerne kan importeres af alle slægtsforsknings programmer.

Tak for alle de mange svar, problemet er løst!
Jeg udarbejder en brugsanvisning og sender et link til siden.

Hvis man vil afprøve en afhentning, an fx skrive efternavn FACHMANN
i Danmark så er der mange man kan hente.
Men OBS!

filen kan kun læses hvis man har det lille 28 kb. program GED viewer på sin
computer.

MVH Hanne VF

Fra : Hanne V. F.

Dato : 18-07-05 07:39

STOR TAK til Lotte som kom med den helt rigtige løsning....
nu er her en brugsanvisning på nettet: